Setari Cookie-uri

Stii pe ce dai banii?

Marketingul produselor cosmetice, intre fictiune si realitate

Comunicat de presa

Industria cosmetica se bucura in prezent de o continua expansiune, investind puternic in cercetare, inovare si dezvoltare. In acest context, consumatorul actual, asaltat de o gama variata de produse si de reclame agresive, ia decizia de cumparare in urma unor factori superficiali, dictati de strategia de marketing a producatorului. In fata acestor instrumente manipulatorii, informarea pe cont propriu sau specializata este singura modalitate de protectie care garanteaza un consum responsabil.

Piata produselor cosmetice este caracterizata de supraaglomerare, fapt ce deruteaza consumatorul final prin natura ofertei variate. In lipsa informatiilor specializate, diferentierea la nivel de calitate si necesitate a produsului devine greu de realizat, principiile de selectie fiind influentate de aspectul ambalajului, plasare, pret sau notorietatea producatorului.

Citește și:

Toate aceste instrumente de marketing seteaza trenduri in domeniul cosmeticelor si ofera promisiuni din ce in ce mai mari, care sunt imposibil de respectat: “Trebuie retinut ca imbatranirea nu poate fi stopata, iar rolul produselor cosmetice este de a ajuta functiile pielii si de a le completa. Un ten luminos, fara urma de acnee ori semne ale imbatranirii, cu ingrediente lipsite de reactii adverse, sunt afirmatii care stimuleaza cu succes consumul, insa nu au la baza premise adevarate”, avertizeaza Neli Pfeiffer, specialist cosmetica apicola si fondatoarea Salonului de Cosmetica Apiestetic by Neli Pfeiffer.

Cum putem fi siguri de ceea ce alegem?

Pentru a putea alege un produs cosmetic in cunostinta de cauza, consultarea listei de ingrediente poate fi de un real folos. Desi la prima vedere, cele listate pe ambalaj par transpuse intr-un limbaj specializat, inaccesibil publicului larg, informatiile se dovedesc a fi decodificate prin familiarizarea cu sistemul de notare comun. Spre exemplu, un indiciu important este dat de ordinea in care figureaza ingredientele, acestea fiind afisate descrescator, in functie de procentajul folosit.

Citește și:

Pentru industria de cosmetice a fost emis standardul international INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients), care isi propune sa uniformizeze modalitatile de publicare a informatiilor pe ambalaj, insa acesta este consultat doar cu titlu orientativ. Inca nu exista o reglementare in acest sens, motiv pentru care aceste practici variaza”, explica Neli Pfeiffer.

Un alt factor important in momentul deciziei il reprezinta ambalajul, a carui functionalitate nu trebuie sa fie legata de design, ci de conservarea ingredientelor active, sensibile la lumina si aer. Astfel, produsele hidratante trebuie ambalate corespunzator, in recipiente din materiale opace si cu capac ce se infileteaza, pentru a fi cu adevarat eficiente.

Ce trebuie sa contina un produs cosmetic?

Ingredientele aflate in compozitia produselor au o justificare precisa, detinand un rol important in raport cu intreg amestecul. Prin urmare, pentru a stabiliza formula si a o conserva, se apeleaza la ingredientele non-active, iar pentru a stimula functiile pielii si a trata diferite afectiuni, sunt folosite cele active.

Citește și:

Printre ingredientele active ce nu ar trebui sa lipseasca dintr-un produs, se regasesc: emolientii – ingrediente care refac matricea intercelulara a pielii, agresata de agentii din mediul exterior, anti-iritantii – ingrediente care atenueaza actiunea agentilor iritanti, si

anti-oxidantii – ingrediente care previn impactul daunator al radicalilor liberi, recomandate a fi prezente in numar cat mai mare.

Cum ne ferim de ingredientele daunatoare?

Uneori, principala sursa de informare a consumatorilor de produse cosmetice sunt reclamele, care se afla insa sub o slaba reglementare la nivel local. Acestea nu au posibilitatea de a furniza informatii mincinoase, dar se folosesc frecvent de tactici de inducere in eroare, prin omisiuni sau intariri strategic realizate.

O falsa opozitie exploatata in prezent este cea dintre natural si chimic, in compozitia produselor cosmetice. Insa aceasta este gresit inteleasa: ceea ce este “chimic” nu este neaparat daunator, cat timp este realizat si testat sub o atenta supraveghere specializata. Pana la urma, procesele chimice sunt o realitate ce ne inconjoara, atomii fiind la baza tuturor organismelor vii”, ne lamureste specialistul in cosmetica apicola.

Citește și:

Pentru a avea siguranta ca produsul achizitionat nu contine ingrediente controversate sau nocive, este recomandata consultarea unui specialist in cosmetica. Pe langa consilierea cu privire la compozitia recomandata, acestia pot realiza si diagnosticarea tipului de ten, esentiala in momentul alegerii produselor adecvate de ingrijire si intretinere.

Sursa foto interior si prima pagina: Shutterstock.

Vizionare placuta


Kudika
6 Martie 2013
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.