Am citit recent un articol intr-o publicatie de business internationala care puncta inca o schimbare in cadrul companiilor: mutarea focusului de pe procese si ameliorarea acestora pe redesign.

Multe companii au trecut prin restructurari si reorganizari in ultimii ani, schimbari provocate de criza financiara, de dinamica pietelor, de fluctuatia din piata muncii. A crede ca doar desfiintand posturi si departamente inseamna reorganizare a fost una dintre marile greseli facute de buna parte dintre companii.

In momentul in care am decis sa schimbam ceva la compania noastra de familie, a trebuit sa alegem pe de o parte intre a „resuscita” ceea ce aveam si a reconfigura organigrama, iar pe de alta parte intre a „exploda” totul si a o lua de la capat. Decizia nu e niciodata usoara. Iar rezultatul niciodata sigur ca va fi un succes.

Uneori solutia nu este optimizarea proceselor si motivarea oamenilor, ci chiar "a arunca la gunoi" ceea ce exista si a reface designul complet, total diferit.

Am ales a doua varianta si inca mai am emotii cu implementarea. Multe luni de zile ne-au fost necesare pentru a lua aceasta decizie si a porni pe un drum diferit decat cel initial, dar ne simtim confortabil cu decizia luata si asumata. In tot acest timp in care am pregatit schimbarea si am inceput sa facem pasi mici, reactia oamenilor a fost de-a dreptul extraordinara: de la respingere, carcoteala, critica pana la plecari in grup.

Nu vreau sa vorbesc despre reactia oamenilor la schimbare. S-a scris foarte mult despre acest subiect. Nu ne-am descurajat. Am perseverat in a ne atinge noul obiectiv.

Este interesant de analizat care sunt factorii care pe unii antreprenori sau conducatori de companii ii determina sa ia aceasta decizie, iar pe altii, numai gandul la asa ceva, ii blocheaza.

Cat sa fie ratiune, strategie, coerenta si planificare si cat sa fie curaj, viziune, intuitie, instinct? Evident, calea de mijloc ar fi ideala, o balanta intre cele doua extreme.

In calitate de consultant, am cunoscut lideri din ambele tabere. Cei mai multi sunt convinsi ca lucrurile trebuie schimbate, ca a face business nu mai este despre a face bani, in mod exclusiv, ci este despre a face clientii sa revina la tine.

A pune in aplicare planul de redesign nu se poate face decat daca proprietarul afacerii, conducatorul organizatiei este pregatit de o schimbare profunda, o schimbare de paradigma, de modalitate de gandire si de a face lucrurile, de a interactiona cu clientii, de a se raporta la piata si la concurenta. Aceasta schimbare sau trecerea de la construirea strategiei pana la punerea sa in opera poate dura de la cateva luni pana la cativa ani. Schimbarea inseamna renuntare la confort, asumare de noi riscuri sau provocari, inseamna sa croiesti un alt drum.

Reusesc doar cei care gasesc in ei mereu surse de energie, de reinventare, cei care au rabdare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri