Setari Cookie-uri

Top 10: Filmul de dragoste, un rau necesar!

Unii oameni si-au dat seama ca viata e haotica si, ca urmare, contracareaza cu timbre, sau portelanuri, sau brelocuri-suvenir! Caci colectiile iti dau confortul ordinii acolo unde ea nu exista de fapt, iar colectionarul de filme poate chiar sa impinga mai departe ideea asta fantezista, mandrindu-se ca intelege insasi Viata, dupa ce diverse interpretari ale momentelor sau ale temelor ei majore i s-au perindat prin fata ochilor in sala de cinema.

Exista o tema cheie, dragostea, care nu isi face doar aparitia, ci, in filme ca si in viata, se incapataneaza sa dea totul peste cap, sa mute munti din loc si sa-si puna straie frumoase de basm, pretinzand ca realitatea – chimia feromonilor, componenta carnala, incompatibilitatea sau stramtoarea financiara etc. – nu o atinge. Filmele de dragoste, romantice sau pur si simplu “romance”-urile, ne iau ochii mai des decat am crede, dar iluzia amorului, la puterea a zecea cand apare intr-o pelicula, nu este decat CVASI-daunatoare pentru spectator. Am scormonit prin videoteca mea de colectionara cinefila, ca sa va explic de ce consider ca dragostea in filme este un rau necesar.

Realizat de Ioanina 

ESTE NECESARA – pentru ca ne si educa intr-o oarecare masura. Desi multe filme inca trec sub tacere afacerea “jenanta” din dormitoarele cuplului protagonsit de-ndragostiti lulea, cineastii contemporani nu se mai ascund dupa deget si incorporeaza tot felul de scene anterior considerate prea “picante” pentru publicul larg. In plus, unele “norme de conduita” in relatie, oricat de patetic ar suna asta, se invata din filme mai intai de toate – de exemplu, sarutul la prima intalnire, pipaitul la a doua si sexul la a treia... in ordinea asta... cred! Cert e ca din filme ca “Before Sunrise” sau “Reality Bites” barbatii, de pe Marte, invata cum sa comunice si sa interactioneze cu femeile, de pe Venus – si invers, fireste.

Vizionare placuta


Kudika
18 Februarie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.