Setari Cookie-uri

Seductia ca arta

Idealul feminin pare a fi acum femeia incredibil de frumoasa, abia iesita dintr-o clinica de remodelare. Nu poate concura pentru premiul Nobel, dar dotata fiind cu simt practic, ea pare a se strecura in ierarhia sociala, calcand peste norme, peste valori, peste oameni, peste cadavre.

l feminin pare a fi acum femeia incredibil de frumoasa, abia iesita dintr-o clinica de remodelare. Nu poate concura pentru premiul Nobel, dar dotata fiind cu simt practic, ea pare a se strecura in ierarhia sociala, calcand peste norme, peste valori, peste oameni, peste cadavre. Daca ar putea, s-ar imbraca pe strada asemenea manechinelor din cataloagele Victoria's Secret. Machiajul ii ascunde orice imperfectiune, iar libertatea sexuala este viciul ei. Se arunca in patul diversilor barbati, lasand in urma pudoarea, fragilitatea, uitandu-si feminitatea. Are o gandire usor masculinizata, dar isi drege vocea de mironisita de fiecare data cand un potential amant se iveste. Ea este genul de femeie care primejduieste orice casnicie? Ea este genul de femeie pe care orice barbat si-o doreste? Da, e adevarat orice barbat normal si-ar dori alaturi de el un astfel de exemplar, dar si l-ar dori numai o data. Nicoleta, Pamela, Moni sunt materiale excelente, materiale pentru o noapte de singuratate in care partenerul (potential) le foloseste pentru a isi implini o nevoie. Ele nu fac decat sa satisfaca o foame primara, ele nu pot sa creeze dependenta. Aici intervine Femeia. Surprinzator sau nu, cele mai celebre seducatoare ale istoriei nu sunt nici cele mai frumoase, nici cele mai tinere. Cleopatra semana mai mult cu un catelus decat cu frumoasa Liz Taylor care i-a dat viata pe ecran. Lou Andreas-Salome, cea care alaturi de Sigmund Freud a pus bazele psihanalizei, este un alt exemplu de "curtezana" urata. Pe lunga ei lista de cuceriri se aflau Nietzsche, Paul Ree - filosof nihilist - Sigmund Freud si poetul Rainier Maria Rilke. Un pretendent de-al sau s-a sinucis pentru ca ea nu ii acorda atentie. Alti doi au incercat sa se sinucida - unul din ei este Nietzsche. Cu acesta din urma si Paul Ree, seducatoarea a trait un frumos menage a trois. Usor imbatranita, niciodata machiata, niciodata preocupata de aspectul fizic, Andreas-Salome s-a remarcat prin carisma sa, prin independenta (a afirmat ca femeile nu au nevoie de barbati), prin inteligenta. Artificiile si trucurile feminine - abuzate de multe femei - ii erau straine. A good woman sau ati citit cartea lui Oscar Wilde, cu siguranta ati observat ca doamna Erlynne nu era nici cea mai tanara, nici cea mai frumoasa femeie prezenta. Cu toate acestea, ea avea darul de a suci mintile oricarui barbat si mai mult, in ciuda numeroaselor sale escapade amoroase, multi barbati isi doreau sa imbatraneasca alaturi de ea. Farmecul personal, inteligenta subjuga. Imi amintesc si acum scena in care il ajuta pe Robert Windemere sa aleaga un cadou pentru sotia sa. Alege un evantai si pune la cale o mica sceneta in care ii prezinta acestuia valentele erotice ale acelui obiect aparent inutil. In momentul respectiv, uiti de varsta ei, uiti ca nu este tocmai frumoasa, esti atrasa de jocul ei. Sa nu uitam ca in filmul A Good Woman, doamna Erlynne este portretizata de Helen Hunt, o actrita despre care multi afirma ca este talentata, dar care nu si-ar avea locul in clasamentul FHM al celor mai sexy 100 de femei. Cu toate acestea, ea este credibila in rolul de cuceritoare. Care este secretul din spatele succesului acestor seducatoare? In primul rand, ele stiu ca nu pot cuceri un barbat daca nu reusesc sa ii atate imaginatia. Un decolteu prea generos, o fusta care arata mai mult decat ascunde sunt semnale care nu mai trebuie filtrate de bariera mintii, ele ajungand direct in pantaloni - si ramanand acolo. Nu mai e loc de imaginatie. O femeie sexy stie ca un barbat are nevoie de o sugestie pentru a putea reconstitui el insusi intregul puzzle. O fusta pana la genunchi, o fusta lunga dar cu un slit incitant, un semidecolteu pot trezi interesul unui barbat mai puternic decat un trup dezgolit. In timp ce femeia fatala din cluburi si discoteci incita la sex si omoara sentimentele, femeia vitala ii insufla barbatului dorinta puternica de a poseda, de a avea, de a obtine ceva mai mult decat sex. In momentul in care seducatoarea l-a prins in mrejele sale pe ales, il paraseste, il chinuie. Comportamentul ei sugereaza independenta, independenta fata de ceilalti si fata de el, fapt ce il face pe barbat sa devina din ce in ce mai dependent. Barbatii sunt vanatori, sunt pariori. Au nevoie de o miza, au nevoie de o prada, au nevoie sa cucereasca. Femeia fatala este un mic obstacol pe care barbatul il trece cu usurinta sperand ca va gasi ceva mai bun pe partea cealalta. Si cum peisajul este acelasi, barbatul isi vede de drum. Femeia vitala ii pune piedici, i se descopera si se acopera, jucandu-se cu el si determinandu-l sa incerce mai mult, lasandu-l sa inteleaga ca nu va fi niciodata pe deplin cucerita. Seducatoarea este actrita, scenarist si regizor in propria sceneta. Ea stie sa il atraga pe barbat punand la cale adevarate spectacole. Are grija de ea, se imbraca atragator pentru a isi spori sexualitatea. Este inteligenta, este spontana, stie sa foloseasca in avantajul ei dublul/ triplul sens al cuvintelor. Nu este muza, pentru ca nu este inzestrata cu abilitatea de a fi docila. Nu este inocenta, nu este diabolica, ci este si inocenta si diabolica. Intr-un cuvant, ea este artista. Un articol de Andra Micu
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
17 August 2006
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.