Setari Cookie-uri

Oana Cociasu: Doctorul publicitatii

Dr. Oana Cociasu, Managing Director la agentia de comunicare medicala Medic One este una dintre cele mai de succes femei din Romania.

Dr. Oana Cociasu, Managing Director la agentia de comunicare medicala Medic One este una dintre cele mai de succes femei din Romania.


A reusit sa imbine doua domenii aparent incompatibile: medicina si publicitatea, iar rezultatul a fost o cariera exceptionala.In 1993 a schimbat cabinetul medical in favoarea biroului, facand pionierat in publicitate, pentru ca sase ani mai tarziu sa buna bazele celei mai importante agentii de comunicare medicala din Romania. Secretul succesului in cariera, dar si in viata personala este dezvaluit in randurile ce urmeaza.


Kudika: In medicina nimic nu este usor: facultate, rezidentiat, viata de spital. Odata ce ati reusit sa treceti de toate aceste etape, ati virat catre lumea publicitatii. Cum si de ce? Aveti regrete?


Oana Cociasu:
Acesta schimbare radicala a fost mai mult o intamplare. In 1992 am fost invitata la o cina de catre sotii Perez, fondatorii agentiei D'Arcy. Mi s-a propus o colaborare pe care initial am refuzat-o. Lumea publicitatii este totusi fascinanta, iar oferta tentanta nu mi-a dat pace. A fost o provocare careia nu i-am rezistat, iar astazi ma bucur ca am facut acest pas. Este adevarat, medicina presupune eforturi deosebite, insa eu nu am abandonat-o pentru totdeauna. Dovada este ca astazi lucrez tot in domeniu, dar am renuntat la halatul alb!


Kudika:Publicitatea reprezinta un domeniu fascinant pentru majoritatea tinerilor. Comunicarea medicala este totusi mai putin mediatizata. Ce inseamna mai exact comunicarea medicala si prin ce se diferentiaza ea de publicitate?




Oana Cociasu:
Comunicarea medicala este o latura distincta a publicitatii. Aceasta presupune promovarea medicamentelor si a aparaturii medicale, insa este supusa unor reguli mai stricte si uneori unui public restrans. Creatia, domeniul-fascinatie pentru toti tinerii, este o provocare continua in comunicarea medicala, din cauza nenumaratelor restrictii impuse. Riscurile unei false informari sunt foarte mari si este de preferat o comunicare clara, fara mesaje cu subinteles, in care sa predomine informatia... dar va asigur ca am facut si campanii deosebit de creative, care au si cistigat premii si apreciere internationala !


Kudika: Care este cea mai mare realizare din punct de vedere profesional?



Oana Cociasu:
Nu as putea preciza exact care a fost cea mai mare realizare a mea. Fiecare moment in viata pare cel mai important. Odata ce intri la o facultate ai impresia ca ai dat examenul vietii tale. Mai tarziu, cand o termini consideri ca este momentul in care te-ai implinit profesional. Dupa care vin anii de stagiatura, de specializare, de publicitate clasica, de publicitate medicala, si lista deocamdata se opreste aici..In cazul meu, tocmai pentru ca am trecut de un domeniu la altul, si ca am ajuns sa fac acum ce fac, ma opresc la ultima mare realizare: Medic One...dar care n-ar fi putut exista fara cele dinainte
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
14 Septembrie 2006
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.