Cea de-a treia zi de Ad Rev, unde am fost intampinati si de data asta de standul sponsorului Redd’s cu baietii aferenti postati la intrare, s-a concentrat pe Digital Advertising si Virale. Conferinta la care am ciulit eu urechile fusese gandita ca o dubla prezentare, a publicitatii online pe de-o parte si, pe de alta, a planificarii “strategului” care duce o idee de la nascare la campanie propriu-zisa. Cum se intampla des cand oameni inteligenti se pun pe vorbarie multa si de calitate, socoteala minutelor alocate de-acasa nu s-a potrivit cu cea de la fata locului.
Insa, odata sparta gheata, Mihaela a trecut la lucruri mai serioase, mai exact pe limba utilizatorilor de Internet care stiu prea bine cum se misca masinaria virtuala in folosul societatii si, respectiv, a individului. A facut diferenta intre mediul online si advertising-ul online, cel de-al doilea inscriindu-se in primul dar nu definindu-l sau acaparandu-l sub nicio forma. Ca exemplu, s-a referit la site-ul Metropotam (pentru care elaborase strategii de marketing) care, desi presarat cu bannere si ads-uri, nu scoate profit doar din publicitatea omniprezenta pe site, ci si din evenimentele organizate sub umbrela “animalului urban”.
Dupa generalitatile de rigoare in orice introducere pentru subiectul aflat pe tapet ieri, Mihaela ne-a concentrat atentia pe nuantele mai fine ale meseriei sale. A vehiculat termeni ca “banner blindness” – fenomenul trecerii cu vederea a publicitatii prin “bannereala”, observat din ce in ce mai des la consumatorii asaltati de ea – sau “engagement”-ul cu user-ul de Internet pe care brand-ul trebuie sa il ia in considerare. Astfel, ne-a introdus in lumea ei, o lume unde interactiunea brand-consumator este in prim-plan si mai ales pentru ca se petrece in timp real – a realizat asta printr-o insiruire de slide-uri si idei schitate concis, pentru o absorbtie mai in profunzime a informatiei.
Nu in ultimul rand, Mihaela a pregatit o serie de site-uri pertinente, care sa vina in sprijinul afirmatiilor sale. Dupa ce am aflat povestea din spatele reclamei “Deus”, si am privit “neputinciosi” cum Mihaela il omora, virtual desigur, pe Alin Zainescu cu ajutorul site-ului Je Tue Un Ami, am ramas cu doua impresii, la fel de pregnante. In primul rand, deontologia publicitatii este sublima... dar lipseste cu desavarsire, ceea ce – si asa ajung la punctul doi – rezulta intr-o perpetuare a originalitatii in acest domeniu, care nu poate fi decat inovatoare, si, deci, un semn al continuei evolutii.
Ad Rev continua pana pe 5 martie, iar Redd's Fest Week, saptamana dedicata femeilor, continua si ea pana pe 8 cu evenimente variate, pe placul femeilor de toate felurile. Astfel, daca nu esti pasionata de publicitate, poate am mai multe sanse sa te ademenesc afara din casa cu muzica buna: maine, nu rata concertul trupei Jukebox, care va avea loc in Club Spice de la ora 21:00!
Realizat de Ioanina