Setari Cookie-uri

Experienta Faust: foc si para intr-o hala bocna

Weekend-ul trecut am sarit intr-un autocar cu directia Sibiu, cu un singur schimb de haine si cu un jind adunat din povestile altora de a vedea cum si-a pus regizorul Silviu Purcarete amprenta pe “Faust”-ul lui Goethe. Faima pe care a capatat-o, de la debutul din 2007 si pana azi, aceasta piesa de teatru, nu se datoreaza doar succesului fulminant inscris la Festivalul International de la Edinburgh. Laurilor, criticii pozitive si word-of-mouth-ului elogios li se adauga elementul alternativului misterios, care intriga inainte ca punerea-n scena sa ajunga sa fascineze: spectacolul nu poate fi jucat intr-un spatiu conventional, mi-ati spus, si iata cum mi-ati starnit curiozitatea...

Realizat de Ioanina

Purcarete declara ca “In ‘Faust’ de Goethe putem gasi aproape tot repertoriul problematic al fiintei umane”, dar nu “libretul” macinarii launtrice iti ramanea stantat cu fier incins, pe inima de spectator aflat la prima ciocnire cu Purcarete. Din toata masinaria lui, unsa migalos de trei ani incoace, nu rotitele individuale, nu replicile rimate muzical te loveau mai cu avant, ci grandoarea show-ului in sine. Mai inainte de toate, scenografia – de la reminiscentele vietii lui Faust, dedicate studiului si acum cazute in paragina, pana la megalomania Infernului, dotat cu porci de butaforie pe banda rulanta sau draci impielitati atarnand din tavan – isi aplica sambata toata greutatea pe public pana te faceai mic in scaun, infrigurat sau timorat sau ambele, confuz si pierdut in transa.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
11 Martie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.