Light inseamna si sanatos?

Light inseamna si sanatos?
Kudika
2 Noiembrie 2010

Se discuta intens in ultima vreme despre conceptul de stil de viata sanatos. Ne preocupa tot mai mult sa avem o alimentatie sanatoasa, incercam sa eliminam E-urile din mancare si sa cumparam predominant produse care poarta mentiunea Light. Trebuie sa stim insa ca nu toate produsele sunt ceea ce par a fi. Si atunci cum sa alegem fara teama, fara sa ne punem in pericol greutatea sau chiar sanatatea?

Se discuta intens in ultima vreme despre conceptul de stil de viata sanatos. Ne preocupa tot mai mult sa avem o alimentatie sanatoasa, incercam sa eliminam “E”-urile din mancare si sa cumparam predominant produse care poarta mentiunea “Light”. Trebuie sa stim insa ca nu toate produsele sunt ceea ce par a fi. Si atunci cum sa alegem fara teama, fara sa ne punem in pericol greutatea sau chiar sanatatea?

„Este foarte bine ca suntem interesati de sanatate si de alimentatie. Cand cumparam un produs alimentar trebuie sa acordam o foarte mare atentie detaliilor nutritionale de pe eticheta. De obicei, daca un produs contine un procent redus de grasime inseamna ca el contine, in schimb, mai mult zahar sau inlocuitori artificiali de zahar, acest adaos de zahar putand avea efecte negative asupra diabeticilor, de exemplu“, ne-a declarat Dr. Luigi Gratton, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education in cadrul Herbalife Ltd. si membru in „Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles (UCLA).

Adesea, suntem inselati de aspectul unui produs care pare sa aiba anumite caracteristici, dar, in realitate, nu le are. Iaurturile „light“ pot sa contina „E“-uri declansatoare de alergii pentru unii dintre noi, la fel cum ele contin indulcitori artificiali deosebit de nocivi. Acesta este unul dintre motive pentru care iaurturile „light“ nu sunt recomandate copiilor.

„Alimentele etichetate ca fiind light au, de obicei, un indice glicemic ridicat. Ne putem da seama de acest lucru daca ni se face foame foarte repede dupa ce mancam un astfel de aliment si cautam o gustare“, a adaugat Dr. Luigi Gratton.

Un alt aspect important este faptul ca tindem sa consideram ca alimentele etichetate ca fiind „light“ sunt atat sanatoase, cat si dietetice. Prin urmare, credem ca putem sa mancam o portie in plus fara probleme. „Produsele light nu sunt cheia controlului greutatii. Fiecare dintre noi este unic, iar un producator de produse light nu detine secretul dietei tuturor, tocmai pentru ca acest secret nu exista, el depinde de nevoile nutritionale ale fiecaruia dintre noi“, continua Dr. Luigi Gratton.

Specialistii ne recomanda sa alegem cu mare grija produsele „sanatoase“ si sa citim indicatiile nutritionale de pe eticheta pentru ca de acolo aflam ce ingrediente au fost eliminate si cu ce au fost inlocuite.

Iar daca toate aceste sfaturi nu ne duc spre concluzii multumitoare, este indicat sa solicitam parerea unui specialist in nutritie.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.



Setari Cookie-uri