Metabolismul variaza de la o persoana la alta in functie de sex, varsta si masa musculara. Exista si posibilitatea unor dereglari endocrine, dar pentru acestea trebuie neaparat sa te adresezi unui medic specialist. 1. Formeaza-ti masa musculara: metabolismul tau incetineste odata cu trecerea timpului (aproximativ 2 %), dar exista solutia pentru a evita o incetinire semnificativa. Exercitiul fizic este cea mai buna metoda pentru imbunatatirea metabolismului, in special antrenamentele de forta pentru ca iti maresc masa musculara. Cu cat iti vei mari masa musculara, cu atat mai multe calorii vei consuma in timpul odihnei. Metabolismul tau ramane la cote ridicate mult timp dupa ce ai incheiat antrenamentul. Vei consuma mai multe calorii chiar daca nu faci altceva decat sa te uiti la televizor sau sa navighezi pe internet. 2. Mai multa miscare: Pentru o crestere substantiala a arderii caloriilor si a rezultatelor dietei tale, combina antrenamentele de forta cu sedinte de aerobic. Pentru efecte maxime sedintele de aerobic trebuie sa aiba loc in alta zi sau sa se desfasoare dupa incheierea exercitiilor la aparate. De trei ori pe saptamana acorda 30-60 de minute pentru jogging, ciclism, plimbari, inot sau orice forma de exercitiu aerob. 3. Mananca: chiar daca ti se pare ciudat ca un articol despre dieta sa-ti recomande sa mananci, trebuie sa stii ca daca diminuezi drastic aportul zilnic de calorii, risti sa-ti incetinesti metabolismul. 4. Evita zaharul: consumul de zahar favorizeaza depozitarea grasimii. Pentru a nu te confrunta cu stare de foame si ameteli, glicemia trebuie pastrata la un nivel constant, deci ai nevoi de alimente care sunt descompuse gradual de catre corpul tau. 5. Nu sari peste micul dejun: s-a constatat stiintific ca cei care obisnuiesc sa manance dimineata au mai putine probleme cu greutatea. O portie de cereale cu lapte este un mod perfect de a-ti incepe ziua si a-ti impulsiona metabolismul. 6. Condimenteaza-ti viata: condimentele precum ardeiul iute iti stimuleaza metabolismul. Daca preferi mancarea chinezeasca sau thailandeza, nu te abtine, dar ai grija sa nu exagerezi. 7. Bea ceai verde: cafeina si nicotina iti pot impulsiona metabolismul, dar au efecte secundare nocive. Inlocuieste cafeaua cu ceai verde si te vei bucura atat de energie, cat si de un ajutor de nadejde in lupta cu celulita. 8. Nu uita de apa: apa te ajuta sa elimi toxinele ce provin din arderea grasimilor, asa ca hidrateaza-te intens. In plus, corpul tau trebuie sa aduca apa rece la temperatura sa, si astfel iti activeaza metabolismul. 9. Evita stresul: usor de zis, greu de facut. Incearca totusi, pentru ca stresul emotional activeaza eliberarea unui steroid care iti incetineste metabolismul si favorizeaza depunerile din jurul taliei. 10. Dormi mai mult: daca dormi mai putin de 7-8 ore pe noapte risti sa ai probleme cu greutatea. Masa musculara pe care ai lucrat-o cu o zi inainte are nevoie de odihna. Ea se regenereaza in ultimile ore de somn ale fiecarei nopti. Exista multe produse de slabit care iti promit ca iti vor diminua apetitul, vor topi grasimea sau iti vor imbunatatii metabolismul. Cel mai bine ar fi sa nu recurgi la acestea, cu atat mai mult daca nu ai consultat un medic inainte, pentru ca iti pot cauza dereglari de metabolism. Adapteaza-te la o rutina sanatoasa: alimentatie sanatoasa, evitarea alcoolului si fumatului, odihna suficienta, activitate fizica moderata, insotita de stretching, dezvoltarea intelectului si a inteligentei emotionale. Sursa: idieta.ro
Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!
Ce cantitate de cafeina ai voie sa consumi pe zi?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: