Setari Cookie-uri

Sutienele - pro si contra

Why wear a bra?

Over 90% of North American women wear a bra, many without ever asking why. This article talks about different reasons women give for wearing a bra. Some women with large breasts need it and want it — yet some women suffering from fibrocystic breast disease can get tremendous relief from breast pain by going without bras.

For most women (excluding the large-breasted ones) bra wearing is not a necessity for their breasts' sake; it is worn for cultural reasons.
A brief history of bras

Before 1900s, there is very little evidence of garments that could be considered bras. In ancient history, there are mentions of a strip of cloth tied under the breasts to support and to reveal them, or strip of cloth tied around the breasts to flatten them.

The corset became popular starting in the 1500s, and its one function was to lift and shape breasts upward. The modern bra with its two separate cups was gradually developed from the corset in the early 20th century, in an attempt to manufacture a more comfortable underwear piece.

Today, the bra has been turned into a sexual garment, in order to emphasize the sexual nature of breasts. This can be seen, for example, by the terminology used to advertise bras: enticing, hot, ravishing, seducing, etc.

It is no wonder feminists symbolically threw their bras into the trash in the 60s. Even today, going braless is sometimes connected with feminism. Still, putting feminism aside, there are some health reasons to consider not wearing bras.
Do breasts really feel more comfortable with or without bras?

The thing is, most women are so used to bras that they don't notice the slight discomfort from bras. But thinking about it, can you feel any discomfort and tightness from your bra? When you take your bra off, do you feel something similar to the feeling when you have eaten your belly full at a restaurant, and you loosen your belt a little? Can you possibly even see little red marks on your skin after taking bra off? If you answer yes to these questions, your breasts may be trying to tell you something!

"Asked if a bra is uncomfortable, most women will respond "no", even though the evidence is there. This may be the result of conditioning towards certain social "rules" actually outweighing the physical discomfort. In other words, it is more uncomfortable to be braless in today's society."
A New Look At Breast Cancer
By Brian Sanderoff and Craig N. Fryer
Bras and breast cancer risk

Bra-wearing has been linked to breast cancer in a study done by Sidney Ross Singer and Soma Grismaijer. They found, for example, that women who wore a bra 24 hours a day had a 113-fold increase in breast cancer incidence compared to women who wore bra less than 12 hours daily! They suggest that bras exert enough pressure to the breast and surrounding areas to inhibit the flow of lymph, which then causes toxins and other waste material to remain in the breasts instead of being flushed out.

Now, this effect may be due to the fact that most women just wear the wrong size bra that is too tight somewhere. No one has done any studies investigating how well the bra fits and a possible link to breast cancer. Either way, for your breast health it is better to avoid wearing bras whenever possible, and on those occasions when you do need one, get a real well fitting one that is NOT tight anywhere. You may have to visit a professional bra fitter to really get this done - or get custom-made bras if your breasts are of uneven sizes.

So why do you wear a bra?

* "Because breasts need to be supported."
This is largely a myth: "...wearing a bra... has no medical necessity whatsoever", says Susan M. Love, M.D in her "Dr. Susan Love's Breast Book". Breasts were fine before the invention of brasserie. This is similar to the myth that women supposedly need corsets to support their stomach muscles.

Now, large-breasted women may find that going without a bra gives them pain. Jogging and other active sports may be painful even for us medium-breasted ladies. This is, however, an individual thing, so you can try it out and do what is comfortable for you.

In one study large-breasted women removed the weight of breasts from their shoulders for two weeks, either by going braless or by wearing a strapless bra. Only one woman chose a strapless bra and all the others went braless. The researchers monitored the women for muscle pain and tenderness. Seventy-nine percent of patients decided to remove breast weight from the shoulder permanently because it rendered them symptom free!
(Ryan, EL, Pectoral girdle myalgia in women: a 5-year study in a clinical setting. Clin J Pain. 2000 Dec;16(4):298-303.

If you need or want to wear a bra, find one that is not too tight, preferably without underwire or side panels, because the underwire can create extra pressure and tightness. Consider getting fitted right with a professional fitter. Also give your breasts as much "free time" as possible. Take your bra off whenever you can, and at the very least do not wear it to sleep.

Also, bras do not ultimately prevent your breasts from sagging. They do that while you're wearing them, but gravity will eventually take its effect. An argument has even been presented that since the breast has ligaments and since other bodily ligaments can atrophy when not in use, the same might happen to the breast ligaments under the constant artificial support from the bra.

* "Because I feel immoral or indecent going without."
This is actually a strange contrast to the sexual nature of bras. While many women accentuate the sexuality of their breasts with bras, equally many or more feel that bras are sort of a necessary "modest covering" for breasts.

Is morality really dependent upon the type of underwear you wear? Women who feel this way have often been made to believe that their breasts are "dirty" body parts that need "tucked away" from sight; and bras become the means of doing so.

Considering breasts as baby feeders, and realizing that breasts do NOT have to be considered a special sexual body part can liberate these women from a mental "bondage" — and they can then liberate their breasts from the physical bondage, as well.

"In all of my questioning, I've found no one who has ever been able to tell me what it is about the human female breast that is so immoral, obscene, or indecent. Nor has anyone ever been able to produce anatomical facts supporting the general concept that women's breasts are primarily for sex. I've concluded that the female breast is the most misunderstood part of the human anatomy. The sight of one (that's not being used for sexual or commercial purposes) is only detrimental if you want it to be."
by Whitney R. McCleskey, TERA articles page

"Just a note to those who've commented before that bras give the female body a cleaner look. After I came across this site, that too was my first thought (and I am someone who has refused to wear bras for most of my life). However, as soon as I had that thought, I caught myself. Of course I (and some of you) think that - that's what our society has taught us. It has taught us that there is something a bit disgusting or wrong about breasts that aren't bound. When this kind of thinking has been pumped into you since day 1, it's obviously very difficult to overcome. I hope that someday we as a society will realize just how silly it is to believe that breasts must be bound to be beautiful or normal. It is just as silly as the old Chinese tradition of binding Chinese women's feet in order to make them beautiful."
Renee

* "Because everybody does so, or in other words the unspoken rules of society so dictate."
True. In many situations we have to comform to the modern society's dress code.

* "I need to wear bras for my job since it's the dress code."
If you'd rather not wear a bra, try a camisole/vest or another alternative for bra. A good camisole made out of elastic material will give some support to your breasts so they don't 'bounce around', and you will probably be surprised how little people notice.

Also, companies that require bras probably do not have a policy that defines what a bra is. Some cropped camisoles look very much like bras. Some camisoles even have adjustable straps like a bra. Basically, if it looks professional, it should be OK.

* "Because I hate the thought of my breasts sagging so much."
Many of us might need a reality check with the sagging issue. We get so brainwashed by the media images of young perky breasts that we no longer know what is normal. In reality it is perfectly normal for adult breasts to be slightly hanging in a lower, relaxed position. Check our gallery for pictures of normal breasts.

Also, bras do not ultimately prevent your breasts from sagging. They do that while you're wearing them, but gravity will eventually take its effect. Two scientific studies have even shown that wearing a bra causes the breasts to sag more.

"A mistaken popular belief maintains that wearing a bra strengthens your breasts and prevents their eventual sagging. But you sag because of the proportion of fat and tissue in your breasts, and no bra changes that."
Susan M. Love, M.D. in her "Dr. Susan Love's Breast Book."

* Discomform from sweat and 'slapping':
"I, myself, experience discomfort from NOT wearing a bra, due to the way in which sweat collects under my breasts (I live in Dixie), and how my breasts slap painfully against the skin underneath when I move quickly. In fact, due to the fact that I am not a very restfull sleeper, I usually wear a comfortable sports bra to bed."
Abi Bell

* "Because I want to give the illusion of a larger breast size."
This especially happens among teenagers who are very self-conscious if their breasts end up on the smaller end of the scale. Also other small-breasted and flat-chested women often pad their bras or perhaps use other means to fill up the bra cup, such as silicone breast enhancers.

If the society wouldn't have such a craze about large breasts being better, these girls and women wouldn't need to feel so self-conscious about this issue!

* "Because they jump up and down while I exercise and do sports." Sports bras can be extremely helpful in reducing breast bouncing while running or doing other types of active sports. Slight movement of breasts is probably just helpful, because movement of breasts aids the lymph flow. You need to judge the situation based on the type of activity.

"...when are we going to start to respect the body, nature, and women properly? In many parts of the world the breast is considered an important organ, not an icon of sexuality. That, I'm afraid, is an invention of our culture, and a sad one at that."
A New Look At Breast Cancer
By Brian Sanderoff, Craig N. Fryer

* "Because I am breastfeeding and I need to wear nursing bras."
Nursing moms (or pregnant women) are indeed told to buy nursing bras and wear them. There is no medical necessity to wear nursing bras either. Of course nursing bras is a handy way to hide the leaking of breast milk, and maybe you want to wear one in order to avoid society's pressure.

However be careful because wearing a nursing bra may cause breast engorgement or sore breasts. It might be safer just place a towel under you during the night to catch the leakage, and not worry about breast milk spots on your T-shirts at home, where you can easily go brafree. We got a comment from one experienced mom whose engorgement troubles were over when she quit wearing a bra:

"I stumbled on your site trying to find some information about the link between breast cancer and breastfeeding.
I breastfed my four kids all for an extended time. The youngest is six so it has been a while....
I found something that really helped me with my babies.
You know how they tell you that you need to wear a bra when you are beginning to breastfeed? I would wake up after finally getting some sleep with a huge bra-shaped engorged breast. With my last two children I decided to go braless during those times and just let the breasts drip. It was very effective for me for treating and preventing engorgement. I think the movement of the breasts also probably helped keep them from getting hard. The bras I ended up wearing the most during those nursing years were some old thin sports bras that my sister had handed off to me. It did elicit some comments ("You need a new bra") but it was probably more natural than those other nursing bras that didn't work well for me."

Thanks for your site.
Peggy

So should I wear one or not?

The choice to wear or not to wear a bra is yours. Many women are very used to wearing bras, and feel uncomfortable in public without them. Social occasions may require you to wear one.

Bra wearing is not going to kill you (or 'kill' your breasts) if you follow the simple guideline of giving your breasts free time as much as you can - at home, while sleeping. And, if you wear one, remember to always wear a good fitting bra. It should not leave marks on your shoulders or under your breasts, or feel tight. Find a professional bra fitter. Or order custom-made ones. Don't sacrifice your breast health to fashion.

We also got word about bra accessories that can make bra wearing more comfortable or deal with problems with bras and clothing - things such as Shoulder Ease which reduces the pressure bra straps put on shoulders, or Strap-Mate which prevents bra straps from falling (and also often improves posture).

Some bra alternatives

There are many healthy alternatives for dressing brafree (some women prefer the positive term "brafree" rather than "braless" because they say women don't really need to wear bras).

1. Camisoles are inexpensive, and there is a huge variety at many department stores with variety of fabrics and weights, from silk to cotton. Some have straps similar to those of a bra, with adjustable clasps, so others may assume that a bra is being worn or that there is a bra under the camisole. You can find thin and/or cropped camis for summer.
2. Men's singlet undershirts, also called A-shirts, sleeveless undershirts, etc. They are inexpensive and comfortable.
3. Vests, similar to those of a man's 3-piece suit, over a blouse at work to hide breast outline or movement.
4. Shirts with pockets over both breasts; extra fabric layer conceals.
5. New alternatives include tops with two layers in front and one in back.
6. Loosely fitted tops.
7. A Bra Top fro BlueCanoe.com - supportive and shaping due to a careful cut and stretch cotton/lycra.
8. Or simply wear no undergarment depending on weather, confidence, self image, and nature of overgarment.
9. NuBra is just two adhesive cups that you place on your breasts. They keep the nipple from showing through clothing, if that is a concern.
10. A similar concept is the Bust Free Bra, which consists of two cups that cling to the material of the shirt or other outer garment you wear.
Kathara
Postat pe 1 Martie 2009 17:13
Kathara, stii ca i-ai lovit pe multi cu engleza...abia daca se descurca sa scrie in limba materna, d-apoi sa citeasca si sa INTELEAGA engleza...buna lovitura! Acum sa vedem...
mrskattousa
Postat pe 1 Martie 2009 17:49
Asta e, doar nu era sa ma apuc sa traduc ditamai articolul.
Kathara
Postat pe 1 Martie 2009 17:50
pai si care e intrebarea? Daca purtam sau nu? Ca este o conventie sociala sa purtam sutien..oo, da este..eu nu prea port, pentru ca nici nu am nevoie, si ma incomodeaza... , dar m-am izbit de aceleasi probleme mentionate in articol, acum cativa ani, la un suc cu fetele, chiar daca aveam tricou destul de gros (adica nu se vedea nimic prin material) una din fete a tinut sa mentioneze ca ea nu ar putea umbla fara sutien, mai ales ca a aflat ea, ca in vest, numai prostituatele umbla fara sutien ..era o caldura afara de se topeau si pietrele, iar ea purta un sutien cu burete...normal!
Aladiah
Postat pe 1 Martie 2009 17:58
De ce sa purtam sutien?

Peste 90% din femeiel nord -americane poarta sutien, multe fara sa stie exact de ce. Acest articol vrobeste despre diferitele motive pentru care femeile aleg sa poarte sutien. Unele femei cu sanii mari au nevoie de sutien si il doresc - totusi unele femei care au sani fibrocistici, pot simti o mare diminuare a durerii daca renuntza la a purta sutien.

Penrtu majoritatea femeilor (excluzandu-le pe cele cu sanii mari) folosirea sutienului nu este o necesitate pentru sanii lor, ci este purtat din considerente culturale.

O scurta istorie a sutienului

Inainte de 1900, avem foarte putine obiecte vestimentare care ar putea fi considerate similare sutienului. In anticitate este mentionata folosirea unei fasii de material, legata sub sani, pentru ai sustine si scoate in evidentza, sau a unei fasii de material legata peste sani pentru a-i aplatiza.

Corsetul a devenit popular incepand cu 1500, unica sa functie fiind aceea de a ridica sanii. Sutienul modern, cu cele doua cupe distincte, a evoluat treptat, de la corset, de la inceputul secolului XX, in dorintza de a fabrica lenjerie cat mai comforabila.

Astazi, sutienul a devenit obiect vestimentar cu puternice conotatii sexuale, pentru a sublinia natura sexuala a sanilor. Acest lucru se remarca, de exemplu, in limbajul folosit in reclamele pentru sutiene: ispititor, fierbinte, rapitor, seducator

Nu este de mirare ca feministele si-au aruncat simbolic la gunoi sutienele in anii '60. Chiar si in prezent, a nu folosi sutien, este uneori legat de feminism. Lasand la o parte ideile feministe, exista motive legate de sanatate, care ne fac sa ne gandim la purtarea sau nu a sutienului.
Aladiah
Postat pe 1 Martie 2009 18:19
restul traduc maine, ca m-am plictisit
Aladiah
Postat pe 1 Martie 2009 18:20
(continuarea traducerii)

Sanii se simt mai comfortabil cu sau fara sutien?

Problema consta in faptul ca majoritatea femeilor sunt atat de obisnuite cu purtarea sutienului, incat nici nu mai simt discomfortul provocat de acesta. Dar, daca stam sa ne gandim la acest lucru, simtiti oarece discomfort si stransoare provocate de sutien? Cand va scoateti sutienul simtiti ceva asemanator cu largirea curelei, cand ati mancat la un restaurant si avetzi burta plina? Puteti observa urme rosiatice pe piele dupa ce va scoateti sutienul? Daca raspunsul la aceste intrebari este afirmativ, atunci sanii dumneavoastra incearca sa va spuna ceva!

Intrebate daca sutienul este incomfortabil, cele mai multe femei vor raspunde "Nu" , chiar daca dovezile sunt acolo. Acesta poate fi rezultatul conditionarii fatza de anumite "reguli" sociale care depasesc discomfortul fizic. Cu alte cuvinte, in societatea de azi, este mai incomfortabil sa umblii fara sutien.

O noua viziune asupra cancerului de san. Sutienele si riscul de cancer mamar

Purtarea sutienului a fost legata de cancerul de san intr-un studiu facut de Sydney Ross Singer si Soma Grismaijer. Ei au descoperit ca, de exemplu, riscul de cancer mamar pentru femeile care poarta sutien 24 de ore pe zi, este de 113 ori mai mare decat in cazul femeilor care poarta sutien 12 ore pe zi ! Ei au explicat ca sutienele exercita o presiune destul de mare asupra sanilor si a zonelor apropiate care impiedica circulatia limfei, acest lucru cauzand la randul sau acumularea de toxine si alte materii nocive in organism, in loc ca acestea sa fie eliminate.

Este posibil ca acest lucru sa se intample si datorita faptului ca cele mai multe femei poarta sutiene care au marimea nepotrivita, si sunt stramte in anumite locuri. Nimeni nu a facut nici un fel de studii privind legatura dintre cancerul mamar si folosirea sutienului potrivit. Totusi, pentru sanatatea sanilor dumneavoastra este mai bine sa evitatzi purtarea sutienului cat mai des cu putintza, iar in acele datzi cand este necesara purtarea unuia, asigurati-va ca este marimea potrivita si ca nu este strans pe undeva. Poate va trebui sa apelati la un profesionist pentru a gasi acel sutien potrivit-sau sa va faceti unul la comanda- daca sanii dumneavoastra au marimi diferite.
Aladiah
Postat pe 2 Martie 2009 20:42
Or exista pe la noi specialisti in sutiene?
Kathara
Postat pe 2 Martie 2009 20:48
De la: Kathara, la data 2009-03-02 20:48:30Or exista pe la noi specialisti in sutiene?

Nu cred, sigur nu sunt care sa iti faca la comanda, dar la magazinele de lenjerie, ar trebui ca vanzatoarea sa stie cat de cat...zic eu...oricum, fiecare femeie are sanii diferitzi. De obicei marimile la sani sunt legate de latimea spatelui si marimea cupelor, bretelele sunt ajustabile (asha se explica acele cifre si litere. 75 a, 80 b) etc...
Aladiah
Postat pe 2 Martie 2009 20:51
Apropo de marimea cupelor...am sa spun un banc, pe care nu il traduc , pentru ca nu ar mai avea nici farmec, nici sens...

Have you ever wondered why A, B, C, D, DD, E, F, G, and H are the letters used to define bra sizes? If you have wondered why, but couldn't figure out what the letters stood for, it is about time you became informed!

{A} Almost boobs...
{B} Barely there
{C} Can't complain!
{D} Dang!
{DD} Double dang!
{E} Enormous!
{F} Fake
{G} Get a Reduction
{H} Help me, I've fallen and I can't get up!
Aladiah
Postat pe 2 Martie 2009 20:55
si pan' la urma care-i baiu?
mi-e lene sa citesc atata.....
eu una port mai mult sutiene sport sau bustiere, sunt mult mai comode
kitty_krieger
Postat pe 2 Martie 2009 21:20
Uneori pro alteori contra depinde de tinuta, anturaj si moment....
In principiu, nu neaparat contra ci... fara...
Daca am intreba barbatii ?....cred ca majoritatea ar vota contra...
ocs
Postat pe 2 Martie 2009 21:28
Mai pe scurt, dau motive pro si contra purtarii sutienului. Unul contra ar fi legat de faptul ca s-ar putea sa aiba un rol in formarea cancerului de san.
Kathara
Postat pe 2 Martie 2009 21:30
Pro: face din bretele-mere
mrskattousa
Postat pe 2 Martie 2009 21:34
De la: mrskattousa, la data 2009-03-02 21:34:37Pro: face din bretele-mere

Asynia
Postat pe 2 Martie 2009 21:36
Din nuci-kiwi (push up dom'le...) continuam?
mrskattousa
Postat pe 2 Martie 2009 21:44
De la: Kathara, la data 2009-03-02 21:30:33Mai pe scurt, dau motive pro si contra purtarii sutienului. Unul contra ar fi legat de faptul ca s-ar putea sa aiba un rol in formarea cancerului de san.

oki
dar citisem undeva ca un sutien bine ales (adik care sa nu te stranga, sa nu-ti stea larg si, in principiu, sa simti ca nici nu-l porti) ajuta la mentinerea sanilor de-a lungul timpului.
na, acuma nush ce sa zic, oricum eu aleg comfortul orice ar fi; dupa cum spuneam, bustierele si sutienele sport sunt cele mai comfortabile pentru mine - mai comfortabile decat sutienele clasice si mai comfortabile decat a nu purta nimic (nu-mi place sa mi se balagane sanii )

tu ce porti?
kitty_krieger
Postat pe 2 Martie 2009 21:48
Eu nu port cu burete pt ca arata f inestetic...pot din dantela, subtirele, de vara...si prefer cele cu bretelutele in x pe spate pt ca nu imi cad de pe umeri si nu lasa urme pe piele Am o intrebare poate putin cam off topic: asortati chiloteii cu sutienul? Eu port seturi mereu...am si eu o pasiune la underwear
mrskattousa
Postat pe 2 Martie 2009 21:50
Sutien de obicei, dar cum m-am mai ingrasat am trecut de la C la D si de la un timp ma tot dureau sanii pana m-am prins ca sutienul era de vina. Cica 80% din femei poarta un sutien gresit ca numar si cupa.

Problema cu lasatul sanilor e cu dus si intors. Mama de pilda poarta sutien rar si e de parere ca sutienul atrofiaza ligamentele, deci grabeste lasarea lor. La ea a functionat asta, are niste sani foarte frumosi, de femeie de 20 de ani desi e trecuta bine de 50.

Eu habar n-am ce sa fac.
Kathara
Postat pe 2 Martie 2009 21:59
Eu mare problema am cu sutienele.Nu gasesc niciodata unul perfect.....ba imi cad bretelele,ba imi iese un san,ba se ridica la spate,ba imi vine la cupa dar e cu o palma mai mare la spate.....sunt blestemata sa am sanii mari.
kassandry
Postat pe 2 Martie 2009 23:59
De la: SANDRA_82, la data 2009-03-02 23:59:47Eu mare problema am cu sutienele.Nu gasesc niciodata unul perfect.....ba imi cad bretelele,ba imi iese un san,ba se ridica la spate,ba imi vine la cupa dar e cu o palma mai mare la spate.....sunt blestemata sa am sanii mari.

Blestemata? nuu,cum sa fii blestemata? Doar ca n-ai gasit inca sutienul care sa te multumeasca. Cand eram in tara, lucram la Etam, o companie care pe langa lenjerie produce si hainute. Din pacate pe vremea aia erau numai pt export. Acum, am vazut ca exista Etam si la noi la Ro, si va spun ca lenjeria este de cea mai buna calitate. Foarte foarte buna, mi se potriveste manusa. Incercati...
mrskattousa
Postat pe 3 Martie 2009 12:26
Mda, Kathy... sa stii ca si pentru mine a fost o revelatie articolu' asta... As fi jurat ca sutienul ajuta la "sustinere" dar vad acum ca nu e decat un mit. Imi amintesc ca se zicea ca muschii trebe ajutati... M-a cam nedumerea pe mine faza, dar de! am luat-o ca atare... foarte rau am facut!
Ce va pot spune eu e ca pana la 25 eu nu am purtat sutien... Ete asa! Eram cupa B, aveam talie deci fara cea mai mica nevoie de ajutor... La 25-26 am gasit niste deux-piece-uri (adica chilotzei cu sutien) absolut adorabile... si in toate culorile... altele erau din satin... Ce sa mai! M-am indragostit de ele, le-am cumparat pe toate si gata! Asa am inceput sa port sutiene...
Nu am purtat niciodata cand faceam sport. Mi se pare ca imi "sugruma" circulatia.
Aici, de exemplu, e foarte greu sa nu porti... Inauntru e mai frig decat afara, din cauza aerului conditionat, asa ca purtam haine de vara dar ni se mai face frig... daca nu am purta sutien, s-ar observa... Hehe! asta imi aminteste de o faza... am un sutien 1/4 de cupa, bej... singurul bej, de fapt... Intr-o buna dimineatza, nu'sh ce-o fi fost in capul meu, am pus sutienul ala pe sub camasa si am uitat sacoul acas'... Nu va zic ca am stat cam toata ziua doar la mine in birou si ca am mers la masa cu mainile in san
Dar oricum, mersi, Kathy; cand ies in alta parte decat la birou o sa "sar" sutienul fara senzatia ca imi fac rau.
Dor_a
Postat pe 3 Martie 2009 12:51
Aoleo, eu nu suport sa fac sport fara sutien (d-ala sport, evident, d-ala clasic ma incomodeaza la greu)
pentru tricouri am un sutien super de la VS, zici ca n-ai nimic pe dedesubt si nici nu pune presiune pe sani.

Cat despre ce a intrebat kattousa... mey, eu daca sunt mai mult cu bustiere, iti dai seama ca nu prea am compleuri... mai am doar unul acum, dar in nici un caz nu pot sa-l port toata ziua; oricum, bustiera-i neagra, chilotul negru - se asorteaza nu?
kitty_krieger
Postat pe 3 Martie 2009 13:26
faci reclama?
shifer
Postat pe 1 Aprilie 2009 16:51
Fara sutien taica,vive la liberte!!! Lasand gluma la o parte nu cred ca ar trebui sa poarte sutien decat femeile cu sanii foarte mari (si evident lasati),asta daca vor si le face placere.Restul sa lase deoparte rusinea ca vezi d-ne au sanii mici sau li se vad sanii prin bluza.Mama natura stie ce face(cu mici exceptii= daca ai sanii mici inseamna ca esti si slabuta si probabil mai mica de inaltime.Fetelor fiti mandre de corpul vostru,cu cat incercati sa ascundeti ceva cu atat atrageti atentia mai mult asupra acelui lucru.Daca ati pierde vreo mana sau picior v+ati da seama cat de putin important e ca ai sanii mici sau mari.
Singura data cand cred ca toate ar trebui sa purtam sutien este atunci cand facem plaja si nu din motive pudice sau religioase ci din motive de sanatate.A auzit cineva de cancer la san .Anyone ?
diana1981
Postat pe 8 Aprilie 2009 22:17
Eu port sutien din clasa a 7-a cu unicul motiv de a-mi face sanii sa para mai mari.Din cauza asta purtam doar sutiene cu efect push-up,deci mult burete.De fiecare data cand dadeam sutienul jos ma dureau sanii,si mai ales cand il aveam pe mine,dar ma obisnuisem, era ceva normal;dar intr-o zi mi-a trecut prin cap sa imi controlez sanii si mi-am dat seama ca aveam un nodul.nu era grav,dar ar fi putut fi.de atunci nu am mai purtat ceva timp sutien si ma simt foarte bine fara, doar ca sunt multe haine pe care chiar nu pot sa le port fara sutien si port in continuare, dar foarte comode, care sa aiba efect doar de sustinere ,in niciun caz push-up.IDEEA E SA ALEGI CE TI SE POTRIVESTE!!!In orice situatie.
Diamond_Ana
Postat pe 7 Iulie 2009 23:03
eu am sanii mici asa ca nu am nevoie de sutien; cand am chef sa port port bustiera ; dar cel mai adesea nu port nimic
krystyana84
Postat pe 24 Ianuarie 2010 08:52
Centrul Medical ROT-Diagnostic & Tratament S.R.L. oferã pânã la sfârșitul anului, 25% discount, pentru ecografia mamarã bilateralã, cu elastografie. Deținem aparaturã ultrasonograficã de ultimã generație pe plan internațional și unii dintre cei mai buni specialiști în imagisticã de sân. Prin discountul menționat, centrul nostru medical are cea mai ieftinã ofertã pentru acest tip de investigație!
Indiferent de vârstã, ecografia mamarã, însoțitã sau nu de elastografie, reprezintã una dintre metodele de bazã pentru depistarea precoce a leziunilor mamare, dar și pentru monitorizarea evoluției acestora.
Relații și programãri, la telefon 021.221 69 87.
dr_tudose
Postat pe 19 Octombrie 2010 19:42

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
cine se confrunta cu alte tipuri de cancer?? 47 De la: 23 Iulie 2013 16:54
buna 5 De la: nicossia 10 Februarie 2011 08:57
Lovituri la san 7 De la: ad__83 15 Aprilie 2011 16:14
grup suport 3 De la: kudika_33000 26 August 2013 16:14
Cancer la san 53 De la: Mariana_Tutulan_1 13 August 2015 15:33