4 vorbe sa-ti mai spun�

4 vorbe sa-ti mai spun�

Iar s-a trezit cineva sa-ti dea sfaturi pentru slabit? De ce sunt amicele tale in masura sa-ti recomande retete pentru o alimentatie "sanatoasa"? Oare ele nu stiu ca fiecare organism reactioneaza in felul sau la anumite diete? Iata ceva ce ele nu cunosc: ciocolata neagra e cea mai buna! Si asta e doar inceputul�

1. Aperitivele reci la mare cautare la dieta

In urma unui studiu efectuat de americani s-a concluzionat ca aperitivele reci sunt mai eficiente pentru dieta, intrucat portiile se pot calcula mai simplu. Primul grup al studiului a consumat aperitive reci (un bol de paste sau orez, legume, carne, fructe de mare) la pranz si cina, alaturi de doua cani cu lapte degresat, doua portii de fructe si trei portii de cereale integrale zilnic. Al doilea grup si-a alcatuit dieta in conformitate cu celebra piramida a alimentatiei. La baza piramidei se situeaza hidrocarbonatii de calitate (cereale, paine, orez, paste) intre 6 si 11 portii pe zi. Urmatorul nivel este ocupat de fructe (2-4 portii) si legume (3-5 portii). Urmeaza nivelul produselor lactate (2-3 portii) si al alimentelor bogate in proteine de calitate: carne, legume, boabe (fasole, linte, soia�), oua, alune, nuci, din care ar trebui consumate 2-3 portii zilnic. La varful piramidei se situeaza grasimile si dulciurile, care ar trebui mancate in cantitati cat mai reduse, mai ales cand esti la dieta. Dupa opt saptamani s-a observat ca cei care au consumat aperitive reci au pierdut 6,5% din greutatea initiala, fata de 4,2% pentru persoanele din al doilea grup. Aperitivele reci contin in jur de 300-400 de calorii, intre 4 si 9 grame de grasimi si ii ajuta mai ales pe cei care obisnuiesc sa manance in oras sau la diverse intalniri de serviciu.

2. La dieta, aia neagra-i cea mai buna!

Poate ca nu este cea mai gustoasa ciocolata din lume, insa cu siguranta se afla in top din punct de vedere al efectului benefic asupra sanatatii. S-a dovedit ca o cantitate moderata de ciocolata neagra consumata zilnic are beneficii indiscutabile asupra starii de bine, intrucat contine cele mai multe substante antioxidante. In plus, face minuni cand esti la dieta. Printre multiplele efecte pozitive ale antioxidantilor asupra organismului se numara si contributia la buna functionare a aparatului cardiovascular. Totusi, efectul nu se mai obtine daca mananci ciocolata si bei imediat un pahar cu lapte, pentru simplul fapt ca produsele lactate scad capacitatea organismului de a absorbi antioxidantii. Asadar, mai bine neagra decat alba chiar si atunci cand nu esti la dieta!

3. Cofeina: buna, rea pentru dieta�

Mai este nevoie sa amintim ca una dintre cele mai consumate substante din lume este cofeina? Ceaiul, cafeaua si cacao sunt cele mai cunoscute dintre plantele - 60 la numar - in ale caror frunze se gaseste cofeina in stare naturala. Cofeina se absoarbe rapid, dar nu se acumuleaza in organism, ci se elimina prin urina la cateva ore dupa consum. Consumata in cantitati moderate poate avea efecte benefice: este un stimulant al SNC (sistemul nervos central) si al diurezei (excretia de urina), are proprietati bronhodilatatoare, poate fi folosita ca tratament impotriva migrenelor, iar pe termen scurt amelioreaza oboseala sau ameteala. Studii recente sugereaza ca ajuta si la diminuarea durerilor musculare dupa un efort fizic important. In cantitati excesive insa, cofeina produce tahicardie (cresterea pulsului), palpitatii, diureza excesiva, greata si varsaturi, anxietate, depresie si insomnie. Este recomandata evitarea cofeinei de catre copii, femei gravide si persoane care sufera de afectiuni cardiace sau ulcer gastric.

4. Grapefruit pentru slabit. Nu uita sa il incluzi in dieta!

Citricele sunt fructe foarte bogate in vitamina C, fibre si alte principii nutritive. Grapefruit-ul are si el un continut ridicat de vitamina C, potasiu si cativa carotenoizi printre care si beta-caroten. Miezul alb al fructului contine pectina si bioflavonoizi care fac din grapefruit si un excelent aliment antioxidant. E sarac in calorii: un grapefruit mare contine in jur de 45 de calorii, iar o cana cu suc din acelasi fruct � 75 de calorii. Deoarece e bogat in fibre (jumatate de grapefruit contine 6 grame de fibre), cercetatorii americani speculeaza ca fructul consumat inainte de masa reduce senzatia de foame. Un articol de Alina Boicu

Vizionare placuta


Kudika
3 Februarie 2006
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri