Cum ne influenteaza alimentatia munca de la birou: Cele mai frecvente greseli

Cum ne influenteaza alimentatia munca de la birou: Cele mai frecvente greseli
Kudika
28 Septembrie 2010

Persoanele care stau la birou intre 8 si 10 ore pe zi tind sa faca greseli de alimentatie care le influenteaza atat sanatatea, cat si performantele intelectuale sau capacitatea de concentrare. Nutritionistii consultati de Wall-Street fac o trecere in revista a celor mai frecvente greseli in obiceiul de alimentatie si dau sfaturi pentru a le indrepta.

Cele mai frecvente greseli in alimetatia la birou I

Doctorul Anca Daniela Lungeanu, specialist in nutritie in cadrul Centrului Medical Focus a sintetizat cele mai frecvete 10 greseli de alimentatie intalite cu precadere in cazul persoanelor care petrec o mare parte din zi la birou, si care au un program incarcat.

1. Consumul de alimente cu valoare nutritiva zero

O alimentatie echilibrata, cu mese si gustari bogate in nutrienti, este esentiala unei stari bune de sanatate. In prezent, in special persoanele care stau mai mult de opt ore la birou, aloca o atentie tot mai scazuta calitatii alimentelor consumate, optand din ce in ce mai mult pentru alimente semi-preparate, cu o valoare nutritiva scazuta.

Sfat
: Plasati semi-preparatele in plan secund si acordati o mai mare atentie mancarurilor realizate acasa.

2. Pierderea celei mai importante mese a zilei – micul dejun

„Desi se spune ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, majoritatea oamenilor nu au suficient timp pentru o masa copioasa si sanatoasa, optand in schimb pentru o gustare dulce care calmeaza pe moment apetitul. Zaharul nu face ca foamea sa dispara ci o „pacaleste” timp de una-doua ore. Nu uitati ca dulciurile nu au aport nutritiv insa au aport de...kilograme”, a explicat doctorul Anca Daniela Lungeanu.

Sfat: Micul dejun este o masa peste care nu trebuie sa treceti, indiferent de cat de ocupati sunteti. Alegeti sa consumati salate, sandvisuri cu paine neagra, magiun, suc natural de fructe si fructe proaspete.

3. Mancarea de tip fast food

Produsele de la fast food au un continut ridicat de sodiu si o multitudine de calorii obtinute din grasimile saturate. Astfel de mancaruri sunt sarace in elemente nutritive, astfel ca, in timp, duc la deficiente de vitamine si minerale. Nu trebuie sa eliminati cu totul fast food-ul din alimentatie, insa tratati-l ca pe un rasfat, din cand in cand, si nu ca pe un obicei alimentar.

Sfat: Daca sunteti fan mancare fast food incercati sa stabiliti o zi din luna in care sa va delectati cu un hamburger si o portie de cartofi prajiti.

4. Mesele dinainte de culcare

Lucrul peste program este deja ceva obisnuit in majoritatea companiilor. Insa overtime-ul deregleaza complet cele trei mese principale ale zilei, astfel ca masa de pranz este cel mai adesea servita in jurul orei 20:00. Mesele consumate seara, inainte de culcare, sunt contraindicate deoarece in aceasta parte din zi stomacul isi reduce activitatea si astfel mancarea este digerata mult mai greu. De asemenea, caloriile se transforma mult mai repede in grasimi, ca urmare a inactivitatii corpului.

Sfat
: Daca mancati seara mai asteptati cel putin 30 de minute inainte de ava baga in pat.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri