Setari Cookie-uri

Cum îți dai seama că ești deshidratată: 5 semne care îți arată că nu bei suficiente lichide

Pentru sănătatea ta, hidratează-te corespunzător în fiecare zi. Corpul îți va da semnale în momentul în care nu va primi suficiente lichide. Printre cele mai frecvente semne de deshidratare se numără și cele din textul de mai jos.

Cu deshidratarea nu este de joacă. Ea poate afecta serios starea de sănătate și poate cauza probleme destul de grave. Tocmai de aceea, e foarte important să depistezi din timp, dar și să recunoști, semnele care te-ar putea duce cu gândul la o astfel de problemă.

Deshidratarea este o problemă serioasă, care poate avea consecințe asupra stării de sănătate. Iar recunoașterea semnelor deshidratării poate fi, uneori, dificilă, deoarece organismul poate compensa pentru o perioadă de timp lipsa lichidelor.

Cu toate acestea, există câteva semne pe care corpul nostru le dă atunci când nu bem suficiente lichide. În textul de mai jos, vei descoperi cinci dintre semnele care te pot ajuta să îți dai seama dacă ești deshidratată.

Urină închisă la culoare

Pe termen lung, deshidratarea poate afecta rinichii, care devin incapabili să filtreze eficient toxinele din sânge. Unul dintre cele mai clare semne că nu consumi suficientă apă este culoarea urinei. În condiții normale, urina ar trebui să aibă o culoare deschisă, asemănătoare cu cea a paiului.

Citește și:

Dacă observi că urina ta este de un galben închis sau chiar maroniu iar cantitatea de urina eliminata are tendinta sa scada, este un semnal de alarmă că organismul tău nu primește suficientă apă. Iar pentru a confirma sau infirma ipoteza, ar fi indicat să-ți faci și analizele uzuale de sânge. Testul de uree, inclus în hemoleucogramă, îți va arată dacă ești sau nu deshidratată.

Senzație de sete excesivă

Setea este răspunsul natural al corpului la deshidratare. Dacă îți este foarte sete, acesta este un semn clar că trebuie să consumi mai multe lichide. Deși pare evident, mulți oameni ignoră setea sau o confundă cu foamea. Și în loc să bea apă sau să se hidrateze, consumă alimente uscate.

Indicat ar fi să ai mereu o sursă de apă la îndemână (de exemplu, o sticlă sau o cană filtrantă la vedere, pe birou) și să nu ajungi niciodată să experimentezi o astfel de senzație.

Citește și:

Piele uscată și lipsită de elasticitate

Hidratarea adecvată nu este importantă doar pentru funcționarea internă a corpului, ci și pentru aspectul exterior. Pielea deshidratată devine uscată, aspră și își pierde elasticitatea. Un test simplu este să ciupești ușor pielea de pe dosul mâinii. Dacă pielea nu revine rapid la forma inițială, este posibil să suferi de deshidratare.

Oboseală și lipsă de energie

Deshidratarea afectează funcționarea eficientă a aproape fiecărui organ, inclusiv a creierului. Dacă te simți neobișnuit de obosită sau ai dificultăți de concentrare, chiar și după o noapte bună de somn, deshidratarea ar putea fi de vină. Consumul insuficient de lichide duce la scăderea volumului de sânge, ceea ce face ca tensiunea arteriala sa scada, reducând astfel oxigenarea eficientă a corpului și creând o stare generală de oboseală.

Citește și:

Dureri de cap și amețeli

Deshidratarea poate cauza dureri de cap sau migrene, deoarece scade cantitatea de lichid din jurul creierului, ceea ce îl face mai susceptibil la mișcare și durere. De asemenea, în cazuri severe, poate cauza și ameteli sau chiar leșin, în special când te ridici brusc în picioare. Aceste simptome sunt adesea însoțite de o senzație de „cap ușor” și pot fi un indiciu important că trebuie să consumi mai multe lichide.

În concluzie, în momentul în care observi semnele descrise mai sus, ar fi indicat să iei măsuri. Asigură-te că bei suficiente lichide pe parcursul zilei, nu doar când îți este sete. Apa este cea mai bună alegere, dar sucurile naturale și ceaiurile neîndulcite te pot ajuta și ele. Dacă simptomele nu se atenuează, ba chiar se intensifică, este recomandat să iei legătura imediat cu un medic.

Citește și:

Sursă foto: freepik.com


Kudika
29 Mai 2024
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Cum să alegi un duș potrivit pentru baia ta

Dincolo de ideea de igienă personală, dușul înseamnă și confort și utilitate. Așa că dacă ești în căutarea dușului perfect, dar nu știi ce să alegi, iată care sunt aspectele pe care... Kudika


Ce soluții avem când ne confruntăm cu infertilitatea?

Uneori, oricât de multe analize și investigații s-ar efectua, nici măcar nu poate fi identificată o cauză anume.[1][2] Poate fi o experiență dificilă, frustrantă, dar, din fericire, nu și... Kudika

MyElements: o nouă eră a suplimentelor alimentare nutriționale

CP

ISO PLUS, companie de referință în industria suplimentelor nutritive, introduce gama MyElements în România. Tabletele efervescente ambalate individual cu o formulă... Kudika


9 din 10 români consideră mâncarea gătită acasă mai sănătoasă, însă gătitul este în continuare responsabilitatea femeilor

Conform cercetării realizate în perioada 4-17 iunie 2024, peste 80% dintre români au declarat că mâncarea gătită acasă este mai gustoasă decât cea cumpărată, în... Kudika


Pericolul ieșirilor în natură: mușcătura de căpușă. Află despre testul rapid pentru Boala Lyme!

CP

Totuși trebuie să știm că o plimbare prin parc, acolo unde iarba este mai mare sau prin pădure, prin locuri cu vegetație abundentă implică niște riscuri. De exemplu, riscul de a... Kudika

Dr. Cristina Obreja: Laserul dentar tratează multiple probleme orale, precum cariile, gingivita sau parodontoza

Despre felul în care se resimte procedura laser la nivel dentar și efectul pe care îl are acesta asupra danturii, ne detaliază Andreea Drăgan