Premiera: un Robin Hood cu trasaturi contemporane

Premiera: un Robin Hood cu trasaturi contemporane
Kudika
13 Mai 2010

Ieri seara, RoImage a organizat o vizionare pentru presa mai speciala: ceremonia de deschidere a festivalului de la Cannes ne-a fost proiectata live pe marele ecran, unde deliciosii domni si doamne din industria filmului Hollywood-ian si de-aiurea pareau ca respira acelasi aer ca si noi; unde rapitoarea Cate Blanchett, intr-o fabuloasa rochie marca Alexander McQueen, s-a exprimat intr-o franceza perfecta, iar australianul Russell Crowe a demolat ghidus momentul cu o engleza labartata. Ei se urcau pe scena Croizetei ca sa-si prezinte noul film, “Robin Hood” – in regia lui Ridley Scott, pe care o interventie la un genunchi defect l-a impiedicat sa isi acompanieze actorii – iar introducerea s-a lasat, si la ei ca si la noi, cu proiectarea filmului in premiera mondiala.

Nici alambicata nici simplista, nici indesata cu actiune nici inecata in emotie, povestea lui Robin Longstride, omul cu nume comun premergator statutului de legenda castigat sub pseudonimul Hood, soseste in cinematografe de maine. Iar acest punct de echilibru atins de cel mai nou adaos in lunga serie de filme despre “Robin Hood” insufla realism mitului pe care-l stim cu totii – ramane la latitudinea voastra daca personajul castiga de pe urma istoriei rescrise de scenaristul Brian Helgeland.

Realizat de Ioanina

E clar ca povestea incepe prin a derula mai multe sub-naratiuni alternativ pe ecran, purcedand apoi la o rezolvare in forta, poate cam pripita, in teatrul de razboi. “Insa CE razboi!” ar contracara Ridley – intr-adevar, regizorul nu dezamageste cand aduce in prim-plan scenele de actiune strategica pe campul de lupta. Corpul armatei engleze functioneaza ca un tot unitar, fara gres, dar in acelasi timp indivizii care o alcatuiesc nu-si pierd identitatea de dragul unei inscenari cat mai fluide: ostasii vorbesc intre ei, isi iau dusmanul peste picior in calambururi, iar franturile de conversatii pe care le prindem din zbor fac referire la preocupari adiacente (jocurile de noroc din tabara) – totul in timp ce asediul avanseaza. Aspectul luptei devine astfel profund uman, nu mecanic.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri