Razboiul sexelor: top 8 cariere ale femeilor de pe ecran

Razboiul sexelor: top 8 cariere ale femeilor de pe ecran
Kudika
4 Martie 2010

Specia “femeia carierista” are o speranta de viata minimala in Romania – ne zdrelim coatele pe bancile facultatilor, avem in plan sa urcam pe culmile succesului, sa razbim intr-o meserie, sa ne cataram pe cadavre pana in varful scarii ierarhice, sa detronam Barbatul din functia de conducere care, in societatea noastra patriarhala, i se cuvine... si apoi, la un moment dat, suna alarma. Ceasul biologic cu hormonii lui spioni se infiltreaza in maiestuosul nostru plan si bazaie asurzitor, cat sa reduca la tacere indoiala... am esuat oare?

Nu. De fapt, la primul clinchet al ceasului dezorientant, ne dam seama ca, pe harta noastra premeditata, itinerariul nu mai e unidirectional, tocmai PENTRU CA suntem femei. E minunat – o bifurcatie in drum vine sa ne aminteasca de liberul arbitru, de bucurii nesperate pe taramuri unde accesul Barbatului e restrictionat. Sa ramana Ei cu Muntele Athos, noi avem exclusivitate pe Maternitate! Despre asta vom vorbi in continuare: despre cele mai realizate personaje feminine de pe ecran, acele femei puternice care ne pot servi drept modele pentru ca exceleaza in orice si-au propus – o cariera conventionala, sau cariera de a fi Mama.

Realizat de Ioanina

Jurnalista – Probabil nu v-au zbarnait prea multe conexiuni sinaptice pana sa ghiciti ca principala reprezentanta pe sticla a femeii de cariera in mass-media este Carrie din “Sex and the City”. Insa ea nu este nici unica prezenta feminina din presa imaginata de realizatorii de film si TV, si nici cea mai potrivita in contextul nostru. Pentru ca, desi Carrie lucreaza la ziar si se realizeaza pe cont propriu, totodata sustine, prin felul ei de-a fi, unele dintre prejudecatile legate de sexul “slab”: nevrotica, ahtiata dupa barbati, innebunita dupa moda etc. Aceste caracteristici feminine stas dispar in cazul altor personaje, poate mai putin cunoscute: Suzanne, o fata de la meteo aspirand la celebritate in “To Die For”, isi urmareste scopul cu o incrancenare comparabila cu a unui conducator de armate care-si mana oamenii la macel pe campul de lupta. La fel, Jodie Foster in “The Brave One” joaca un rol cu un potential major de-a demola perceptia feminitatii ca pe un “handicap”. Cand iubirea vietii ei moare intr-un atac stupid, Erica, prezentatoarea unei emisiuni radio, devine justitiar pentru a-si alina durerea – forta ei nu consta in contracararea durerii printr-un workaholism sustinut, dimpotriva: indeletnicirea ei, indeosebi obisnuinta de-a se adresa cuiva, oricui, ii serveste drept carja pentru exteriorizarea gandurilor si sentimentelor de furie.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri