comunicat de presa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Fiecare dintre noi a auzit cel putin o data comentarii precum „unele sporturi nu sunt potrivite pentru o fata”, iar la meciurile dintre echipele feminine tribunele sunt, de cele mai multe ori, pe jumatate goale. Ce impact are acest lucru asupra fetelor si asupra dorintei lor de a practica sport in perioada pubertatii? Aceasta este una dintre intrebarile cheie pe care Always le adreseaza in ceea ce priveste sportul – o activitate recunoscuta pentru impactul profund si pe termen lung pe care il are in a ajuta fetele sa-si construiasca si sa-si mentina increderea in sine. In timp ce intreaga lume se pregateste pentru Jocurile Olimpice de la Rio 2016, Always, lider mondial in domeniul produselor de ingrijire intima pentru femei, care si-a asumat misiunea de a lupta pentru cladirea increderii in sine a fetelor, si-a propus sa sustina, sa incurajeze si sa inspire fetele de pretutindeni sa continue sa lupte #CaOFata.

Always

Datele din cel mai recent studiu Always arata ca pana la finalul pubertatii, jumatate din fetele chestionate (51%) renunta la sport. Pentru a atrage atentia asupra acestei probleme, Always si-a unit fortele cu regizoarea de documentare Nanette Burstein, nominalizata la Oscar, pentru a identifica opiniile fetelor in ceea ce priveste practicarea unui sport. In noul videoclip #CaOFata, fetele care au participat la studiu au fost intrebate despre experientele lor sportive, provocarile si beneficiile practicarii unui sport, ce le-a ajutat sa ramana pe teren sau ce le-a determinat sa renunte. Ascultati-le povestile si fiti motivate de apelul lor adresat tuturor fetelor de a-si regrupa fortele pentru a practica sport in continuare, urmarind videoclipul Always Continua Sa Lupti #CaOFata aici.

Andreea Chitu, cea mai buna sportiva a Romaniei in anul 2015, vice-campioana mondiala si campioana europeana la judo se alatura campaniei Always #CaOFata pentru a-si impartasi propria poveste si pentru a incuraja fetele sa continue sa practice sport. „Fetele ar trebui sa faca sport pentru ca sunt mult mai puternice decat cred si sportul le dezvolta abilitatea de a face absolut tot ce isi propun. Au un corp mai sanatos, armonios, puternic si un psihic pe masura, se simt mai stapane pe ele in tot ceea ce fac, au o atitudine pozitiva si o stare de spirit mult mai buna. Nu am avut mereu incredere in mine, dar sportul m-a invatat ca lipsa increderii te poate face sa ratezi momente unice in viata”.

Un sondaj realizat anul acesta in Romania a aratat ca 94% dintre fete cred ca sportul le ajuta sa isi creasca increderea in sine. Insa, conform aceleiasi cercetari, 85% dintre adolescente cred ca societatea nu le incurajeaza pe fete sa faca orice sport si 75% dintre fete nu au nominalizat o femeie ca atlet preferat. Aproape jumatate dintre fete s-au gandit sa renunte la sport in perioada pubertatii sau nu se simt atrase de sport.

Andreea Chitu

Numeroase studii au aratat ca practicarea continua a sportului, la orice nivel, reprezinta un factor major care contribuie la cresterea increderii in sine a fetelor, oferindu-le aptitudini valoroase ce le ajuta sa-si mentina increderea ca pot face orice ulterior in viata. Un studiu realizat in 2015 in SUA a aratat ca femeile cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani au de doua ori mai multe sanse sa fie mai increzatoare daca practica un sport in mod regulat, comparativ cu cele care nu practica deloc .

Mai mult, conform sondajului Always, fetele cred ca trei dintre cele mai importante beneficii ale practicarii sportului sunt increderea sporita, aptitudini de lucru in echipa si de conducere. Cu toate acestea, in pofida beneficiilor bine cunoscute, fetele au declarat ca nu considera ca isi au locul in sport. Mai mult, 67% dintre fetele chestionate considera ca societatea nu le incurajeaza sa practice sport.

„Jocurile Olimpice au loc intr-un moment in care participarea sportivelor atrage atentia opiniei publice la nivel mondial, si din acest motiv ne-am gandit ca acesta este cel mai bun moment pentru a creste nivelul de constientizare cu privire la rolul esential pe care il are sportul in cladirea increderii de sine in randul fetelor”, a declarat Michele Baeten, Always Associate Director. „Vom aduce laolalta si vom uni fortele sportivelor participante la Jocurile Olimpice, a Comitetelor Olimpice Nationale si Internationale si a altor organizatii pentru a produce o schimbare si a inspira o lume in care orice fata simte cu adevarat ca poate practica un sport si va continua sa lupte #CaOFata”.

Always va invita pe toti sa i se alature pentru a rescrie regulile si a mentine fetele in sport. Promite ca vei continua sa luptati #CaOFata si ca vei incuraja si alte fete sa faca acelasi lucru. Incarca o poza, un videoclip sau posteaza pe Facebook cu hashtag-ul #CaOFata pentru a-ti arata sprijinul si pentru a inspira fetele de pretutindeni sa continue sa practice un sport.

Concluziile principale ale studiului global Always

  • Pana la varsta de 17 ani, la finalul pubertatii, mai mult de jumatate din fete (51%) renunta sa practice un sport
  • 7 din 10 fete care renunta la sport in perioada pubertatii simt ca nu apartin lumii sportului
  • Doar 1/3 din fetele chestionate considera ca societatea incurajeaza fetele sa practice un sport
  • Trei din cele mai bune beneficii ale practicarii sportului raportate de fete sunt increderea sporita (62%), abilitati de lucru in echipa (64%) si de conducere (54%)

Despre Always #CaOFata

Miscarea Always #CaOFata este sustinuta de milioanele de fete din intreaga lume care dau expresiei #CaOFata sensuri uimitoare. Campania Always #CaOFata lansata in iunie 2014 a fost inspirata de ideea ca inceputul pubertatii si prima menstruatie marcheaza momentul in care fetele au cel mai scazut nivel de incredere, precum si de faptul ca anumite cuvinte ofensatoare pot spori declinul increderii in sine. Campania a demonstrat efectul profund al expresiei „ca o fata” asupra increderii de sine inspirand astfel crearea unei miscari, care a inceput deja sa schimbe perceptia publica: dupa ce au vizionat filmul #CaOFata, majoritatea persoanelor (76% dintre femeile cu varste cuprinse intre 16-24 si 59% dintre barbati) au declarat ca videoclipul le-a schimbat perceptia asupra expresiei „ca o fata”***. Dar miscarea nu s-a oprit acolo. In 2015, un nou studiu Always a dezvaluit ca 72% din fete considera ca societatea le limiteaza spunandu-le cum ar trebui si cum nu ar trebui sa fie. Si peste jumatate din fete simt ca aceste restrictii sociale nu se vor schimba sau chiar se vor agrava in urmatorii zece ani, demonstrand o lipsa de speranta in schimbare. Always nu a putut accepta acest lucru si a lansat campania De Neoprit #CaOFata pentru a mobiliza toate fetele sa arate intregii lumi ca pot face orice sau pot fi asa cum vor. Pentru mai multe informatii despre miscarea #CaOFata, vizitati www.always.com.

Always susţine accesul la educaţie de calitate pentru copiii din zonele vulnerabile, împreună cu Teach for Romania
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: