comunicat de presa

Johnson&Johnson si SOS Satele Copiilor implementeaza in tarile din Balcani proiectul Health is for Everyone

momondo

momondo doreste sa creasca gradul de toleranta si respect prin noua sa initiativa, iar in filmul „Dear mom and dad” („Draga mama si tata") arata magia care se intampla atunci cand copiii din intreaga lume stau impreuna timp de o luna.

Generatiile mai tinere au mai putina incredere in alte persoane decat generatiile mai in varsta. Aceasta este observatia de la care pleaca initiativa momondo „Dear mom and dad”. Proiectul face parte din colaborarea echipei momondo cu CISV si proiectul de finantare a unui CISV International Village, care a adus impreuna copii din intreaga lume intr-o tabara de o luna in São Paulo, in iulie, vara aceasta. In filmul „Dear mom and dad” mergem pe urmele acestor copii din momentul in care se intalnesc si pana cand descopera ca se aseamana mai mult decat si-au imaginat vreodata.

Chiar daca traim intr-o perioada in care tehnologia ne ajuta sa ne conectam la intreaga lume, generatia mai tanara arata niveluri mai scazute de incredere in ceilalti oameni. Aceasta este concluzia unui sondaj global realizat de momondo, The Value of Travelling (Valoarea Calatoriilor), in care doar 36% dintre cei mai tineri respondenti (18-35 de ani) considera ca majoritatea oamenilor pot fi de incredere, comparativ cu 40% dintre cei cu varsta cuprinsa intre 36 si 55 de ani si cu 50% dintre persoanele in varsta de 56-65 de ani. In ciuda acestor constatari, rezultatele sondajului evidentiaza, de asemenea, influenta pozitiva pe care o au calatoriile asupra oamenilor deoarece 61% dintre respondenti considera ca, daca oamenii ar calatori mai mult, ar exista o mai mica intoleranta in lume.

„Dear mom and dad” se bazeaza pe viziunea pe care momondo o impartaseste – aceea de a rupe barierele dintre oameni pentru a deschide o lume a noastra, a tuturor. Copiii sunt viitorul nostru, astfel incat pentru a ajuta urmatoarea generatie sa fie mai deschisa, momondo a finantat un CISV International Village, o tabara unde copii din intreaga lume s-au reunit in São Paulo pentru a lega prietenii transfrontaliere.

Potrivit lui Rachel Kuck, doctorand la Universitatea din Michigan School of Education si membru al Comitetului pentru Programe Educationale la CISV International, poate fi mai usor sa lupti impotriva prejudecatilor in randul copiilor decat al adultilor: „In unele privinte, este mai usor pentru copii sa lupte impotriva prejudecatilor deoarece, in multe cazuri, ei nu au avut experiente de viata care au reafirmat ipoteze negative despre alte grupuri de oameni, pe care un adult le-ar putea avea.”

momondo

momondo i-a invitat pe copii sa-si impartaseasca sentimentele de la inceputul taberei scriind o carte postala parintilor lor. Apoi, doua saptamani mai tarziu, ei le-au scris o a doua carte postala, de data aceasta despre modul in care intelegerea diferentelor dintre ei si ceilalti copii s-a schimbat pe parcursul taberei. Cuvintele din aceste carti postale scrise de copii au fost adunate intr-un scurt film care surprinde dezvoltarea pozitiva de care au avut ei parte.

„Pe baza raportului momondo The Value of Travelling am putut observa ca 70% dintre noi credem ca toleranta si respectul fata de ceilalti sunt cele mai importante calitati pe care copiii le pot invata acasa. Prin urmare, este foarte incurajator sa auzim de la copiii din tabara CISV cum experienta de intalnire si de petrecere a timpului cu alti copii din intreaga lume le-a deschis mintea si le-a oferit o mai buna intelegere asupra altor nationalitati si culturi", a adaugat Rachel Kuck.

Pentru a ajuta la raspandirea mesajului dincolo de aceasta tabara momondo a creat, de asemenea, doua activitati educationale gratuite pentru scoli, menite sa ajute copiii sa inteleaga importanta tolerantei si respectului reciproc. Activitatile numite Equally Different” (La fel de diferiti”) si Our Colorful World” („Lumea noastra in culori”) vin sa ne invete cat de usor este sa aplicam (si sa eliminam) etichetele si stereotipurile despre oameni. Aceste activitati includ materiale cu exercitii, ghiduri de predare si, suplimentar, filme scurte care ilustreaza importanta dezvoltarii unei minti deschise. Kiturile cu activitati sunt gratuite si pot fi descarcate de aici: www.letsopenourworld.com, unde pot fi gasite mai multe informatii despre sponsorizarea momondo pentru CISV, alaturi de o imagine de ansamblu asupra unora dintre numeroasele initiative la care momondo lucreaza pentru a crea o lume mai deschisa.

Filmul campaniei poate fi vizionat aici, cu optiunea de subtitrare in limba romana disponibila la Setari: https://youtu.be/hjARRVbVHok

Despre misiunea momondo

momondo are o viziune asupra unei lumi in care diferentele dintre noi, oamenii, sunt o sursa de inspiratie si de dezvoltare, nu o sursa a intolerantei si a prejudecatilor. Obiectivul nostru este sa oferim curaj si, de asemenea, sa incurajam pe fiecare dintre noi sa ramana curios si sa fie deschis, astfel incat sa ne putem bucura cu totii de o lume mai buna, mai diversificata.

Despre raportul The Value of Travelling

Sondajul are la baza raspunsuri de la 7,200 de respondenti, inclusiv 400 de respondenti din fiecare dintre aceste 18 tari: Australia, Brazilia, China, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Mexic, Norvegia, Portugalia, Rusia, Africa de Sud, Spania, Suedia , Turcia, Marea Britanie si SUA. Colectarea datelor a avut loc intre 2 si 9 februarie 2016 printr-un sondaj online, cu ajutorul resurselor companiei de cercetare Cint. Respondentii au fost selectati dintr-un esantion reprezentativ in functie de varsta, sex si regiune.

Despre CISV

CISV International este o organizatie globala dedicata educarii si insuflarii spiritului de pace prin construirea prieteniei, cooperarii si intelegerii interculturale. Fondata in 1950, CISV este in prezent o federatie a 69 de asociatii membre cu peste 200 de filiale sau grupuri locale.

Despre momondo

momondo.ro este un motor de cautare gratuit care compara cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri si inchirieri auto la nivel global. momondo a primit numeroase distinctii internationale si a fost recomandat de catre publicatii importante, cum ar fi: New York Times, CNN, Frommer’s si The Daily Telegraph. momondo are birourile in Copenhaga si este prezent in peste 30 de piete internationale. Aplicatiile pentru mobil gratuite sunt disponibile pentru
iPhone si Android. momondo este parte din KAYAK, companie independenta in cadrul Priceline Group.

Andreea Marin si Smiley aduc in prim-plan violenta impotriva copiilor in societate
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: