Pe 5 octombrie a avut loc o premiera nu una mondiala, nici macar nationala, caci Monoloagele vaginului se mai jucase la noi si inainte, un fapt de care eram mult prea constienta. Intotdeauna avusesem impresia ca, trecand cu vederea reprezentatie dupa reprezentatie a faimoaselor Monoloage, am pierdut o bucata importanta din emanciparea feminina a Romaniei post-decembriste. Acum ca, in fine, gratie programului teatrului UpStage din Control, am dres lacuna, trebuie sa va impartasesc si voua motivul pentru care experienta in sine s-a ridicat la asteptari... si nu prea.
Iata unde intervine dezamagirea mea, care nu este una legata de piesa propriu-zisa, cat de ecoul pe care l-a avut ea in mintea mea: elementul frapant pe care mizase promovarea “Monoloagelor” a trecut fasaind pe langa mine, pentru simplul fapt ca punctele nevralgice atinse de Ensler acum 12 ani si-au pierdut, pe parcurs, din elementul-surpriza. Si mai dezamagitor insa mi s-a parut raspunsul publicului – de mentionat, o mare de tinere presarata ici-colo de cate un baiat stingher, in total o minoritate redusa la tacere – care nu se poate descrie decat ca... o chichoteala adolescentina. Refuzand sa cred ca eram inconjurata de gasculite timorate, singura explicatie este ca, intr-adevar, “Monoloagele” si-a gasit pamant rodnic intr-o Romanie putin inapoiata la capitolul libertate sexuala – si ma refer aici nu la libertinaj, ci la usurinta maturizarii ca femeie, in toata puterea cuvantului si fara jena nefondata.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Teatru clasic și comedie contemporană: „Comedie din greșeală”, „O noapte furtunoasă” și „Take, Ianke și Cadâr”
- Spectacole de teatru și concerte de Crăciun, în prima săptămână din decembrie pe scene din România
- Spectacole de teatru și concerte de Crăciun, în prima săptămână din decembrie pe scene din România