Italian Wine & Food Day

Italian Wine & Food Day
Kudika
28 Mai 2015

A doua editie a evenimentului "Italian Wine and Food Day" a avut loc astazi, 28 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden Bucuresti, incepand cu ora 10:00

Comunicat de presa

Peste 150 de participanti, importatori, distribuitori, buyers din marile retele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar si magazine de specialitate s-au bucurat de cele mai bune produse italiene alimentare si vinicole, avand posibilitatea de a simti diferenta intre italian sounding, falsul Made in Italy, si gustul inimitabil al produselor alimentare si al vinurilor produse in Italia.

A doua editie a evenimentului "Italian Wine and Food Day" a avut loc joi, 28 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden Bucuresti, incepand cu ora 10:00, fiind organizata de catre ICE - Agentia Italiana pentru Comert Exterior Bucuresti si Camera de Comert Italiana pentru Romania, sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti.

Initiativa, care face parte din Festivalul Italian 2015 (festivalitalian.ro), a cuprins Seminarul "Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy in Romania", organizat de catre Camera de Comert Italiana pentru Romania, premierea restaurantelor certificate cu marca "Ospitalità Italiana", fiind urmate de o "mini-expozitie" destinata operatorilor de profil, cu o degustare de produse italiene “autentice” si de intalniri intre producatori si potentialii clienti, organizate de catre ICE .

Seminarul CCIpR, intitulat "Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy in Romania" a adus in atentia publicului tema protejarii adevaratelor produse italiene, iar biroul de avocatura Tonucci & Partners a prezentat instrumentele juridice disponibile pentru protejarea produselor agroalimentare.

Sesiunea succesiva s-a deschis cu prezentarea celor optsprezece societati italiene invitate de catre ICE Agentia - reprezentante ale mai multor regiuni din Italia - si a continuat cu o degustare de vinuri si de alte produse alimentare si, nu in ultimul rand, cu intalniri B2B intre companii si operatorii locali.

Produsele expuse de producatorii italieni in cadrul Italian Wine & Food Day, pe langa vinuri, au acoperit o larga paleta din sectorul Food Service: vinuri spumante, grappe, liquori, ulei de masline si masline, produse din carne si legume, dulciuri specifice, cafea si fructe uscate, etc.

Contrafacerea produselor italiene si italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte tari) sunt doua fenomene in continua crestere care consista in imitarea produselor, vizand buna-credinta a consumatorului si inducandu-i in eroare in mod constient.
Cifra de afaceri estimata a imitatiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai in Europa.

In clasamentul tarilor partenere pe anul 2014, Romania se situeaza pe locul 21 in lume si pe locul 14 din UE ca tara de destinatie a exporturilor agroalimentare italiene.

Statisticile agroalimentare italiene indica faptul ca exporturile au ajuns in anul 2014 la cifra de 30,9 miliarde de Euro (+3 % fata de 2013), incurajand asteptarile de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfarsitul deceniului. Asociatia Federalimentare estimeaza pentru 2015 o crestere de 5,5%, asemanatoare cu anii 2012-2013.

Italia este primul exportator de vinuri din lume, cu 20,5 milioane de hectolitri (21% din piata mondiala) si al doilea exportator ca valoare (peste 5,1 miliarde de Euro in 2014). Ca valoare si volum al exporturilor, Italia este primul exportator catre SUA (1,1 miliarde de Euro si o pondere de 35% din piata) si Germania (cu putin sub 1 miliard de Euro si o pondere de 30 % din piata).

Estimarile Asociatiei Enologilor Italieni (Assoenologi) pentru anul 2014 indica o productie de 40 milioane hl de vin (-17% fata de 2013). Cifra de afaceri in sectorul vinului a fost de circa 10-12 miliarde de Euro, din care 5,1 miliarde de Euro din exporturi.

Italia concureaza de mai multi ani cu Franta pentru ocuparea primului loc in lume in ceea ce priveste productia de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP si 118 IGT.

Festivalul Italian (13 mai - 23 iunie) organizat de catre ICE - Agentia Italiana pentru Comert Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti, in colaborare cu Institutul Italian de Cultura, cuprinde o serie de evenimente dedicate promovarii produselor Made in Italy: promotii ale produselor alimentare, moda, mobila, promotii in restaurantele italiene partenere, evenimente culturale si multe altele.

Detaliile despre program sunt disponibile pe website-ul oficial al festivalului: www.festivalitalian.ro.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri