Top 10 tangouri din filme

Top 10 tangouri din filme
Kudika
11 Martie 2010

Cum se manifesta dragostea? Pasiunea e doar o parte din pachet, dar cei care se mandresc ca sunt indragostiti, fie iubesc cu patima, fie nu iubesc cu-adevarat. Poate vi se pare prea transanta afirmatia, sau prea idealista si rupta din filme – insa mie asta mi-e motto-ul si-l voi sustine pana-n panzele albe. Azi m-am hotarat sa abordez strict aceasta felie din gama larga de sentimente asociate dragostei – dupa cum v-am obisnuit deja, o voi “ataca” prin intermediul filmelor. Si. contrar oricarei structuri de text conventionale, voi incepe cu o concluzie, la care am ajuns pe masura ce ma documentam pentru a acoperi cat mai mult teren din subiectul ales: desi dragostea fara pasiune nu se poate, opusul este nu doar perfect viabil, ci si mult mai des intalnit.

Sa luam, deci, exemplul cel mai batator la ochi prin care peisajul cinematografic al ultimilor ani sugereaza pasiunea – fara a o arata pe sleau, ca doar ne referim la a saptea arta, nu la non-valorile scoase de Hugh Hefner la vraf. Daca exista o manifestare a pasiunii care sa nu presupuna sex, dar sa il mentina totusi planand in ecuatie, aceea trebuie sa fie dansul. Evident, nu step-ul si nu break-dance-ul, ci acel dans care musteste de foc si infierbanta sangele participantilor si-al spectatorilor deopotriva. Tangoul, originar din America Latina dar insusit de tot restul lumii, este omniprezent in filme pentru ca transmite, chiar si prin intermediul peliculei, sentimente extreme intr-un mod voalat. Despre aparitiile lui cele mai notabile in cinematografie vom povesti in continuare.

Realizat de Ioanina

5. “Tango” (1998) este o mica bijuterie argentiniana nominalizata la Oscaruri si Globurile de Aur, care tinteste lumina reflectoarelor pe dans in sine, tesand povestea personajelor in jurul piruetelor lui. Structurat pe un schelet de povestire “in rama”, “Tango” pune la cale, in fata camerelor reale, o productie de teatru regizata de protagonistul Mario care, cu o rana inca deschisa-n suflet dupa abandonul sotiei sale, isi concentreaza toata seva artistica salvatoare in proiectul sau. O dragoste noua, o agenda politica controversata si nevoile financiare care ii constrang din ce in ce mai mult viziunea ajung sa influenteze nu doar rezultatul final al intreprinderii sale, ci si viata personala. Evident, dansul este punctul in care converg nu doar interesele personajului Mario ci si ale regizorului real, Carlos Saura – asadar, scenele de tango sunt numeroase, variate si desavarsite ca executie, fiecare revarsandu-se prin ecran in inimile noastre sub forma unui exces delicios de incrancenare voluptuoasa. Cea de mai jos, imbatatoare, nu face exceptie.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri