Poate ca te-ai decis sa tii post sau poate pur si simplu vrei sa eviti carnea si lactatele. Nicio problema! Cremos si hranitor, piureul de legume este foarte bun chiar si daca il mananci gol. Gustul aromat al bunatatilor din natura nu are cum sa dea gres (asta in cazul in care iti plac legumele in mod special). Iata cum preparam un piure astfel incat legumele sa nu isi piarda prea mult din beneficiile care contribuie la mentinerea unui organism sanatos.

Piure de conopida

Piure de conopida

Foto: Mancare, Shutterstock

Pentru aceasta reteta care este pe cat de simpla pe atat de gustoasa ai nevoie doar de patru ingrediente de baza: conopida, ulei de masline, sare si piper. Pune apa si sare intr-o oala pe care o lasi mai apoi la fiert. Intre timp speli bine conopida si o tai in bucatele. Dupa aceea pui bucatelele in oala si le lasi sa fiarba aproximativ 10 minute. Transferi in robotul de bucatarie bucatelele de conopida, adaugand apoi uleiul de masline, sarea, piperul si o parte din lichidul in care ai fiert conopida. Urmeaza sa mixezi pana cand obtii un piure cremos. Destul de simplu, nu? Daca totusi vrei sa dai un plus de savoare mancarii, ai putea adauga si iaurt sau branza in robotul de bucatarie.

Piure de morcovi

Piure de morcovi

Foto: Mancare, Shutterstock

Citeste si:

Dupa cum ti-ai dat seama si tu, modul de preparare al piureului de morcovi nu difera prea mult de pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a gati piureul de conopida. In primul rand, trebuie sa speli si sa cureti morcovii de coaja, dupa care urmeaza sa ii tai in bucatele. Ii pui apoi intr-o oala la fiert impreuna cu apa si sarea. In timp ce legumele se inmoaie, oala ar trebui sa fie acoperita cu un capac. Fierbi morcovii la foc mic timp de 20 de minute pana cand o mare parte din zeama este absorbita. Dupa ce s-au mai racit, pui bucatelele de morcovi intr-un blender impreuna cu piperul. Sfat: ai putea presara piureul cu arpagic proaspat taiat marunt.

Piure de broccoli

Piure de broccoli

Foto interior si prima pagina: Mancare, Shutterstock

Fata de celelalte doua retete de mai sus, pentru acest preparat iti recomandam sa folosesti si usturoiul ca unul dintre ingredientele principale printre care se numara si buchetelele de broccoli, sarea si piperul. Daca nu esti constrans de anumite restrictii culinare, ai putea adauga si unt si smantana. Pentru inceput desfaci broccoli in buchetele, urmand sa le speli bine si sa le lasi sa fiarba intr-o oala cu apa si sare. Dupa ce buchetelele s-au inmuiat, trebuie sa le scurgi de lichid si sa le pui intr-un blender impreuna cu untul, usturoiul zdrobit bine, piperul si smantana.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Google Twitter

Aboneaza-te la Kudika sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Piureul de legume: mai bun si mai sanatos.