Dragostea în vremea coronavirusului: Lipsa afecțiunii unui partener și a contactelor sexuale afectează tinerii

Dragostea în vremea coronavirusului: Lipsa afecțiunii unui partener și a contactelor sexuale afectează tinerii
Kudika
12 Mai 2020

Cu toate acestea, 52% dintre tineri sunt de părere că noul context i-a ajutat să-și descopere noi hobby-uri și să se înțeleagă mai bine pe ei înșiși, petrecând mai mult timp în singurătate. 

46% dintre tinerii din România mărturisesc că lipsa afecțiunii și a contactelor sexuale cu un partener au fost principalele provocări cu care s-au confruntat în cele aproape două luni de izolare socială, potrivit celui mai recent chestionar online realizat de PlanificaNeprevazutul.ro, platformă online de educație sexuală și contraceptivă. Cu toate acestea, 52% dintre tineri sunt de părere că noul context i-a ajutat să-și descopere noi hobby-uri și să se înțeleagă mai bine pe ei înșiși, petrecând mai mult timp în singurătate.

Lipsa afecțiunii unui partener și a contactelor fizice, în cazul persoanelor singure, au fost principalele provocări resimțite de tinerii din România, în perioada de distanțare socială, 46% dintre ei recunoscând că s-au aflat în această postură. 25% dintre respondenți s-au declarat singuri, accentuând faptul că și-ar fi dorit să aibă o relație afectivă și fizică în aceste săptămâni.

Pentru 16% dintre tineri, izolarea a adus cu sine distanțarea emoțională de partener, precizând că au resimțit frecvent sentimente de tristețe, în vreme ce 8% dintre ei au ales chiar să se separe de iubit/iubită în această perioadă.

La polul opus, pe tinerii aflați într-o relație împlinită, pandemia de coronavirus i-a apropiat și mai mult de parteneri, 26,7% dintre ei mărturisind că și-au evaluat relațiile și au resimțit chiar o îmbunătățire a acestora.

Relationship status în izolare: provocări și beneficii

În ceea ce privește principalele beneficii câștigate în izolare, din punct de vedere emoțional și personal, 52% dintre respondenții chestionarului au mărturisit că distanțarea de prieteni și de cei dragi i-a determinat să se înțeleagă și să se descopere mai bine pe ei înșiși, dar și noi hobby-uri.

27% dintre tineri au afirmat că, în ultimele două luni, au devenit mai informați și mai conștienți de importanța igienei personale, citind mult despre riscurile de infectare cu coronavirus și devenind tot mai precauți, în vreme ce 20,4% au ales să se apropie mai mult de partener/parteneră și să îmbunătățească relația cu acesta/aceasta. 10,4% dintre respondenți au afirmat că s-au conectat mai mult virtual cu prietenii, întărind relațiile de prietenie.

Vizionarea filmelor și a serialelor a fost modalitatea prin care 50% dintre tineri au ales să se adapteze la noul context, în timp ce 40% au petrecut mai mult timp cu membrii familiei (în cazul celor izolați împreună). 32% dintre tineri au spus că pandemia i-a determinat să se axeze pe curățenie și pe treburile casnice, în timp ce, pentru 27% dintre ei, apelurile video avute cu prietenii, dar și lectura (26,4%) s-au enumerat printre activitățile practicate cel mai des în pandemie, conform chestionarului online realizat de PlanificaNeprevazutul.ro.

Cei mai mulți dintre respondenții chestionarului (34,5%) au recunoscut că cel mai mult au dus lipsa interacțiunilor cu prietenii, precum și a întâlnirilor cu un partener ori iubit (32,5%), în vreme ce 21,4% și-ar fi dorit, ca-n această perioadă, să fi plecat într-o vacanță îndepărtată.

De altfel, întrebați despre primele lucruri pe care le-ar plăcea să le facă după ridicarea stării de urgență în România, tinerii din România au menționat întâlnirile cu partenerul (28%), cu prietenii (25%), practicarea unor sporturi și a plimbărilor pe străzi (20%), precum și o vacanță departe de casă (14,5%). Doar 9,5% dintre respondenți spun că încă nu și-au propus nimic în acest sens.

Sondajul despre cum au perceput tinerii din România, cititori ai platformei Planifică Neprevăzutul, perioada de izolare socială, a fost realizat, în perioada 17 aprilie – 7 mai a.c., prin folosirea unui chestionar online, publicat chiar pe website-ul campaniei și și-a propus să analizeze principalele provocări și beneficii resimțite de publicul tânăr în noul context. La întrebările chestionarului au răspuns 270 de tineri, cu vârste cuprinse între 16 și 30 de ani, din mediul urban și rural.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri