Setari Cookie-uri

Andreea Balaban, povestitor online: Nu rețeaua socială e toxică, toxic e ceea ce transmiți. Poți fi toxic și când cumperi pâine

Andreea Balaban - sau, mai pe românește, #teambalaban - este una dintre vedetele online-ului românesc. Cu peste 400.000 de fani pe YouTube și un sfert de milion de urmăritori pe Instagram, e de mai bine de un deceniu o forță în internetul de la noi. Am evitat cu grijă termenul ”influencer”, fiindcă nu o reprezintă. Preferă ”povestitor” – și veți vedea de ce mai jos, unde vorbim despre branduri, internet, toxicitate, femei, bărbați, dar mai ales pisici.

În internetul românesc, Andreea Balaban e demult un brand. Cum se înțelege brandul Andreea Balaban cu omul Andreea Balaban? ”Sunt totuna”, spune ea. ”Brandul a apărut din om, fără o coregrafie stabilită în prealabil – și nici acum nu există una clară. A apărut din pasiunile (și nervii) unei fete care nu se regăsea în aproape nimic din ce era la modă în 2010”.

Un povestitor implicat în societate

Andreea recunoaște că scrie mult, vorbește și mai mult, se și filmează vorbind. Dar mai ales o pasionează frumosul (nu neapărat și expresia ”oameni frumoși”) și încearcă să-l împărtășească cu cei din jur, în toate formele și să îl primească înapoi, să facă ping-pong cu idei, valori, pisici, culori și credințe.

Citește și:

”Cred că sunt, sau asta visez să fiu, un povestitor implicat în societate, în domeniile pe care le cuprind, în temele pe care le expun, în comunitate. Și când spun comunitate, mă refer la oamenii care, chiar și punctual, îmi acorda atenție și încredere, la #teambalaban”, spune ea ”Încerc pe cât de mult pot să rămân eu, așa cum sunt, autentică, pe bune, să cer ajutorul și să le arăt oamenilor o Andreea cu bune, și cu rele, cu emoții și cu nervi, cu pisici și cu bigudiuri în cap. Nu știu dacă îmi iese mereu, dar asta îmi doresc.”

Bărbații sunt de pe YouTube, femeile - de pe Instagram

O întrebare nu neapărat plăcută: e mai ușor pentru femeie decât pentru un bărbat să devină un brand online?

Citește și:

”Înțeleg foarte bine întrebarea, deși aș prefera sa nu”, răspunde Andreea. ”Cred că depinde. Femeile consumă mai mult social media, dar pe de altă parte, urmărind statisticile YouTube de exemplu, vom observa ca peisajul românesc este dominat aproape în totalitate de bărbați. Prea puține femei aleg să se expună în format video”.

Citește continuarea pe wall-street.ro

Vizionare placuta


Kudika
3 Aprilie 2023
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.