Exercitiile fizice se impart in doua mari categorii: exercitii aerobe (numite asa deoarece arderea carbohidratilor si a grasimilor pentru energie se face in prezenta oxigenului) si exercitii anaerobe (pe care le voi numi mai departe si exercitii cu greutati). Exercitiile aerobe (intalnite si sub denumirea de cardio) sunt foarte utile in timpul unui program de slabire, deoarece in timpul lor organismul foloseste preponderent grasimea din depozitele proprii pentru a obtine energie, mai ales daca sunt efectuate timp de mai mult de 20 de minute. Exista foarte multe tipuri de antrenamente cardio, pentru toate gusturile, incepand cu mersul pe jos (acesta trebuie facut cel putin o ora pentru a avea efecte) si continuind cu joggingul, trecand prin ciclism si biciclete stationare, steppere, saritul corzii, inot, baschet, fotbal, catarare si multe, multe altele. Cu alte cuvinte, trebuie doar sa alegi ceva care iti place si restul vine de la sine. Exercitiile anaerobe folosesc glicogenul din muschi, nu grasimea, ca sursa de energie, dar importanta lor in procesul de slabire nu trebuie subestimata, ele fiind modalitatea prin care se poate creste masa musculara. Nu te ingrijora: nu vei ajunge sa arati ca un culturist peste noapte. De fapt, unei femei ii este foarte greu sa isi dezvolte asemenea muschi (n-avem destul testosteron), pentru asta fiind necesari multi ani de antrenamente special orientate spre asemenea scop. Muschii sunt foarte benefici pentru slabire prin insasi existenta lor. Fiind un tesut metabolic activ ei ard calorii doar stand. Nu suna rau, nu? In plus, un antrenament cu greutati bine facut creste rata metabolica pentru mult timp dupa ce a fost terminat, pana la 72 de ore, spre deosebire de antrenamentele aerobe, dupa care metabolismul este accelerat timp de numai o ora-doua. Un motiv pentru care nu este bine ca intr-un program de slabire sa se mearga numai pe dieta + antrenamente aerobe este ca, desi intr-o prima faza se va slabi, o parte din muschi vor fi arsi pentru energie (un prost obicei al corpului nostru). Si am cazut deja de acord ca a avea muschi este un lucru bun. Si cum antrenamentele cu greutati cresc masa musculara... concluzia este clara. Din toate cele spuse mai sus rezulta ca un program de slabire ar trebui sa includa intr-o saptamana 3-4 sedinte de antrenament cardio si cam 3 sedinte de antrenament cu greutati (putin popularul in randul femeilor "trasul de fiare"). In mod ideal antrenamentele aerobe sunt efectuate separat de cele anaerobe, dar putina lume are suficient timp pentru asta. Ele se pot face si combinate intr-o singura sesiune, cu conditia ca antrenamentul cardio sa se faca dupa cel cu greutati (oricat de multi instructori ti-ar spune contrariul). Explicatia este foarte simpla: daca exercitiile aerobe se fac la inceput organismul va consuma in timpul lor glicogenul din muschi, de care ar fi avut mare nevoie pentru antrenamentul cu greutati, acesta fiind astfel compromis. Asa ca e timpul sa iti faceti un abonament la o sala sau, de ce nu, sa iti iei adidasii de alergare sau bicicleta de coarne si sa profiti de soarele de afara. Sursa: idieta.ro
10 Minute CARDIO: silueta de plaja in 2 SAPTAMANI
5 Exercitii cardio care ard 500 de calorii
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: