Top 10 filme si podurile care le-au facut celebre

Top 10 filme si podurile care le-au facut celebre
Kudika
25 Februarie 2010

M-am gandit mai intai ca innoirea la care speram cu totii zilele astea – a naturii, nu a garderobei... nu neaparat – se cere omagiata cu un top-ten al filmelor despre viata vesnica. Gratie vampirilor scosi periodic de la naftalina de Hollywood, nici n-ar fi fost greu sa trec in revista cativa tineri si tinere fara batranete – insa, in timp ce scriam, cuvantul “moarte” tot isi vara coada printre randuri, pentru ca atacand un subiect atat de larg ca “fiinta”, oricat l-am extinde noi la infinit, ajungem mereu inapoi cu gandul la opusul lui, “nefiinta” fie si pentru a pune, mai categoric prin comparatie, punctul pe “i”-ul din vastitatea “vietii”.

Deci, sa lasam deoparte problema asta incarcata cu variabile prea triste pentru o zi si-asa prea cenusie, si sa va spun in loc de asta cate ceva despre... poduri pe ecran! De unde si pana unde poduri? In filme, ca in orice opera de arta, elementele de context, de decor sau din fundal au o semnificatie pentru intreg produsul artistic – in cazul nostru, cinematografic. Podurile marcheaza trecerea, de la o stare la alta, sau indecizia intre cele doua, sau depasirea unui obstacol – nu in ultimul rand frica de inaltimi! In orice caz, constructiile astea, asa interpretabile cum sunt ele, ma duc cu gandul la o schimbare, si ce alt pretext mai bun pentru a le dedica un colt de foaie decat schimbarea troienelor pe verde crud?

Realizat de Ioanina

“Uncertainty” (2009), un mic film promovat mai mult prin word-of-mouth, cu Joseph Gordon Levitt si Lynn Collins, porneste si se sfarseste, circular, pe Brooklyn Bridge – premisa de la care plecam este una suspendata in sferele imposibilului, dar naste o poveste bifurcata, provocatoare si captivanta in ambele ei variante, ambele dureros de realiste. In urma unei aruncaturi cu banul, perechea protagonista va petrece ziua nationala a SUA in doua scenarii, doua “lumi paralele” am putea zice, una in Manhattan, in hainute galbene, dominata de un fir rosu in format thriller, iar cealalata in Brooklyn, in vestimentatie verde, urmand o desfasurare a actiunii mai emotionala. Actorii improvizeaza mare parte din dialog, fara efort sesizabil desigur, iar regia alterneaza lumile cu atata iscusinta incat nicio clipa nu pui la indoiala compatibilitatea scenelor. Si, de altfel, nici compatibilitatea celor doi.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri