Setari Cookie-uri

Frumoasa sau mintoasa?

Tuturor ne place sa plecam de la premisa ca infatisarea data (looks) nu e la fel de importanta ca cea creata (look-ul) si ca, pana la urma, aprecierea unei persoane oricum implica mai mult decat fizicul. Dar Dar oare aspectul fizic, folosit strategic, poate sa niveleze terenul in razboiul sexelor?

Tuturor ne place sa plecam de la premisa ca infatisarea data (looks) nu e la fel de importanta ca cea creata (look-ul) si ca, pana la urma, aprecierea unei persoane oricum implica mai mult decat fizicul. Fie ca ne consideram sau nu feministe (nu la modul “sa ne ardem sutienele in strada si sa uram barbatii” cat o versiune mai moderata), nu prea ne convine ca statisticile inca indica o discrepanta intre pachetele salariale propuse femeilor si barbatilor, pentru acelasi post si aceeasi cantitate de munca. Asadar, va intreb, oare aspectul fizic, folosit strategic, poate sa niveleze terenul in “razboiul” sexelor? Insa intrebarea de o mie de puncte nici nu este asta, ci – cat de normala ni se pare nevoia de a apela la asemenea strategii?

Recent, doamna Osbourne a declarat pentru revista “Psychologies” ca succesul ei se datoreaza trasaturilor cu care a fost inzestrata de natura – dar nu in sensul imediat evident: “Faptul ca am fost scunda, grasa si paroasa a insemnat ca a trebuit sa imi dezvolt creierul si personalitatea, sa fiu amuzanta si isteata pentru a face afaceri”. Sharon, impreuna cu Ozzy, troneaza peste o avere de 90 de milioane de lire dupa mai mult de 20 de ani in showbiz, si, se stie, s-a luptat pana de curand cu greutatea recurgand chiar la o operatie de “capsare” a stomacului pentru a-si pune silueta la punct. Straduinta ei a dat, clar, roade, si este un model demn de urmat cand genele nu iti sunt prietene din nascare dar ambitia de a cauta alternative ti-o poti cultiva.

Traim intr-o realitate materialista, unde, dupa cum observa jurnalista americana Maureen Dowd, “feminismul a fost inlocuit cu narcisism”: cosmeticele, dietele, filmele, navala shopaholicelor si revistele glossy te imbie sa iti pese de felul in care arati, “pentru ca meriti”... sa fii frumoasa, mai presus de orice. Stim ca ce-i in interior conteaza mai mult decat ambalajul, dar, s-o spunem pe sleau, imaginea pe care un potential angajator sau viitor iubit si-o face in primele 20 de secunde (da, chiar atat dureaza constructia unei prime impresii!) la un interviu sau o intalnire influenteaza decizia de a te cunoaste mai indeaproape. Contrar demersurilor luptii feministelor originale – pe care azi o consideram castigata si, deci, perimata – perspectiva masculina reductionista asupra femeii nu ne mai deranjeaza: este Ok sa fim admirate pentru trupul muncit asiduu la sala, iar notiunea de intreprinderi injositoare pentru femei nu mai declanseaza semnale de alarma atata timp cat cele care se dedau acestora sunt perfect constiente si pe masura remunerate.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
11 August 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.