Conceptul second hand este prezent în comerț pe multe segmente de produse, de exemplu poți cumpăra la mâna a doua produse electronice și electrocasnice, automobile, mobilier, jucării sau cărți. Însă probabil cele mai mari volume se înregistrează pe zona de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii fashion. Mai mult decât atât, această nișă devine tot mai largă - crește numărul de retaileri (inclusiv online), crește numărul de persoane interesate de astfel de achiziții considerate istețe.
Deloc întâmplător, sesizând trendul pro second hand & outlet în domeniul fashion, mari producători din industria modei, care dețin rețele globale de magazine cu produse noi, se implică tot mai mult și în comerțul sustenabil, cel cu haine "reciclate". Vânzarea de haine second hand este un tip de reciclare ideală, totală: nu se consumă resurse în acest proces, pur și simplu se prelungește viața unor produse condamnate altfel să ajungă pe post de deșeuri.
Pentru protejarea mediului înconjurător, de maximă importanță este diminuarea cererii de haine noi. Mai puțină producție se traduce prin mai puține efecte nocive asupra mediului, mai puțină poluare generată de industria modei.
De unde provin hainele second hand din magazinele de profil
Magazinele cu haine second hand și outlet închid cercul modei, evită risipa. Articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii fashion second hand sunt de obicei colectate de la populație, în special în țări dezvoltate precum Anglia, Germania, Austria, Olanda sau Spania. Oamenii sunt îndemnați acolo să aduce aceste articole la centre de colectare.
Urmează selecția, iar produsele care îndeplinesc anumite criterii de calitate sunt direcționate către comerțul cu haine second hand. Și în România există astfel de furnizori pentru magazinele de specialitate. Un jucător de top este de exemplu Crematex, depozit haine second hand și outlet din Cluj-Napoca, furnizor de top pentru multe magazine de profil din întreaga țară, nu numai din zona Transilvaniei.
Proveniența produselor din magazinele cu haine outlet
În ceea ce privește conceptul de outlet, acesta este diferit de cel de second hand în industria modei. În cazul segmentului outlet, branduri renumite pe piața internațională vând soldurile rămase înainte de lansarea de noi colecții. Astfel, fac loc pentru marfa nouă în magazinele proprii. Vânzarea stocurilor de solduri se face la prețuri foarte reduse. Profită astfel magazinele outlet și implicit clienții finali, care au oportunitatea de a achiziționa respectivele produse la prețuri mult mai mici decât cele de pe etichetă.
Cum să alegi inteligent îmbrăcăminte outlet
Există tot mai multe magazine și chiar mall-uri cu produse outlet, online și offline. În cazul magazinelor care pun accent pe brand, se targetează tot clienții cu venituri mari, astfel că prețurile nu scad atât de mult pe cât ar fi posibil. În schimb, în magazinele obișnuite care îmbină conceptele de second hand și outlet, se pot găsi haine la prețuri incredibil de mici. Retailerii au costuri reduse, propun la rândul lor prețuri avantajoase, mizează pe volume mari și toate părțile implicate ies în câștig. În mediul online, magazinele cu haine outlet sunt acum la mare căutare, inclusiv în România. Clienții trebuie să facă însă diferența între cele care mizează mai mult pe marketing și cele care cu adevărat oferă super deal-uri, raport calitate / preț impresionant.
- Andreea Bălan, adevăratul motiv pentru care își dorește custodia exclusivă a fetițelor. Artista a făcut apel!
- Românii beneficiază de analize gratuite pentru diagnosticarea Bolii Cronice de Rinichi, începând cu 1 iulie
- Sezamo plafonează prețurile la produsele alimentare de bază pentru următoarele 6 luni
Comerțul cu haine outlet garantează reduceri mari de preț pe toată perioada anului, nu doar în intervale de timp limitate, în sezonul de reduceri. Alegi să cumperi articole din colecții anterioare, care rămân însă la modă, de actualitate. Stilul personal nu trebuie să depindă doar de ceea ce dictează creatorii de modă în această industrie care are parte de o imagine tot mai negativă, tocmai pentru că este foarte puțin etică și sustenabilă... La outlet nu înseamnă că vei găsi produse cu defecte și nici articole contrafăcute! Toată marfa este originală, de obicei cu etichetă, deci produse cu totul noi, care au rămas însă nevândute din motive de supraproducție.
foto pexels