Când se întâmplă așa, înseamnă că este timpul să înveți și să recurgi la anumite tehnici menite să te ajute să adormi mai repede. Și chiar funcționează, trebuie doar să le acorzi atenție și să le practici cu răbdare.

8 sfaturi pentru un somn odihnitor

Tehnici care te ajuta sa adormi repede

Sursa Foto: Shutterstock/Africa Studio

10 tehnici care sa te ajute sa adormi repede

1. Menține o temperatură scăzută în cameră

Temperatura recomandată pentru adulți este 18.5 – 19 grade, însă mulți se simt bine și la 20 de grade.

2. Stinge luminile

Din momentul în care te-ai decis să adormi, toate sursele de lumină ar trebui stinse. Cu cel puțin o oră înainte trebuie diminunate luminile la telefon, televizor, laptop, tabletă și din cameră.

3. Pregătește-ți creierul pentru somn

Odată ce te-ai întins în pat și ești gata să dormi, este timpul să te gândești la orice altceva decât la somn. Utilizează următoarele tehnici pentru a îți distrage atenția. Ține minte: stresându-te sau gândindu-te că trebuie să adormi este cel mai rapid mod de a rămâne treaz.

  • Contractează și relaxează-ți mușchii.
  • Numără frecvența mișcărilor de respirație
  • Vizualizează o acțiune repetitivă.

4. Ascultă muzică relaxantă sau zgomotul alb (white noise) cu 5 minute înainte de somn

Îți poți downloada o aplicație pentru meditație, poți asculta muzică clasică sau diferite sunete din natură (valuri, ploaie, ciripit).

5. Recunoaște distragerile în loc să le blochezi

Recunoaște tot ce observi și auzi în jur. “Miros loțiunea de corp cu care m-am dat”, “Simt greutatea picioarelor pe pat”, “Îmi aud partenerul cum respiră”, “Aud ticăitul de ceas”. Lupta împotriva sentimentelor consumă energie, iar energia te ține trează. Acceptarea lucrurilor te relaxează și te ajută să adormi.

6. Numără

Oi, pisici, flori, frunze... orice îți face ție plăcere, numai numără. Este un exercițiu care chiar te va ajuta să adormi mai repede, deși uneori este posibil să ajungi cu numărătoarea la 100. Numără încet, ai răbdare și nu îți pierde calmul.

Tehnici care te ajuta sa adormi repede

Sursa Foto: Pexels

7. Pierde-te în imaginație

Pune stop gândurilor care nu-ți dau pace, în schimb, dă startul unui vis cu ochii deschiși. Până să adormi, așa cum stai cu capul pe pernă, începe să îți imaginezi un scenariu frumos în care tu faci ce îți place, ești înconjurată de oamenii care îți plac și ești fericită.

  • Vizualizează cum ar arăta casa sau camera visurilor tale, vizualizează schimbările pe care ai vrea să le faci în camera în care dormi la momentul respectiv.
  • Imaginează-ți un colț de natură care te liniștește.
  • Inventează un scenariu de film sau de poveste în care tu joci rolul principal.
  • Imaginează-te pe tine mergând într-un decor și admirând fiecare perete, fiecare colț, fiecare obiect.

8. Forțează-te să rămâi trează

Fă-te confortabilă, închide ochii și străduiește-te să nu adormi – vei fi fericită când o să cedezi. Este dovedit științific că funcționează trucul.

9. Ia o pauză

Dacă tot nu reușești să adormi, ridică-te din pat, aprinde o lamă de veghe și citește preț de 10 minute. Ai putea, de asemenea, să faci o scurtă plimbare sau câteva exerciții de yoga.

10. Bea o cană de ceai din plante

Sunt multe suplimente care te pot ajuta să adormi mai repede, pastile sau ceaiuri, dar care diferă de la persoană la persoană. Ceaiul de tei, ceaiul de valeriană sau passiflora sunt doar câteva dintre cele care te vor liniști și te vor ajuta să adormi rapid

Sursa Foto Front Page: Pexels

Ai probleme cu somnul? Incearca tehnica 4-7-8 ca sa adormi in 60 de secunde
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: