Setari Cookie-uri

Concluziile Planului Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil

Dupa patru ani de cand raporteaza rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil, compania anunta ca integrarea sustenabilitatii in businessul Unilever genereaza crestere si eficientizare a costurilor.

Comunicat de presa

In al patrulea an de raportare a rezultatelor Planului pentru un Stil de Viata Sustenabil, Unilever observa cresterea interesului pentru sustenabilitate

Dupa patru ani de cand raporteaza rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil, compania anunta ca integrarea sustenabilitatii in businessul Unilever genereaza crestere si eficientizare a costurilor.

Branduri pentru o viata sustenabila

Multe dintre brandurile globale Unilever, promotoare ale unei vieti sustenabile, precum Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry’s, Comfort, contribuie, in prezent, la jumatate din evolutia businessului Unilever si se dezvolta de doua ori mai rapid decat alte branduri ale companiei, inregistrand cresteri de doua cifre in vanzari, in ultimii trei ani.

Aceste branduri sunt dovezi ca misiunea Unilever de a transforma viata sustenabila intr-o obisnuinta se concretizeaza.

Citește și:

"Intr-o lume schimbatoare, cu provocari complexe cauzate de cresterea populatiei si schimbarile climatice, nevoia de adaptare a mediului de afaceri este evidenta, la fel cum sunt beneficiile si oportunitatile care pot aparea. Daca vrem sa continuam sa ne dezvoltam, este necesara o abordare transformationala la nivelul intregului lant valoric al companiilor. Consumatorii observa, de asemenea, aceasta nevoie, cautand tot mai mult brandurile si companiile responsabile. Din experienta noastra, brandurile al caror scop si ale caror produse raspund acestei cereri - brandurile sustenabile - au parte de o crestere mai rapida si mai puternica", declara Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe.

Progresul Planului Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil

Compania confirma ca face progrese considerabile catre indeplinirea obiectivelor ambitioase setate pana in 2020. Unilever si-a propus: imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste 1 miliard de oameni, aprovizionarea in proportie de 100% cu materii prime sustenabile si injumatatirea impactului produselor asupra mediului, de-a lungul intregului lant valoric.

Citește și:

Mai mult de 55% dintre materiile prime agricole ale Unilever sunt obtinute acum prin metode sustenabile.

Compania si-a indeplinit obiectivul de a trimite zero deseuri catre groapa de gunoi in urma proceselor de productie. De asemenea, a redus semnificativ emisiile de dioxid de carbon si apa utilizate pentru productie, cu 37% si, respectiv, cu 32% pe tona de productie, comparativ cu anul 2008.

Unilever si-a propus sa ajute la imbunatatirea sanatatii si bunastarii a peste 1 miliard de oameni pana in 2020, iar in prezent a atins aproape 40% din acest obiectiv (397 de milioane de oameni). De asemenea, compania a investit in asigurarea mijloacelor de subzistenta a peste 1 milion de oameni, ajutand si instruind 800.000 de mici fermieri din anul 2010 pana in prezent si oferind acces la formare, sprijin si dezvoltare a competentelor pentru 238.000 de femei.

Citește și:

Cum contribuie Romania la indeplinirea obiectivelor?

In Romania, Unilever va lansa curand o noua gama de produse Delikat, cu o cantitate de sare redusa cu 10%, ca parte a angajamentului global de a respecta recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii in domeniu. Inghetata pentru copii contine mai putin de 110 kcal/portie, Unilever fiind in proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul de inghetata. Obiectivul final pana in 2018 este ca toate inghetatele din portofoliul Unilever sa aiba mai putin de 300 kcal/portie.

In ceea ce priveste programele educationale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federatiei Romalimenta, in programul educational “Si eu traiesc sanatos” ce are ca obiective prevenirea obezitatii infantile la copiii cu varsta pana la 12 ani si promovarea unui stil de viata sanatos in randul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de scoli, din patru orase din tara.

Citește și:

Becel continua lupta impotriva colesterolului, si, in fiecare an, in luna septembrie, Unilever desfasoara campanii educationale de constientizare a importantei sanatatii inimii si pune la dispozitie consumatorilor teste de colesterol gratuite.

Brandul CIF isi continua misiunea sociala de a curata Romania. In 2015 se concentreaza pe curatarea unor spatii bine cunoscute romanilor: scarile de bloc.

Domestos continua si in 2015 sa sustina UNICEF. Pentru fiecare sticla de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obtinute in urma vanzarii sunt redirectionate catre UNICEF pentru programele care ajuta la imbunatatirea conditiilor de igiena.

Activitatea Unilever din Romania confirma ca brandurile cu o misiune sociala sunt in crestere si sunt preferate de catre consumatori. Domestos si CIF sunt exemple in acest sens, motiv pentru care Unilever a decis sa continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an.

Citește și:

Totodata, Unilever isi demonstreaza angajamentul pentru valorile sustenabilitatii si se alatura familiei Global Compact, prezenta incepand din acest an si in Romania pentru a pune in practica principiile globale pe care Natiunile Unite le-au stabilit in setarea unei agende a sustenabilitatii corporative.

Ce importanta acorda romanii sustenabilitatii?


O cercetare a Boston Consulting arata ca, in Statele Unite ale Americii, "bunurile de larg consum responsabile" au o tendinta de crestere accelerata si reprezinta acum 15% din totalul cumparaturilor.

Pentru a determina daca romanii acorda importanta sustenabilitatii, Unilever a realizat o cercetare prin intermediul platformei iVox.ro. Studiul s-a desfasurat in perioada 18 - 22 mai 2015 pe un esantion de 2.886 respondenti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani, din mediul urban.

Citește și:

Rezultatele cercetarii indica faptul ca majoritatea respondentilor considera sustenabilitatea ca fiind o ramura importanta (43%) si chiar foarte importanta (49%) pentru societatea in care traiesc.

Cei mai multi dintre respondenti asociaza acest termen atat cu mediul inconjurator (23%), cu economia (33%) si, intr-o proportie mai scazuta, cu implicarea in comunitate, in timp ce 35% considera ca sustenabilitatea se refera la toate cele trei domenii.

69% dintre respondenti sustin ca reusesc sa faca economie la resurse in viata de zi cu zi, astfel putand declara ca duc o viata sustenabila, iar 64% dintre participantii la sondaj apreciaza ca actiunile lor zilnice aduc beneficii mediului inconjurator.

Cercetarea arata ca majoritatea romanilor (79%) considera ca si-au schimbat in ultimii patru ani comportamentul cu privire la economia la apa, energie si deseuri.

De asemenea, aprecierea globala a comportamentului sustenabil are efecte si in Romania: o buna parte dintre respondenti considera ca este important (50%) si foarte important (20%) sa gasim in magazine branduri sustenabile.

Vizionare placuta


Kudika
27 Mai 2015
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.