Nu Dumnezeu a creat Universul! Dar cine?

Faimosul fizician Stephen Hawking isi exprima, raspicat, in noua sa carte, �The Grand Design�, opinia asupra legilor fizicii care stau la baza creatiei Universului, declarand ca Dumnezeu este redundant. Profesorul britanic explica in cartea sa: "Deoarece exista o lege asa cum este gravitatia, Universul poate si se va crea singur din nimic. Creatia spontana este motivul pentru care exista ceva in locul a nimic, motivul pentru care Universul si noi existam. Nu este necesara invocarea lui Dumnezeu, Care, pe baza unui plan bine stabilit, a pus Universul in miscare", potrivit dailymail.co.uk.

Faimosul fizician Stephen Hawking isi exprima, raspicat, in noua sa carte, “The Grand Design”, opinia asupra legilor fizicii care stau la baza creatiei Universului, declarand ca Dumnezeu este redundant.

Cartea, scrisa in colaborare cu fizicianul american Leonard Mlodinow, va fi publicata in 9 septembrie si isi propune sa conteste convingerea lui Sir Isaac Newton, care credea ca Universul trebuie sa fi fost proiectat de Dumnezeu, deoarece nu se putea forma din haos. La aceasta se adauga si descoperirea din 1992 a unei planete orbitand o alta stea decat Soarele.

Stephen Hawking a mai adaugat ca "un asemenea fapt transforma coincidentele conditiilor noastre planetare - Soarele unic, combinatia norocoasa a distantei dintre acesta si Pamant, masa solara - in ceva putin remarcabil si nu foarte convingator in sensul proiectarii atente a Pamantului doar pentru a ne face pe plac noua, fiintelor umane."

Desi, cu ceva timp in urma, cand a scris "O scurta istorie a timpului", in 1988, Stephen Hawking parea sa accepte rolul lui Dumnezeu in crearea Universului, declarand ca descoperirea unei teorii complete, unificate, ar reprezenta triumful absolut al ratiunii umane, "caci atunci vom stii cum gandeste Dumnezeu". Din acest motiv, unii sunt de parere ca cercetatorul, considerat cel mai inteligent om in viata, agreeaza implicarea unei inteligente superioare la baza legilor fizice care au format Universul, dar nu se poate acomoda cu ideea proiectarii precise a acestuia.