Parfumurile exclusiviste, create pentru o clientela extrem de pretentioasa, dar si cat se poate de potenta din punct de vedere financiar, au un pret pe masura. Chiar daca unii carcotasi ar spune ca preturile exorbitante reflecta doar renumele respectivei case de parfumuri sau publicitatea, adevarul este ca sticlutele cu proprietati aproape magice, care se vand si cu mai bine de 2.000 de dolari, contin de multe ori ingrediente rare, precum florile exotice cultivate intr-un mod deosebit, pana ating concentratia perfecta a aromei.
Un alt parfum exclusivist ce se gaseste pe piata in 2009 in editie limitata este Colonia – Edizione Murano de la Acqua di Parma. Sticluta parfumului este reinterpretata de catre artistul italian Giorgio Vigna si costa 950 de dolari. In plus, fiecare sticla de parfum a acestei editii limitate este numerotata, existand un numar restrans de persoane ce vor avea acces la una dintre ele.
Sa nu uitam de parfumurile solide, ce se afla si ele printre preferintele femeilor, in special datorita aromei mai delicate decat a unui parfum clasic. Cele mai scumpe cutiute de parfum solid din lume se gasesc in exclusivitate la prestigiosul magazin Harrods din Londra, costa 250 de lire sterline si sunt create de Estee Lauder. Pentru a transforma parfumuri clasice de la Estee Lauder, precum Beautiful sau Beyond Paradise, in parfumuri solide, designerul american Jay Strongwater a creat sase cutiute inedite, in diferite forme – fluture, stup de albine, ponei si chiar drapelul Marii Britanii, toate pictate manual si incrustate cu cristale Swarovski.
Un articol de Raluca Mateescu