Setari Cookie-uri

Prezervativul si pilulele, cele mai cunoscute metode de contraceptie printre romani

GfK Romania a derulat in luna septembrie 2010 un studiu online prin care si-a propus sa afle care sunt metodele de contraceptie cunoscute si folosite de romani, factorii care ii influenteaza in luarea deciziei privind utilizarea, precum si sursele de informare la care apeleaza.

Cele mai putin utilizate metode contraceptive sunt: inelul vaginal, prezervativul feminin, diafragma si plasturele contraceptiv. Totusi, inelul vaginal si prezervativul feminin sunt utilizate mai mult de catre persoanele cu venituri mari. Steriletul este utilizat in special de femeile cu varsta peste 45 ani.
20% dintre femeile intervievate au folosit cel putin o data pilula de a doua zi, iar 30% au aplicat regulile metodei calendarului.

Mai mult de o treime dintre femeile intervievate se informeaza si aleg singure in ceea ce priveste metoda contraceptiva pe care sa o foloseasca, iar o alta treime se sfatuiesc cu un medic. Apoi, majoritatea femeilor discuta aceasta varianta cu partenerul si de cele mai multe ori decid impreuna.

In concluzie, majoritatea barbatilor utilizeaza frecvent prezervativul iar secundar, retragerea inaintea ejacularii. Aproape jumatate dintre femeile din cuplu folosesc o singura metoda contraceptiva, in principal prezervativul masculin sau pilula contraceptiva, iar 20% folosesc mai mult de doua metode – fata de metodele principale se adauga retragerea inaintea ejacularii si metoda calendarului. Metodele contraceptive moderne sau mai putin conventionale sunt folosite de foarte putine femei. Avand acest comportament, persoanele adulte din mediul urban care au o viata sexuala sunt multumite, in general, cu metoda de contraceptie pe care o folosesc in prezent.

Internetul este principala sursa de informare despre contraceptie in randul respondentilor, mentionat de 83% din ei. Pe urmatoarele locuri se afla medicul (41%), partenerul sau partenera (38%), brosurile din cabinetele medicale (36%), televiziunea (30%) si revistele pentru femei (29%).

Studiul a fost realizat de GfK Romania in luna septembrie a acestui an, prin intervievarea online a unui numar de 600 respondenti utilizatori de Internet cu varsta intre 18 si 50 de ani din mediul urban. Respondentii au fost recrutati aleator de pe platforma online www.askgfk.ro, astfel incat sa se asigure reprezentativitatea la nivelul populatiei investigate. Eroarea maxima de esantionare este ±4%.

GfK Romania

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. De 10 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume. Pentru informatii suplimentare, vizitati website-ul: www.gfk-ro.com




Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
7 Octombrie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.