Cand ai facut ultima data un control medical detaliat? Daca ultima ta vizita la doctor a fost acum n ani, sa-ti fie rusine! Daca nu au trecut mai mult de 10 luni de la ultimul control medical, felicitari! Cu cat te apropii mai mult de varstele a doua si a treia, cu atat este mai necesar sa iti sporesti vizitele la medic (cel putin o data pe an). Insa ziua in care faci controlul medical respectiv nu trebuie sa fie unica zi in care iti indrepti atentia spre sanatatea ta. Ideea este sa iti formezi un stil de viata sanatos, pentru a putea monitoriza in permanenta bunastarea ta fizica si psihica. Poti incepe prin a-ti adresa doua intrebari esentiale: 1) Este corpul tau intr-o forma fizica buna? 2) Ai un program alimentar echilibrat? Daca iti doresti ca raspunsurile sa fie afirmative in ambele cazuri, trebuie sa fii sincera cu tine insati. In ceea ce priveste prima intrebare, poti face un experiment simplu: cand intri intr-o cladire, nu folosi liftul pentru a urca, ci mergi pe scari; daca te simti obosita cand ajungi sus, inseamna ca mai ai de lucrat la capitolul conditie fizica. Raspunsul pentru cea de-a doua intrebare depinde de felul in care intelegi expresia "o viata sanatoasa" si de masura in care esti pregatita sa accepti ca este posibil ca stilul tau de viata sa nu corespunda intocmai acestei expresii. Daca te simti obosita, nervoasa, nemultumita de greutatea corpului tau s.a., trebuie sa renunti la rutina zilnica. In loc sa vii acasa de la serviciu, sa-ti desfaci o bere si sa uiti de tine pe canapeaua moale la care visai inca de cand te-ai trezit dimineata, mai bine incearca sa faci cateva exercitii fizice, pentru detensionarea organismului. Apoi, bea o cana sau doua cu lichid (suc proaspat din fructe, lapte simplu, apa plata) si incearca sa iti concentrezi atentia in alte directii decat asupra a ceea ce ai facut la serviciu in ziua respectiva. Incearca sa nu mananci in restaurante sau fast-food-uri mai mult de o data pe saptamana (iar asta pentru ca programul incarcat nu iti permite intotdeauna sa renunti la acest gen de "surogate" alimentare) si incearca sa nu te grabesti atunci cand mananci. Felul in care consumi hrana, de orice natura ar fi ea, este esential. Acorda-ti cel putin 10-15 minute pentru a savura mancarea. Chiar daca pe moment nu simti repercusiunile incercarii de a fi "femeia fantastica" in tot ceea ce faci, tentativele repetate de a castiga timp, grabind in mod eronat unele activitati, vor avea fara indoiala efecte nefaste de-a lungul timpului. Cresc sansele ca mai multe simptome ale neglijentei tale sa se declanseze concomitent, neasteptat si sa iti smulga o grimasa de uimire la intrebarile de ce se intampla tocmai organismului tau sa nu mai functioneze cum se cuvine, de ce apar din senin diverse boli, de ce trebuie sa te confrunti cu aparitia unor alergii din te miri ce, de ce, de ce...? Fara indoiala ca unul dintre cele mai importante surse ale stresului este cariera ta, mai exact intregul proces (deloc usor) de a o consolida. De aceea orice moment al zilei in care te-ai putea relaxa merita luat in seama. Iata ce poti face: 1) Mananca putin, dar de 5-6 ori pe zi, fara insa a te limita la rontairea unor stixuri si nimic in plus. Lasa o pauza de 2-3 ore intre mese si asigura-te ca alimentele consumate contin cel putin o proteina si un carbohidrat (salata verde, citrice, legume, lactate, cereale); 2) Bea o cana cu apa la fiecare masa sau consuma ceaiuri din plante in favoarea oricaror bauturi acidulate, colorate, parfumate, foarte dulci etc. (intreaba-te cam ce ar putea contine bun o bautura neagra/roz/verde, dulce, acidulata..., si daca afli, poate ne spui si noua). 3) Odihneste-te cel putin 7-8 ore in fiecare noapte. Randamentul tau fizic si intelectual depinde foarte mult si de acest lucru. 4) Combina un program de nutritie sanatos cu unul de fitness, relaxeaza-te si mentine-ti gandirea activa: citeste cateva pagini dintr-o carte in fiecare seara inainte de culcare, rezolva integrame, urmareste un film bun, mergi la teatru macar de doua ori pe luna - informeaza-te in permanenta despre ceea ce te inconjoara. Un stil de viata sanatos implica ambitie, perseverenta, atentie, echilibru si respect de sine totodata. Un articol de Alina Boicu
Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!
Dragul meu sot, nu esti barbatul visurilor mele
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: