25+1 Noutati sanatoase

25+1 Noutati sanatoase
Kudika
12 Aprilie 2010

Asa cum v-am obisnuit, de fiecare data cand apar noutati ce ne ajuta sa ne mentinem sanatatea si frumusetea ne straduim sa va informam cu privire la acestea. Asadar au fost lansate cateva produse pe piata despre care merita sa aflati.

Noi recomandari pentru consumul de grasimi

Documentul “Interim Summary of Conclusions and Dietary Recommendations on Total Fat & Fatty Acids” vine ca urmare a unei reuniuni a expertilor WHO si FAO de la sfarsitul anului 2008, in cadrul careia s-au analizat cu atentie rezultatele cercetarilor din ultimii 15 ani in aria grasimilor, acizilor grasi si a legaturii acestora cu sanatatea.

In acest document, expertii reuniti ai WHO si FAO fac urmatoarele recomandari: limitarea consumului de grasimi saturate la 20 g/ zi si inlocuirea grasimilor saturate cu grasimile polinesaturate cu scopul prevenirii riscului aparitiei bolilor cardiovasculare; reducerea consumului de grasimi trans si cresterea consumului de grasimi polinesaturate si polinesaturate esentiale la 25 g/ zi.

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii si FAO, grasimile esentiale sunt vitale organismului nostru, insa acesta nu le poate sintetiza si prin urmare trebuie introduse in organism prin intermediul consumului de alimente. Aceste grasimi au rol in dezvoltarea organismului, in regenerarea acestuia si in mentinerea starii de sanatate. Exista doua grasimi esentiale: acidul alfa-linoleic (ALA) – acid gras polinesaturat din grupul Omega 3 si acidul linoleic (LA) – acid gras polinesaturat din grupul Omega 6. Aceste grasimi esentiale se regasesc in categorii de alimente precum semintele oleaginoase, uleiurile vegetale (de floarea soarelui, de rapita) si in produsele care le contin, cum ar fi margarinele tartinabile de tipul Becel si Rama.

Produsele Becel si Rama sunt surse bune de grasimi esentiale. Un consum zilnic 20g de Becel sau Rama (cantitate recomandata pentru a beneficia de o cantitate semnificativa de grasimi esentiale) furnizeaza 15-30% din cantitatea zilnica recomandata de ALA si LA.

Conform datelor oferite de Organizatia Mondiala a Sanatatii, cei mai multi oameni considera ca grasimile din alimentatie implica in mod obligatoriu si cresterea in greutate. Expertii institutiei subliniaza faptul ca trebuie realizat un echilibru intre alimentele consumate si necesarul energetic al fiecarei persoane, luand in considerare nivelul de activitate zilnica desfasurata.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri