Pusa in fata unei recesiuni fara precedent, moda incearca sa supravietuiasca apeland la solutiile sigure. Majoritatea designerilor au preferat sa dezvolte o parte din temele majore ale sezonului de primavara-vara, intr-o noua cheie creativa.
Daca pentru primavara/vara 2009 vorbeam de doua directii, una “safe” si a doua extrem de creativa, moda a decis ca in noul sezon experimentele nu prea mai au ce cauta. Cu putine exceptii (Alexander McQueen, Vivienne Westwood, Galliano), designerii au preferat sa se concentreze pe personaje reale carora le-au creat o uniforma in care sa se simta protejati si in siguranta. Putinii vizionari ramasi au mers pe ideea lui Vivienne Westwood “in order to have success you have to wear impressive clothing”. Siluetele sunt cu adevarat impresionante, iar constructiile vestimentare sunt gandite ca niste adevarate sculpturi in miscare. Aproape toate colectiile se concentreaza din nou pe zona umerilor: supradimensionati din constructie la Marc Jacobs si Balmain sau accentuati cu ajutorul bolerourilor, drapajelor si broderiilor la Dolce & Gabbana, Pringle of Scotland, Salvatore Ferragamo, Karl Lagerfeld si Viktor & Rolf.