Setari Cookie-uri

Desuurile filmului fashionist

In ultima vreme au aparut tot felul de comentarii pe o tema inepuizabila de care cel putin noi la Kudika nu ne putem satura! si anume Moda.

In ultima vreme au aparut tot felul de comentarii pe o tema inepuizabila – de care cel putin noi la Kudika nu ne putem satura! – si anume Moda. E vorba de filme, articole si alte dari de seama care, ironic (“Bruno”), sau reverentios (“The September Issue”), se intrec in a scoate la rampa miturile croite in backstage-ul modei.

De ce se presupune ca dedesubturile industriei Modei merita cel putin la fel de multa atentie ca desuurile din cataloagele Ei? Sa investigam care sunt cele mai recente critici, dar si laude, la adresa modei – aceasta costisitoare intreprindere umana care probabil ii lasa perplecsi pe luptatorii cu complex mesianic, de-alde Al Gore... Oare nu are si moda utilitatea ei la nivel global?

Opinia publica pare a se fi adunat pe o pozitie comuna de ofensiva fata de falsul din spatele frumosului retusat: pana la urma, oricat de superficiala ar fi lumea faldurilor si a pliurilor, murim de curiozitate sa o sondam. De fapt, chiar superficialitatea ei serveste drept carne de tun si tinta in cazul unor impunsaturi satirice, ca filmul lui Sacha Baron Cohen, “Bruno”, unde personajul principal, un model austriac homosexual pana in maduva oaselor, ii ia interviu unei modelite – cu rezultate hilare.

Dialogul isi propune (si reuseste) sa deconspire adevaratul IQ al frumoaselor cuiere mergatoare... glumesc! Intr-adevar, ce face Bruno nu uimeste pe nimeni: se stie, modelele sunt alese pe criteriile care se vad cu ochiul liber. Dar, desi era evident ca modelul din dotare va fi luata peste picior, abordarea acestui subiect delicat dar arhicunoscut – frumusetea si ...naivitatea merg mana-n mana pe catwalk – e delicioasa. Fata se plange de greutatile jobului ei stresant (adica, a merge pe tocuri si a face intoarcerea din capul podiumului), si se ia atat de in serios incat e greu sa nu te cutremuri, ca spectator, gandindu-te la cat de susceptibile sunt tinerele astea.

Iata si momentul propice pentru a deschide discutia apropo de exploatarea acestor fete, iar cuvantul cheie e “scheletic”. Prin 2006, presa lumii si-a pus in cap sa scoata ochii designer-ilor care inca tin la look-ul slab tar, sau heroine-chic, introdus prin anii ’90 de silfida Kate Moss. Problema e ca revistele de scandal nu se pot concentra decat pe durate scurte iar revistele de moda se pliaza pe doleantele cititoarelor. Si de ce vrem noi sa vedem coaste mai degraba decat forme in haute-couture? Poate pentru ca marimea zero este un scop la fel de intangibil ca si hainele expuse prin Fashion Week-uri, asadar problema in sine
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
1 Octombrie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.