Setari Cookie-uri

cand sotul te insala si ai doi copii

Uitasem...ma bucur ca v-am gasit...va multumesc...aveam NEVOIE de voi...Am o perioada mai...Cand ma zic perioada,ma refer la viata asta,ca
de celelalte nu imi amintesc,din fericire sau... din pacate.
ani_healthy
Postat pe 16 Iunie 2010 02:44
ANI, mi-ai aruncat manusa!O ridic si accept,dar nu in momentul asta ,acum pt ca nu sunt singura,si chiar am nevoie de timp sa scriu cred ca esentialul nu toata povestea necazurilor mele conjugale.Daca altcineva este mai rapida sunt pe faza.O imbratisare tuturor!
vera_
Postat pe 16 Iunie 2010 09:54
si doamna cu probl.unde a disparut?
babalica
Postat pe 16 Iunie 2010 10:38
Ani, ... si mie-mi place mult numele Nora ... Mi l-am daruit singura, mai demult, datorita unui personaj al lui Mihail Sebastian,in care m-am regasit cu uimire. O oglinda uneori mai aspra.
Cifra aceea derutanta, este anul nasterii Fiului meu. Este de-o varsta cu tine, iar in noaptea in care l-am nascut -la rasaritul-Soarelui-, medicii decretasera "noaptea-Fetelor", fiindca sase -una dupa alta-, tot aparusera ... Puteai fi si tu printre ele, daca ai venit pe Lume la Giulesti, Vineri, pe 1 August ... O minunatie de noapte, de Medici, de TOT ! ...
Poate mai vorbim odata despre acest moment magic ...
Experienta unei nasteri naturale, nu s-a schimbat nici cu secolele, nici cu anii ... iar faputl ca cezariana este atat de usor acceptata acum, ramane de ne-nteles pentru mine. Sigur ca sunt si situatii, in care poti spune "Slava-Domnului" ca exista, dar ... Ar putea fi una dintre "povestile ne-poveste", despre care vorbeati voi. Perfecta idee! Bravo!

E o bucurie pentru mine sa stau de vorba cu voi, fara bariere de varsta. Cu trecerea anilor, veti afla (sper) pe pielea voastra, cat de adevarat ramane de-a pururi faptul, ca sufletul nostru pierde pasul cu trupul, daca i-a fost dat sa se nasca tanar ... Daca nu, NU !

Mai vorbim ...
Noapte-buna!
P.s. Sunt nascuta in Mai ... Un "Taur" si din propria vointa, fiindca altfel, ma cam aflu pe granita spre Gemeni ... Poate tocmai de aceea vorbesc atat de prost si scriu binisor ...
noravi75
Postat pe 17 Iunie 2010 01:09
buna,....si eu ma confrunt cu o problema asemanatoare,diferenta e ca eu nu am copii , dar suntem impreuna de 12 ani...nu sunt din tm,imi pare tare rau,chiar as fi avut nevoie sa vorbesc cu cineva,dar te inteleg perfect,poate mai mult decat perfect,asta este o suferinta ce te marcheaza profund,nu mai dormi cum trebuie,nu mai mananci cum trebuie,daca nu esti tare psihic,poti cadea intr-o stare de depresie...!.dar oricat de mult il iubesc,si am fost alaturi de el in ffffffoarte multe,mi-a fost calcata in picioare mandria de atatea ori, k nici nu mai stiu ce e aia!!!am 32 de ani,toata viata mea a fost el,aici am gresit!!!cred k nu e corect sa cred k nu pot sa traiesc fara el ,in viata mea...e drept,ar fi un gol imens..ptr.mine!!!la inceput,dar...s-ar umple, nu-i asa?sunt alaturi de tine ciuca m.daca vrei,pot sa te ajut doar vorbind,ma numesc janine,fii tare!!!!
kudika115530
Postat pe 17 Iunie 2010 11:24
De la: healthy010554, la data 2010-06-17 11:24:58buna,....si eu ma confrunt cu o problema asemanatoare,diferenta e ca eu nu am copii , dar suntem impreuna de 12 ani...nu sunt din tm,imi pare tare rau,chiar as fi avut nevoie sa vorbesc cu cineva,dar te inteleg perfect,poate mai mult decat perfect,asta este o suferinta ce te marcheaza profund,nu mai dormi cum trebuie,nu mai mananci cum trebuie,daca nu esti tare psihic,poti cadea intr-o stare de depresie...!.dar oricat de mult il iubesc,si am fost alaturi de el in ffffffoarte multe,mi-a fost calcata in picioare mandria de atatea ori, k nici nu mai stiu ce e aia!!!am 32 de ani,toata viata mea a fost el,aici am gresit!!!cred k nu e corect sa cred k nu pot sa traiesc fara el ,in viata mea...e drept,ar fi un gol imens..ptr.mine!!!la inceput,dar...s-ar umple, nu-i asa?sunt alaturi de tine ciuca m.daca vrei,pot sa te ajut doar vorbind,ma numesc janine,fii tare!!!!
kudika115530
Postat pe 17 Iunie 2010 11:33
Seara-buna,
Sper, ca linistea ce s-a asternut, sa fie doar un semn, ca-n casele voastre -Dragele mele-, a invins armonia si pacea ...
Daca le veti dori a fi statornice, va recomand cu mare caldura o carte, ce se adreseaza noua, tuturor(!) si nu doar specialistilor in comunicare.
MARSHALL B. ROSENBERG isi pune cuvintele sub Motto-ul:
"Ceea ce imi doresc in viata este compasiunea,
un flux intre mine s ceilalti,
bazat pe o daruire reciproca, din inima."

In prefata, ARUN GANDHI spune:
"Lumea este ceea ce am facut noi din Ea. Daca astazi e nemiloasa, a ajuns astfel pentru ca noi am facut-o nemiliasa, prin atitudinile noastre. Daca ne schimbam, putem schimba Lumea (in sens larg sau restrans la un cerc de oameni, la o familie), iar schimbarea incepe cu transformarea limbajului nostru si a metodelor de comunicare. Recomand cu multa caldura lectura acestei carti si aplicarea procesului Comunicarii Nonviolente pe care il propune."
Asadar, cartea se numeste:
"COMUNICAREA NONVIOLENTA - un limbaj al vietii"
Autor: MARSHALL B. ROSENBERG (autorul este evreu. Legat de numele sau, adaug un fapt pe care si eu l-am aflat nu de multa vreme ... Adevarat sau nu, se spune ca, numele cu rezonanta germana, care si inseamna ceva, sunt tipic nume evreiesti. "ROSENBERG = Muntele Trandafirilor ... Asta asa, fara legatura cu aceasta carte ... sau nu tocmai, daca ne gandim la forta ce o poarta in ele numele noastre ... dar asta-i chiar o cu totul alta discutie).
EDITURA: Elena Francisc Publishing, 2005

Noapte-Buna!
noravi75
Postat pe 20 Iunie 2010 00:53
Pentru ca ma aflu in prag de vacanta prelungita (in cateva zile dispar) si pentru ca voi toate sunteti tinere, asadar, aveti nu doar "familie" ci si o cariera (poate) de construit sau consolidat, voi incerca sa va trimit un material, care, cred ca v-ar putea ajuta. Daca vor intra doar aceste cuvinte, inseamna ca, nu a fost acceptat, din cauza lungimii lui si nu voi reveni cu explicatii. Daca totusi va fi postat, cine se-ncumeta, poate-l citeste pana la capat ...
Va las cu bine! :
smllove0049:
P.s. Din pacate, constat ca litere la-nceput de cuvant -precum "i"- au fost inlucuite de program cu "o" ... Mi-este greu sa corestez acum, dar sper sa va descurcati.
Oricum, scuze!


Elemente ce asigurã reuºita prezentãrii publice a unei teme



Evoluþia în faþa unui auditoriu este însoþitã uneori de neliniºte. Aceasta poate declanºa dorinþa de a fi cât mai repede, departe de acel moment. Astfel, pe fondul nesiguranþei de sine, miºcãrile devin precipitate. Cu cât mai rapide vor fi gesturile într-o astfel de situaþie, cu atât auditoriul va fi mai dezorientat, îndepãrtându-se de temã ºi de cel care o propune. Starea sa de nesiguranþã le va fi transmisã. Precipitarea stânjeneºte ambele pãrþi.

Cumpãnirea liniºtitã a miºcãrilor reflectã siguranþã de sine, stãpânirea competentã a domeniului, dorinþa de a transmite informaþii cât mai interesante, pe mãsura aºteptãrilor. Toate astea trebuie sã iradieze din întreaga atitudine a celui aflat în faþa auditoriului, din armonia ce transpare între cuvintele rostite de acesta ºi întregul sau limbaj corporal.

Pregãtirea celui care are de fãcut o prezentare în public, trebuie sã înceapã gвndind astfel:

Ceea ce ofer acestor oameni fi-va timpul, competenþa mea profesionala ºi dorinþa de a împartaºi cu ei, cunoºtinþele mele
Оmi pregãtesc prezentarea, urmãrind sã respect patru paºi:
- Atitudine deschisã
- Respiraþie liniºtitã, deplinã
- Semnale clare de recepþionare a prezenþei publicului
- Privire a-tot-cuprinzãtoare
..ºi ºtiind cã:

„ Liniºtea gesturilor noastre o putem atinge prin exersarea încetinelii!”

Existã un tip de gimnasticã chinezã (Tai Chi / Chi Gong ), în care gesturile sunt extrem de lente, ”plutesc” parcã prin aer, acompaniate de privire. Nimic bruscat. Miºcarea dã senzaþia de imponderabilitate.
Prin practicarea zilnicã a acestora, asociatã ºi unor exerciþii de respiraþie (–despre care vom vorbi mai departe-), se induce exact starea de liniºte de care avem nevoie, cãci:
„O miºcare lentã, liniºtitã poate fi conºtientizatã, îþi dã rãgazul de a þi-o putea reprezenta mental ºi astfel, o poþi controla, rãmânând „stãpânul” acesteia.

(Ca sã înþelegi mai bine, gândeºte-te comparativ la trecerea a doua trenuri. Unul, în vitezã maximã, ale cãrui vagoane nici nu le mai poþi distinge, iar altul, lipsit de vitezã, aºa încât, poþi distinge culori, forme sau, chiar ºi cãlãtorii.)

Revenind la miºcãrile propriului corp, am putea spune, cã avem libertatea de a alege:

fie sã le executãm precipitat, fãrã a le mai putea distinge … ºi vom avea atunci conºtiinþa unui vârtaj haotic, în care ne vom lãsa prinºi, vrând-nevrând
fie sã le executãm calm, diferenþiat, pentru a le putea controla ºi corecta la nevoie. Astfel, le vom putea stãpâni, dobândind prin asta, sentimentul atвt de necesar al siguranþei de sine.
Sigur cã, nu toate acþiunile noastre se preteazã la o abordare lentã. Sunt multe situaþii, în care, tocmai viteza de reacþie va delimita eºecul, de reuºitã. Execuþia rapidã a miºcãrilor, asociatã siguranþei de sine ºi competenþei în domeniu înseamnã în astfel de acþiuni specifice, eficienþã.
* Important:
Armonia, elasticitatea miºcãrilor noastre, fermitatea ºi siguranþa lor, se pot obþine prin concordanþa dintre:

- respiraþie
- þinuta corporalã
- gвnduri

Cu cвt va fi mai оnaltã concentrarea noastrã interioarã, cu atât mai limpezi, mai fãrã echivoc, vor fi gândurile ºi exprimarea lor, cu atât mai sigurã poziþia noastrã, cu atât mai clare ºi mai destinse reacþiile la impulsurile exterioare.

Оntreaga noastrã fiinþã este angrenatã în procesul comunicãrii. Nu doar cuvântul. Limbajul corporal este prioritar, cãci aºa s-a statornicit în timp. Comunicarea începe de la vârsta zero virgulã câteva secunde. Nou-nãscutul îºi anunþã venirea pe lume printr-un þipãt. Comunicã miºcându-ºi mânuþele ºi picioruºele, scoþând sunete ce au o semnificaþie. Privirea, surâsul, miºcarea ºi lacrima sunt mijloacele prin care se face înþeles, cu mult înainte de a se putea folosi de cuvinte. Pentru început, din partea celorlalþi recepþioneazã mesaje de acelaºi fel.

Limbajul corporal, ca parte atвt de importantã a comunicãrii, trebuie stãpânit conºtient. Dar, trebuie ºtiut, cã:

* Limbajul corporal conºtient presupune conºtientizarea respiraþiei!

Respiraþia determinã, regleazã calitatea emisiei vocale ( forþã, specificitate, timbru), þinuta corporalã, atitudinea.

Iatã câteva tipuri de exerciþii, prin care respiraþia poate fi adusã la nivelul de conºtientizare necesar sarcinii sale reglatoare.


Respiraþia prin angajarea
diafragmei:
Picioarele depãrtate pe podea
Pieptul оn faþã
Umerii spre spate, fãrã a-i ridica
Braþele relaxate de-a lungul corpului
Genunchii uºor îndoiþi
Bazinul оn faþã, relaxat
(Con)centrare asupra ombilicului
Expiraþie pe nas, încet, prelung, atât cât se poate
Inspiraþie uºoarã, lentã, ca ºi când ai mirosi o floare
Peretele abdomenului se bombeazã
Umerii rãmân nemiºcaþi

Respiraþia prin angajarea
toracelui:
Concentrare asupra pãrþii superioare a toracelui
Expiraþie înceatã pe nas: pieptul se strânge
- Inspiraþie: toracele se întinde, ca ºi spatele

Aceste exerciþii se fac în poziþii diferite: оn picioare; оn ºezut; în mers, aºa cã, nu depind de un loc anume ales.
Inspiraþia / expiraþia, executate numai pe nas, vor fi exersate alternându-le ritmic sau: de 3 ori liniºtit ºi scurt, expirã, fãrã sã inspiri; de 3 ori inspirã scurt, fãrã sã expiri. Apoi, iar, inspirã ºi expirã alternativ.


Respiraþia alternativã, pe
cвte o narã:
Poziþie Yoga sau stând pe scaun
Degetul arãtãtor al unei mâini se aºeazã între sprâncene, presând uºor acel loc
Degetul mare al aceleiaºi mâini, acoperã o narã
Expiraþie pe nara liberã, inspiraþie pe aceeaºi narã, ce va fi apoi blocatã cu degetul mijlociu, eliberându-se cealaltã. Alternanþa nãrilor continuã. Aºadar, fiecare dintre nãri, se foloseºte pe rând, atât pentru expiraþie cât ºi pentru inspiraþie.
La fiecare schimbare a nãrilor, urmeazã o pauzã scurtã, prin þinerea respiraþiei
* Important:
Repetã zilnic exerciþiile de respiraþie, ca ºi reperele ce sunt prezentate în continuare. Astfel vei reuºi ca prezenþa ta în faþa oamenilor sã fie fireascã, fãrã a lãsa sã transparã controlul ce-l exerciþi consecvent, asupra tuturor acestor elemente, ce-þi asigurã reuºita.
Acestea sunt:
 оnaintea unei prezentãri publice, mã concentrez numai asupra mea-însumi, mã vãd puternic prin competenþã ºi siguranþã de sine
 respir liniºtit
 оmi relaxez coardele vocale ºi musculatura maxilarelor, prin câteva reprize -voite!-, de cãscat (cвntãreþii de Operã practicã acest exerciþiu)
 fac cвteva exerciþii pentru relaxarea musculaturii gâtului, ajutând astfel sângele sã circule, pentru a-mi oxigena creierul ºi a face ca gândirea mea sã beneficieze de „hranã”
 braþele atârnã relaxate în jos, palmele sunt deschise, iar cuvintelor mele, li se va alãtura gestica convingãtoare a mâinilor
 оntreaga mea atitudine corporalã este eliberatã de neliniºte ºi pregãtitã sã-mi susþinã discursul
 contez pe coerenþa ºi concordanþa dintre gândurile, vorbele, limbajul corporal (exprimat prin gesturi, privire mimicã, miºcare, atitudine corporalã), voce ºi limbajul paraverbal (accentuãri de ton ale vorbirii, intonaþie)
 cred оn competenþa mea profesionalã ºi-n carisma prin care îmi voi atrage auditoriul

* Chiar оnaintea unei prezentãri:

fac cвteva exerciþii de respiraþie abdominalã –încet, prelung
intru оn оncãpere pe ultima inspiraþie, care, umplându-mi corpul, îmi dã o senzaþie de forþã
respiraþia –prin aerul ce mi-a dilatat abdomenul-, îmi susþine vocea
partea superioarã a corpului meu o simt uºoarã
poziþia picioarelor mele (– depãrtate pânã la lãþimea umerilor-), îmi dã stabilitate ºi un sentiment de siguranþã interioarã. Nu pot fi uºor doborât! (Picioarele apropiate/lipite, dimpotrivã. Le cea mai micã împingere, mã dezechilibrez). Toate astea le semnalizeazã corpul meu, atât pentru mine, cât ºi pentru ceilalþi
mã simt bine, sigur de mine, dornic de afirmare
 privirea mea, ce se va preumbla liniºtit, deschis asupra auditoriului, îmi reflectã starea de spirit
 оncerc ºi reuºesc sã ating cu privirea cât mai mulþi auditori –contact vizual plãcut-
 las timp suficient, pentru ca prezenþa mea sã fie remarcatã de cãtre fiecare dintre cei prezenþi
оncep sã vorbesc, dozându-mi vocea în funcþie de mãrimea camerei, de numãrul de auditori, de vârsta acestora
vorbesc mai degrabã un pic mai tare, decât prea încet
оn timp ce vorbesc, conºtientizez faptul cã sunt observat
оmi controlez tot timpul respiraþia ºi atitudinea corporalã
evit tonurile оnalte ale vocii
folosesc tonuri joase, cu bunã ºtiinþã, cãci acestea declanºazã spontan, încrederea oamenilor
…………………………………………………………………………………………..
* Atenþie ! :

Prima impresie se formeazã în primele 3 – 90 de secunde !!! …
Atunci se decide deja, dacã „vei fi invitat la micul dejun … sau vei fi servit chiar tu, drept mic dejun”…

…………………………………………………………………………………………………..


* Modalitãþi de antrenare a vocii sau de intervenþie asupra ei în situaþii critice, când slãbeºte în penetranþã:

modificarea rapidã a atitudinii corporale
respiraþie controlatã conºtient
articularea controlatã a cuvintelor
Atenþie!: în rostirea cuvintelor, importantã este rezonanþa, intonaþia ºi nu tãria
exersarea unor reprize de cãscat relaxante (desigur, într-o pauzã
gimnasticã a limbii – înãuntru ºi-n afara gurii-: plimbatã peste dinþi; scoasã afarã ºi îndoitã/pliatã …etc Zilnic!
Gimnastica buzelor … Zilnic!
Masaj al obrajilor, lateral, spre maxilarul inferior, acolo unde sunt muºchi ce adunã multã tensiune
Exerciþii pentru voce, prin emiterea de sunete asociate expiraþiei. De 3 x 3 minute, zilnic, rostirea intercalatã a unor sunete, precum … bi-biu; di-diu
exerciþii –deasemeni zilnice-, de rostire a vocalelor – mai ales a celor rotunde: A , O … cu gura larg deschisã.
Asociate expiraþiei, acestea activeazã urmãtoarele zone:
A - localizare abdominalã
O - localizare la mijloc, sub diafragmã
U - localizare оn zona pieptului superior - induce liniºte
E ºi I - rezonanþã în cap
IU - ceafã

Doar pentru a le da rezonanþã, li se asociazã vocalelor, literele „M ºi N” … a-mmm..mm, o-mm..m. Altfel, aceste consoane, nu au altã semnificaþie.

* Vocea inaltã exprimã disponibilitatea spre prietenie - vezi: Însoþitoarele de bord la avion
* Vocea joasã exprimã încredere, tãrie - vezi: piloþii


Оntrebare: „Cum оmi folosesc vocea, pentru a da mai departe, ceea ce vreau sã transmit?

* Vocea dezvãluie personalitatea …. „PERSONA” = Per + sonare


Comunicarea se realizeazã prin :

* cuvвnt - 7 %
* prin voce - 37 %
* prin limbaj corporal - 56 %



* Prezentarea propriu-zisã:


Оmbrãcãminte adecvatã, lejerã, potrivitã acelei întâlniri. Sã-þi dea senzaþia de stabilitate
Оnainte de a deschide uºa, oferã-þi câteva minute, pentru a-þi face o ultimã revizuire ºi spune-þi: am muncit mult pentru aceastã prezentare; sunt bine pregãtit, iar ceea ce voi prezenta, este bine pus la punct, documentat, interesant (dar … toate astea trebuie sã ºi fie adevãrate !!!)
Acceptã din start ideea, cã nu-i poþi mulþumi pe toþi
Deschide uºa. Evitã reflexul de fugã, precipitarea, tentaþia de a începe rapid, pentru a scãpa mai repede. Apropie-te cu paºi liniºtiþi, dar fermi. Controleazã-þi respiraþia. Dã dreptul corpului tãu, sã-ºi afirme prezenþa, fãrã cuvinte
Оncepi cu salutul non-verbal. Adunã mai întâi asupra ta, atenþia celor prezenþi, captându-le privirea. Cuprinde-i pe toþi cu privirea. Adreseazã-le un zâmbet, stabileºte un contact mimic, al cãrui centru sã fie privirea. Totul lent! Dã-þi ºi dã-le timp! Câºtigã-þi spaþiul
Nu te scuza pentru greºeli ce poate, nici n-au fost sesizate ºi care vor fi oricum, date uitãrii, dacã totul va merge bine. Un zâmbet, va fi de ajuns. Mesajul lui este: „cu toþii mai greºim ..”. În plus, oameni se pot identifica mai uºor cu tine, cãci, în sinea lor, fiecare ºtie prin ce treci. Nici lor nu le-ar fi mai uºor. Vã asemãnaþi, deci! Îþi vor oferi astfel, un bonus de simpatie
Prin gesturile tale calme, ce susþin cuvintele, transmite-le siguranþã de sine, lipsitã de aroganþã
Evitã auto-atingeri/scãrpinãri: pe gât, pãr, braþe sau joaca cu ochelarii, cu pixul etc … Dezvãluie nesiguranþã ºi situarea la un Status scãzut (ales de altfel, de cãtre 95% dintre oameni). Pentru femei, un semnal al acestei alegeri sunt tocurile înalte. Vor fi evitate deci, într-un astfel de moment. (în Germania de exemplu, puþine femei poartã tocuri)
Ai nevoie sã-þi reîmprospãtezi o informaþie aflatã între hârtiile tale de pe masã? … Uitã-te direct! .. nu pe furiº! … dar, nu lua foaia în mânã. Nici mãcar un pix! Inconºtient, toate astea, se recepþioneazã ca elemente de sprijin pentru nesiguranþa ta
Exerseazã acasã o gesticã potrivitã ºi foloseºte-o acum. Fruntea încreþitã, capul plecat, palmele strânse-pumn, trunchiul curbat, braþele încruciºate, toate astea semnalizeazã obosealã, nesiguranþã. Nu-þi împreuna mâinile peste bust sau în faþã, pe abdomen. Dã-le libertate de miºcare, separat una de alta. Coordoneazã-þi miºcãrile, dã-le eleganþã fluidã, rãmâi „în interiorul” lor. Evitã în orice caz gestica agitatã, bruscatã, faþa crispatã, privirea încordatã …etc
Plimbarea cursivã prin faþa auditoriului, faciliteazã atât contactul de privire, cât ºi interpelãrile ce le poþi adresa. Atenþie însã! … acestea trebuie anticipate de un gest, de o privire. Trebuie „sã-i dai de veste” omului, cã îi propui un mic dialog. Nu-l surprinde cu cuvântul, care, prin conþinutul sãu raþional/informativ, poate sã-l blocheze. Aºadar, mai întâi, i te apropii afectiv (prin privire, gest) ºi apoi intelectual (prin cuvвnt)
Evitã tonurile ascuþite în voce. Nu favorizeazã încrederea. Rãmâi în registru de voce grav, profund
Evitã cuvintele mari. Sunt adormitoare. Vorbeºte-le cât mai aproape de limbajul ce-l folosesc. E o condiþie ca ei sã se poatã identifica cu tema, cu tine … ºi sã te urmeze în incursiunea ce le-o propui
Fã pauze în expunere. Lasã auditoriul sã aibã timp sã înþeleagã, sã asimileze informaþia, sã stabileascã o legãturã cu tine
Zвmbetul, þinuta dreaptã, braþele deschise = ridicã moralul tãu ºi al celorlalþi
Umple pauzele cu contact de privire cald. Mai ales dacã sunt evocate situaþii ce pot fi armonizate sau chiar amortizate prin zâmbet. (priveºte arbitrii marilor meciuri de RUGBY … -de exemplu-. Sunt unii ce îºi pãstreazã zâmbetul, 80 de minute .... indiferent de situaþie ºi de deciziile pe care trebuie sã le dea … iar aceastã atitudine este adoptatã cu bunã ºtiinþã, tocmai pentru cã acolo sunt uneori înfruntãri bãrbãteºti … ca sã nu spun, dure ..).
Prin acest mod de relaþionare „tãcutã”, le dai timp sã te urmeze, þi-ii aduci aproape, declanºând ºi o participare emoþionalã. Succesul unei astfel de întâlniri presupune, nu doar transmitere de informaþie, ci ºi atmosfera în care s-a fãcut asta, climatul de simpatie ce se clãdeºte treptat
Оn final, fã aprecieri asupra modului în care a decurs întâlnirea, asupra lucrurilor pozitive ce le-ai remarcat, defineºte interesul comun grupei, legat de aceastã temã ºi cât din el a fost atins prin expunerea ta. Provoacã un scurt dialog legat de asta, un Feed-back
Ultimul cuvвnt va fi urmat ºi de un „rãmas-bun” fizic … anume, strângeri de mânã

La plecare, cuprinde-i pe toþi cu privirea …
…………………………..

Toate acestea se pot dobвndi ºi cu timpul, prin expunere publicã repetatã, prin „încercare ºi greºealã” …, dar se pot fixa ºi într-un interval mai scurt, prin exersare, acasã ºi nu în faþa auditoriului. Oglinda poate fi un bun aliat. Repetã ºi corecteazã. Dacã existã posibilitatea filmãrii, e ºi mai bine. Fie ºi numai 3- 5minute, vor fi revelatoare, cãci sigur, nu vei face 1000 de greºeli, ci vei repetã unele, ce-þi sunt tipice. Acestea vor apãrea cu siguranþã în materialul filmat. Apoi, lucreazã asupra lor. Corecteazã-le.
Un partener de vizionare a acestor imagini, poate vedea mai mult ºi mai bine decât tine, cãci el este „publicul”, neimplicat afectiv… ºi poate privi din aceastã perspectivã.

……………………………………………………………………………………………..

Factori hotãrâtori în orice comunicare:


* Ce determinã succesul întâlnirii?:

Lesniciunea оn voce ºi-n limbajul corporal
Disponibilitatea prieteneascã în privire ºi în voce
Perceperea a mici detalii pozitive sau negative la cel de vis-a-vis, care sã fie remarcate sau de care sã se þinã seama (ex.: o persoanã mai neatentã, poate fi implicatã într-un scurt dialog, într-unul din rarele momente, când este totuºi, cât de cât atent ºi intuieºti cã rãspunsul ce-l va da, îl poate pune în valoare )


* Ce determinã farmecul unei întâlniri?

capacitatea de a asculta activ
capacitatea de a percepe schimbarea perspectivelor ºi flexibilitatea de a te adapte acestor schimbãri
capacitatea de a simþi „valoarea” ºi de a transmite non-verbal, aprecierea
capacitatea de a adresa o privire liniºtitoare pentru interlocutor
siguranþa limbajului corporal, ce i se transmite interlocutorului
sincronizarea limbajului corporal cu cuvвntul ºi cu semnalele paraverbale. Aceasta încarcã de sinceritate ºi dã credibilitate
Autenticitatea


Limbajul corporal:

Comunicarea verbalã dã posibilitatea de a transmite mesaje prin cuvinte, uzând de un suport intelectual, de capacitatea noastrã mentalã de analizã, sintezã ºi comparare a lucrurilor, situaþiilor, a temelor aflate în discuþie, þinând cont de elementele ce le diferenþiazã.
Comunicarea verbalã este supusã cenzurii raþionale, morale, etice
Fiecare cuvвnt ce-l pronunþãm, provoacã în corpul nostru sau al celui cãruia ne adresãm, diferite reacþii cu încãrcãturã afectivã pozitivã, negativã sau neutrã, cum ar fi: modificãri hormonale cu influenþe ramificate asupra organelor vitale –precum inima ºi prin ea, presiunea arterialã-; tulburãri respiratorii sau de echilibru; modificarea culorii pielii; poziþionare plinã de semnificaþii a braþelor ºi picioarelor; tensiune, relaxare la nivelul feþei, nuanþate -de la încordare, la furie; de la bucurie pânã la neutralitate apaticã-, exprimate mai ales prin musculatura globului ocular, a gurii, a frunþii ºi prin semnificaþia privirii; nuanþarea semnificaþiilor privirii (directã; plecatã, ezitantã, fugitivã; timidã; opozantã; înfruntãtoare; evitantã; ascunsã …); miºcãri subtile ale sprâncenelor (ce au un maximum de aport în expresivitatea facialã); micºorãri sau mãriri ale pupilelor oculare; contracþii ale diafragmei, care afectând respiraþia, dau tulburãri de vorbire sau modificãri de tonalitate, de ritmicã ºi de siguranþã a vocii; modificãri spontane ale posturii, ale tonusului muscular etc.). Este aºadar, o multitudine de semnificaþii ºi de nuanþe, ce pot fi exprimate prin aºa numitul „limbaj corporal” ºi pe care, cuvintele sau gândurile ce îl determinã, nu le mãrturisesc cu aceeaºi necenzuratã sinceritate
Comunicarea non-verbalã dezvãluie ce valoare are pentru noi ceea ce am numit prin cuvânt sau prin gândul neexprimat cu glas tare; pe ce poziþie ne situãm ºi ce simþim vis-a-vis de conþinutul acelui cuvânt sau, cât de însemnat ne este un alt om cu care (sau despre care) vorbim ori, la care ne gândim. Tot ceea ce ne apropie sau ne distanþeazã de o situaþie sau de un om, va fi exprimat necenzurat prin limbajul corporal, cãci astfel, reacþionãm numai în funcþie de ceea ce simþim. Aºadar, conþinutul acestei forme de comunicare, este determinat de sentimente -în întreaga lume(!), indiferent de nivelul evoluþiei culturale, sociale, economice
Limbajul corporal dominã în mod hotãrâtor comportamentul nostru comunicaþional, influenþând spre 90% (dacã alãturãm ºi vocea celorlalte elemente ce îl compun) comunicarea. Aºa fiind, devine limpede, cã mult mai important decât „ce spunem”, este „cum spunem” … ce intonaþie dãm cuvintelor, cu ce mimicã, gesticã le acompaniem ºi le susþinem, ce atitudine corporalã-generalã avem în momentul rostirii cuvântului
Diversitaþea semnalelor folosite în limbajul corporal, este impresionantã ca numãr ºi subtilitate. Acestea se manifestã în general spontan, fãrã o elaborare conºtientã
Manifestarea prin limbaj corporal precede cu o secundã cuvântul ce va fi rostit, dezvãluind ceea ce gândim de fapt, oricând, chiar ºi atunci, când prin cuvânt dorim sã transmitem cu totul altceva
Orice semnal clar manifestat prin limbaj corporal, spre auditoriu, provoacã acestuia o reacþie ce se exprimã mai întâi, prin acelaºi tip de comunicare non-verbalã.
Comunicarea non-verbalã se alãturã armonios sau discordant comunicãrii verbale, sprijinind-o sau nu, în transmiterea mesajului
Armonia dintre aceste douã forme de comunicare constitue condiþia autenticitãþii ºi a credibilitãþii celui ce se manifestã prin ele
„Tãcerea” ce intervine într-un dialog, înlocuind cuvintele, nu înseamnã doar absenþa acestora, ci, este o atitudine cu semnificaþii multiple ºi profunde. Este aºadar, tot o formã de comunicare non-verbalã
Capacitatea de a comunica prin limbajul corporal este оnnãscutã ºi spontanã, dar poate fi dezvoltatã, modificatãtã sau supusã autocontrolului, prin influenþe educaþionale, culturale ºi sociale (ex: în incidentul din Australia, Prinþul Charles nu a lasat sã „se vadã” cât de tare i-a tresarit sufletul aflat în calea glonþului)

Contactul de privire

este mijlocul prin care, fãrã a apela la vorbire sau atingere, se poate stabili un contact direct, între douã sau mai multe persoane, de la o distanþã variabilã
permite controlul nemijlocit asupra reacþiei celui de vis-a-vis
la nevoie, permite a reacþiona spontan, imediat, înaintea cuvântului
оn timpul unei prezentãri, ca relaþie de grup, ar trebui ca fiecare participant sã simtã privirea interlocutorului asupra sa, pentru a avea sentimentul, cã este cuprins în comunicare
„Ochii” sunt ( …nu-i aºa?! …), „oglinda sufletului”

Repere ale comunicãrii cu sine însuºi, înaintea unei prezentãri:

Imi spun: pot fi bun, dacã:

mã concentrez în exclusivitate asupra mea, fãrã a mã compara cu alþii
оncerc sã-mi depãºesc limitele
mã simt competent în tema despre care vorbesc. Acum, azi, ea-mi este prioritatea
legãtura mea cu aceastã temã este susþinutã afectiv, cãci îmi place ºi simt cã o pot transmite ºi altora
mã concentrez asupra mea însumi, când vorbesc eu, asupra celuilalt, când vorbeºte el. Am capacitatea de a-i arãta cã îl ascult activ, cu interes
nu-mi frвnez participarea afectivã. Prin ea mã pot identifica celorlalþi ºi astfel mã apropii de ei
* Important:

dacã nu-þi place cineva, încearcã sã-i descoperi „totuºi” ceva pozitiv ºi sã emiþi semnale spre el, prin limbajul corporal, în funcþie de acea calitate
оn situaþii critice, apleacã-te cu iubire asupra ta. Þi-ai putea spune: ia te uitã, iar sunt nervos !?! ia sã vãd mai atent, din ce cauzã…. Poate nu-i cea ºtiutã sau închipuitã de mine. Atitudinea faþã de tine însuþi, trebuie sã fie plinã de înþelegere reflexivã.



Iatã o cheie spre înþelegere, ce invitã la reflexie:

Orice conflict poate fi configurat ca un triunghi, ce are la cele trei capete ( Maslow):

1. sentimentul ascuns
2. anxietatea legatã de posibila lui dezvãluire
3. mecanismele de apãrare, ce au drept scop mascarea acestui sentiment ascuns. Acestea iau uneori aspecte subtile ºi complexe, tocmai pentru a nu lãsa sã se întâmple asta (adicã, punctul 2 …)

De obicei, acestea din urmã -(punctul 3: mecanismele ) ce se manifestã prin tot felul de simptome-, ne acapareazã toatã atenþia, ne fac sã ne ocupãm de ele, timp în care sentimentul ascuns –uneori greu de depistat-, „înfloreºte”. Acea anxietate amintitã la punctul 2, scade totuºi, cãci are loc o deviaþie a preocupãrilor. Oricum însã, nu ne simþim bine, cãci nici acele simptome nu sunt deloc confortabile. Cam aºa stau lucrurile …

Desigur оnsã, o astfel de analizã psihologicã, trebuie sã se facã sub îndrumare profesionalã.

Capacitatea de a comunica cu oamenii ºi cu Tine-însuþi, dã putere, ca ºi sentimentul succesului social, individual.

Nivelul mãestriei de comunicare determinã succesul în plan social ºi individual. Comunicarea cu sine însuºi ºi cu ceilalþi, cunoaºterea de sine, rezonanþa ce-o au în noi faptele ce ni se întâmplã, felul în care le interpretãm ºi cum reacþionãm la ele, nivelul aprecierii de care ne bucurãm … toate astea concurã la starea noastrã de bine.
Ceea ce resimþim, raportându-ne le anume fapte, oameni, la noi înºine, poate fi supus modificarii, acþionând asupra gândului ce însoþeºte aceste stãri sau sentimente. Vorbim deci, despre dialogul interior legat de acea situaþie, ce va fi în mod voit, altul ca ton, ca ºi conþinut, vorbim despre un alt ritm respirator, despre o altã posturã (ex.: оndreptarea umerilor, a spatelui, scoaterea pieptului оn faþã, ridicarea bãrbiei, orientarea privirii spre înainte, zâmbetul …).
Amplificвnd tonul, sonoritatea ºi culoarea mesajelor pozitive din mintea noastrã, respirând conºtient, schimbându-ne postura … prin toate acestea, vom constata modificarea dispoziþiei afective, a disponibilitãþii sufleteºti cu care abordãm situaþii sau oameni.
Exerciþiul acesta este la îndemâna oricui ºi oricând.

Calea spre reuºitã presupune:

sã defineºti exact ce vrei sau unde vrei sã ajungi
sã accepþi sau sã-þi propui singur þinte noi … Aºa s-a descoperit ºi America …
sã depãºeºti faza planificãrii ºi a visului, acþionând !!!
sã menþii un control consecvent asupra evoluþiei acþiunilor tale
sa-þi asumi propriile erori ºi sa le descifrezi cauza cât mai obiectiv, pentru a le putea corecta
sã accepþi cu flexibilitate soluþii noi, ce nu au putut fi anticipate, ci s-au nãscut din evoluþia lucrurilor

…………………………………………………………………………………………

Pentru Ralf Waldo Emerson, reuºita înseamnã:



* sã râzi mult ºi des
* sã câºtigi respectul oamenilor inteligenþi,
afecþiunea celor buni, a copiilor
* sã obþii aprecierea criticilor aspri, dar corecþi
* sã înduri trãdarea prietenilor ipocriþi
* sã apreciezi frumosul
* sã descoperi ce-i mai bun în fiecare
* sã laºi în urma ta o Lume un pic mai bunã,
printr-un copil, printr-o grãdinã,
printr-o оmbunãtãþire socialã
* sã ºtii, cã mãcar un suflet a respirat mai uºor,
pentru cã ai trãit tu

Asta оnseamnã cã ai reuºit!

Ralf Waldo Emerson

********************************************
noravi75
Postat pe 20 Iunie 2010 01:32
A intrat textul, dar, pot adauga: din pacate!
Asa cum se prezinta aici, nu are claritate, nu doar din cauza acelor litere modificate aiurea -fara vina mea-, dar si pentru ca, exista niste paragrafe ce le-am facut "pe puncte", deci, numerotate. Fiecare enunt, este independent de cel din-nainte. Cifrele ce exista in text, nu au aparut si astfel apare un sir de propozitii ce nu se inlantuiesc prin intelesul lor.
Asadar, mai bine nu va pierdeti vremea.
Regret! Chiar cred ca-i o orientare utila, in imprejurarile precizate.
noravi75
Postat pe 20 Iunie 2010 01:46
Noravi ,te rog sa nu uiti si tu .Sa te intorci.Interesant material,pana te intorci am sa-l asimilez.Si citatul din carte...e tare imbietor.Am cam luat-o razna in ultimul timp.Multumim.Cu linistea...nu e chiar asa.
ani_healthy
Postat pe 21 Iunie 2010 00:22
Noravi Minunat.Am citit ...ce utila ar fi o asa atitudine chiar si in viata de zi cu zi .De aici ,pleaca problemele.Ceva ma atragea la tine,si nu numai stilul tau de a vorbi...inconstient simteam ca poti sa ma ajuti,acum am realizat.Cu comunicarea am probleme...mari.Daca o sa vrei...nu un suflet va respira mai usor pt.ca ai trait tu,ci mai multe suflete,care sunt nefericite din cauza mea.
ani_healthy
Postat pe 21 Iunie 2010 00:43
Ani, cum vezi, in acest spatiu, ne construim din cuvinte, iar daca ele sunt "spuse" cu sinceritate, sufletele asemenea se apropie pe nestiute.
Sigur, ca voi mai da cate o raita -cand si cand-, pe aici si-n aceasta vara cu vremea ratutita intra arsita si furtuni.
Ar fi tare bine, sa mai tot stati de vorba, neintrerupand filonul de prietenie ce s-a creat deja.
Daca veti reusi performanta, de a va atrage si partenerii vostri in discutii, ar fi interesant de a asculta "povestea" si din perspectiva lor.
Daca nu, macar lectura comuna a cartii din care si eu am invatat multe, va va mai imblanzi si limpezi relatiile ... Intelepciunea astfel dobandita, va fi precum o piatra azvarlita un oglinda apei. Undele ei se vor tot extinde asupra modului vostru general de relationare, ameliorandu-l. Veti vedea ca nu-s doar "vorbe", exerimentand regulile simple date de Marshall Rosenberg, mura-n gura ...
Va doresc o vara minunata tuturor!
noravi75
Postat pe 21 Iunie 2010 11:15
P.s.
1. am descoperit, de unde vine gresala inlocuirii literelor in textul meu: a fost scris pe un alt laptop, transpus aici, iar acest "alt" laptop, fiinde setat pe limba germana, nu accepta tot deauna semnele diacritice.
2. daca nu gasiti cartea (ce a fost editata in 2005), spuneti, si-mi voi face timp, sa va sintetizez cateva idei macar, ce va vor fi utile (Desigur, numai daca veti uza de ele -!!!-)
noravi75
Postat pe 21 Iunie 2010 11:35
Minunata idee cu sinteza...Nu o pot refuza... Sigur,in limita timpului pe care il ai disponibil.
ani_healthy
Postat pe 22 Iunie 2010 03:07
Regret, dar sunt pe picior de plecare, iar locul in care voi fi, este deconectat de la acest secol ... deci, fara internet ...
Va doresc tuturor o vara frumoasa si mai ales linistita!
noravi75
Postat pe 25 Iunie 2010 21:06
Ma bucur pentru tine.Si tu sa ai o vara frumoasa.Sper sa mai revii.
ani_healthy
Postat pe 30 Iunie 2010 02:42
Ciau ma numesc ana .Locuiesc in spania impreuna cu sotul si cei doi copii .trec prin aceleasi probleme ca si tine .Sunt disperata pt ca imi iubesc sotul f.mult dar el nu mai vede alceva doar pe ea ce este mai grav nu vrea sa recunoasca .sincer vb este topit sotul ei inca nu si-a dat seama de nimic pt ca are senzatia ca tot ce se intimpla intre ei este o gluma ,iar in cazul asta nebuna sunt eu
kudika296284
Postat pe 28 Iulie 2010 03:33
Ciau ma numesc ana .Locuiesc in spania impreuna cu sotul si cei doi copii .trec prin aceleasi probleme ca si tine .Sunt disperata pt ca imi iubesc sotul f.mult dar el nu mai vede alceva doar pe ea ce este mai grav nu vrea sa recunoasca .sincer vb este topit sotul ei inca nu si-a dat seama de nimic pt ca are senzatia ca tot ce se intimpla intre ei este o gluma ,iar in cazul asta nebuna sunt eu
kudika296284
Postat pe 28 Iulie 2010 03:33
buna, ma puteti ajuta si pe mine, va rog?

http://www.mititel.ro/concurs/vezi/1/castig-cu-bebelusul-meu!/181/mogaldeatza
babyice
Postat pe 31 Iulie 2010 13:17

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
boli ale dintilor 2 De la: camiflorea 15 Mai 2010 20:45
ceai oolong 6 De la: office_salinasusesi_ro 28 Februarie 2010 11:15
Am slabit sanatos si ma mentin! 11 De la: kudika329427 28 Octombrie 2013 20:08
Imi doresc foarte mult sa slabesc 98 De la: Maadaalinaa 14 Iulie 2014 16:20
spirulina 69 De la: concursKudika 3 Iunie 2015 18:52