In cadrul parteneriatului intre Fundatia L’Oreal si UNESCO, in martie 2009 au fost anuntate rezultatele unui studiu exclusiv, realizat impreuna cu institutul pentru sondarea opiniei publice TNS cu privire la perceptiile asupra stiintei si carierelor stiintifice in 10 tari*. Aceste rezultate sunt semnificative si subliniaza importanta stiintei in societate, fiind o disciplina recunoscuta cvasi unanim ca o miza majora.

Cine conduce mai bine, femeia sau barbatul? Studiile demonstreaza ceea ce deja stii, daca esti femeie

Care este locul stiintei in societate?

Intr-o societate tot mai tehnologizata, 84% dintre persoanele chestionate afirma ca stiinta contribuie la imbunatatirea vietii lor de zi cu zi. Studiul subliniaza astfel rolul major al stiintei in societate, intr-un mod unanim in toate tarile incluse in sondaj. Si totusi, stiinta reprezinta
o necunoscuta pentru 69% dintre respondenti, iar pentru una din doua persoane constituie
o sursa de ingrijorare.

„Studiul evidentiaza un paradox”, precizeaza Carole Muller, Directoarea Departamentului pentru Consumatori din cadrul TNS. „Desi fiecare constientizeaza utilitatea stiintei, aceasta perceptie este atenuata de o lipsa de informare, de unde si o anumita teama cu privire la posibila putere a stiintei”.

Care sunt perceptiile cu privire la stiinta?

Studiul reliefeaza diferentele de cultura stiintifica intre diferite regiuni ale lumii. Intr-adevar, in Europa de Sud, carierele stiintifice sunt considerate mai putin atractive decât in SUA, Africa de Sud sau Regatul Unit. Acestea ii atrag pe 60% dintre britanici si 60% dintre americani, spre deosebire de numai 44% dintre italieni. Stiinta este, de asemenea, plina de satisfactii pentru 60% dintre americani si 60% dintre mexicani, comparativ cu numai 20% dintre francezi.

Profesiile stiintifice fac, de asemenea, obiectul unor motivatii diferite, in functie de tara de origine a persoanelor intervievate: in Statele Unite, salariul este principalul motiv (35%), in timp ce in Europa, carierele stiintifice sunt percepute ca fiind mai putin remunerate (motivatia financiara nu este mentionata decât de 9% dintre respondentii din Italia, 16% in Spania, 18% in Franta). In aceste tari, motivatia este mai degraba legata de provocarea intelectuala (56% in Italia, 52% in Spania si 51% in Franta).

4 accesorii feminine despre care stiinta a demostrat ca te fac mai atragatoare
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: