Kudika
24 Octombrie 2011

Festivalul de Muzica Veche Bucuresti 2011 invita publicul meloman al Capitalei sa patrunda intr-un itinerariu fascinant prin muzica baroca europeana, ce era odata interpretata la curtile caselor regale si princiare ale Europei secolului al XIII-lea.

Comunicat de presa

afis Festivalul de Muzica Veche Bucuresti 2011 Festivalul de Muzica Veche Bucuresti 2011 invita publicul meloman al Capitalei sa patrunda intr-un itinerariu fascinant prin muzica baroca europeana, ce era odata interpretata la curtile caselor regale si princiare ale Europei secolului al XIII-lea.

Festivalul debuteaza miercuri, 26 octombrie, in Salonul Mare de Receptii al Muzeului National Cotroceni, cu concertul Din vremuri de demult - Barytonul. Astfel, periplul nostru muzical incepe in anul 1765, la curtea principelui maghiar Nikolaus Esterhazy, cunoscut ca fiind eternul protector al marelui compozitor Joseph Haydn. Aflat in premiera in Romania, ansamblul Ricercar Consort, condus de Philippe Pierlot, propune auditoriului o „mini-istorie” a triourilor cu baryton obbligato ale lui Haydn. Imaginatia ne va purta catre o conversatie galant-melancolica, intr-un asfintit de soare transdanubian, intr-unul din saloanele de la Esterháza.

Sambata, 29 octombrie, Festivalul continua cu European Gala, o seara dedicata muzicii baroce europene, in interpretarea solistilor ansamblului Il Gardellino si a clavecinistului Ketil Haugsand. Calatoria noastra continua cu Parisul lui Ludovic al XV-lea reprezentat de Louis-Antoine Dornel, declina culorile Mediteranei alaturi de napolitanul Galuppi, pentru ca apoi sa se indrepte spre spatiul nordic, cu olandezul Jan Pieterszoon Sweelinck, flamandul Leemans de Brugges si suedezul Berlin. Iar parcursul acestei gale europene e intretesut cu muzica reprezentantilor par excellence ai sintezei barocului tarziu: Händel, Bach si Telemann.

In incheierea celei de-a sasea editii, Festivalul de Muzica Veche Bucuresti prezinta duminica, 30 octombrie, La Stravaganza, un veritabil concert de muzica italiana, care da dovada de o excentricitate hranita, vreme de un secol si jumatate, din extravaganta si virtuozitate. Aflat pentru a doua oara in Romania, ansamblul Il Gardellino ne invita sa urmarim traseul extravagantei instrumentale italiene prin doua lentile distincte: registrele emotionale ale concertului italian si influenta profunda a culturii italiene in muzica germana si portugheza a barocului tarziu.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: