Stiam demult subiectul si desfasurarea piesei Miss Daisy si soferul ei, doar ca existenta ei propriu-zisa imi scapse din vedere. Da, eram in schimb la curent ca ecranizarea ei a fost multiplu oscarizata in 1989. Intr-adevar, cinefilii cu acte-n regula il tin minte cu siguranta pe Morgan Freeman jucand rolul soferului donsoarei Daisy din titlu; totusi, se-ntelege, parerile preconcepute formate dupa vizionarea unui film trebuie lasate la usa cand intri sa vezi piesa aflata la origine. Asta am si facut, marti seara, cand am intrat, cu sufletul la gura, in sala Teatrului Evreiesc de Stat, unde se anuntase premiera piesei lui Alfred Uhry cu Maia Morgenstern cap de afis.
“Miss Daisy si soferul ei” nu trebuie sa lipseasca din programul amatorului de teatru pentru stagiunea asta, caci este rezultatul unei retete atat de bine puse la punct incat numai carcotasii i-ar putea gasi nod in papura. Intr-adevar, sala Teatrului Evreiesc scartaie din toate incheieturile, un neajuns asurzitor atunci cand pe scena sopteste o “batranica” plapanda; si, da, poate ca un gong urmat de o voce ferma care sa roage publicul sa inchida telefoanele mobile ar fi de dorit in societatea noastra necioplita – am pierdut sirul ringtone-urilor pe parcursul celor doua ore de “culturalizare”... Dar, acestea fiind zise, daca actorii pot sa nu iasa din personaj cand suna un mobil, si tu poti sa nu-ti iesi din pepeni cand un acces de tuse si o foiala-n scaunul de-alaturi au distrus momentul. Sfatul meu: veniti la piesa, dar incercati sa prindeti loc in fata!
Un articol de Ioanina
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Începem toamna cu cele mai noi și mai frumoase 12 romane
- De la teatru-dans la spectacole pentru copii și Bărbierul din Sevilla, la Opera Națională București
- Învățând Istoria prin Teatru: Elevii reconstituie Procesul lui Eichmann într-o lecție de istorie inedită, pe scena ONB