Setari Cookie-uri

In compania oamenilor buni

Pana in prezent, in comunitatile in care a fost implementat proiectul "Fiecare Copil Conteaza", lansat in 2010 de Salvati Copiii Romania alaturi de GSK Romania, nu s-a mai inregistrat niciun caz de mortalitate infantila

Comunicat de presa

GSK a incheiat si la nivel global, in 2013, un parteneriat cu Salvati Copiii International cu scopul de a salva vietile a 1 milion de copii din toata lumea;

Campania de strangere de fonduri "In compania oamenilor buni" are patru ambasadori: fotografii Andrei Pungovschi si Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) si jurnalistul Andrei Craciun. Acestia au mers in comunitati din Suceava (localitatile Gulea, Patrauti si Ciprian Porumbescu) si Botosani (localitatile Gorbanesti si Hiliseu-Horia), pentru a documenta povestile emotionante ale unor familii sarace incluse in parteneriatul GSK – Salvati Copiii Romania.

GSK Romania, impreuna cu Organizatia Salvati Copiii Romania, anunta lansarea campaniei "In compania oamenilor buni", care continua initiativele de combatere a mortalitatii infantile, oferind suport in comunitatile defavorizate din zona Moldovei, printr-o campanie de strangere de fonduri.

Citește și:

Parteneriatul local dintre GSK Romania si Salvati Copiii Romania, incheiat in 2010, se desfasoara sub umbrela "Fiecare Copil Conteaza", cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantila in judetele cele mai afectate. Tara noastra ocupa primul loc in Uniunea Europeana la decese infantile, cu o rata dubla fata de cea din UE.

"GSK Romania si-a asumat sa joace un rol important in lupta impotriva mortalitatii infantile din Romania, actionand, alaturi de partenerii nostri din societatea civila, in zonele educatiei in sanatate, ingrijirii prenatale si imunizarii, in conditiile in care o treime din aceste decese au ca sursa cauze prevenibile. Proiectele pe care le desfasuram sunt realizate, de multe ori, prin implicarea directa a angajatilor nostri din Romania. Campania pe care o anuntam astazi, In compania oamenilor buni, este un exemplu de cum implicam angajatii intr-o campanie de constientizare si de strangere de fonduri, si asta pentru ca lipsa resurselor financiare reprezinta una dintre problemele principale cu care se confrunta comunitatile defavorizate. De aceea, sunt convinsa ca orice gest cat de mic facut de acestia, si dublat financiar de sprijinul companiei, va face o mare diferenta la finalul campaniei pentru copiii si mamele care au nevoie de ajutor", a declarat Barbara Cygler, directorul general al GSK Romania.

Citește și:

Din 2010, GSK Romania si Salvati Copiii Romania au inclus in proiectul "Fiecare Copil Conteaza" judetele Dambovita, Caras-Severin, Vrancea si Brasov. Incepand cu al doilea an, in proiect au mai fost incluse alte 5 judete din zona Moldovei - Vaslui, Botosani, Iasi, Suceava si Neamt, cu un numar de 15 localitati defavorizate, cu rate ale mortalitatii infantile peste media nationala. Numai in 2013, beneficiarii directi ai proiectului au fost peste 4.000 de mame, femei insarcinate si copii, un numar de 20 de cadre medicale, medici si asistente pregatite pentru a oferi suport in comunitati.

De asemenea, voluntarii au oferit ore de educatie sanitara in scoli, informand aproape 3.000 de adolescenti si 500 de parinti. Rezultatele programului sunt spectaculoase: in comunitatile in care a fost implementat proiectul "Fiecare Copil Conteaza" nu s-a mai inregistrat niciun caz de mortalitate infantila. De asemenea, cu peste 10% mai multe femei insarcinate si mai mult de un sfert dintre copii au mers la doctor pentru controale de specialitate.

Citește și:

In plus fata de acest program local, GSK a incheiat, la nivel global, in 2013, un parteneriat cu Salvati Copiii International cu scopul de a salva vietile a 1 milion de copii din toata lumea, actionand in 3 zone: acces la programe de imunizare si tratament, acces la servicii medicale si alimentatie nutritiva.

"Ne bucura extinderea acestui parteneriat cu GSK atat la nivel global, cat si in randul angajatilor din Romania. Cauza luptei impotriva mortalitatii infantile merita tot suportul unui numar larg de parteneri – companii private si angajati, autoritati centrale si locale, factori de decizie in sanatate si educatie, societate civila si media", a precizat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.

Asadar, si anul acesta, GSK Romania si Salvati Copiii continua lupta impotriva mortalitatii infantile in Romania, cu o campanie de strangere de fonduri - "In compania oamenilor buni". Cei patru ambasadori ai campaniei - fotografii Andrei Pungovschi si Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) si jurnalistul Andrei Craciun - au mers in comunitati din Suceava (localitatile Gulea, Patrauti si Ciprian Porumbescu) si Botosani (localitatile Gorbanesti si Hiliseu-Horia), pentru a documenta povestile emotionante ale unor familii sarace incluse in parteneriatul GSK - Salvati Copiii Romania.

Citește și:

Povestile au fost prezentate mai intai angajatilor GSK Romania, printr-o platforma interna, dand astfel startul unei ample campanii interne de strangere de fonduri si ulterior le vom impartasi si cu publicul extern. Suma stransa prin contributia angajatilor va fi dublata de companie. Mai departe, prin intermediul Salvati Copiii Romania, banii vor merge catre familiile din zona Moldovei, in comunitatile care au nevoie de ajutor.

Despre mortalitatea infantila: in Romania, rata mortalitatii infantile este cea mai ridicata din Uniunea Europeana - 9,04‰, dublu fata de media din UE (4,3 ‰). Astfel, 1.900 de copii cu varsta sub 1 an mor in fiecare an in tara noastra, unul la fiecare 5 ore. De asemenea, rata nasterilor premature a fost de aproximativ 10% (aproximativ 20.000 de bebelusi nascuti prematur mor in fiecare an).

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
23 Iulie 2014
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.