Setari Cookie-uri

Top 10 tangouri din filme

Cum se manifesta dragostea? Pasiunea e doar o parte din pachet, dar cei care se mandresc ca sunt indragostiti, fie iubesc cu patima, fie nu iubesc cu-adevarat. Poate vi se pare prea transanta afirmatia, sau prea idealista si rupta din filme – insa mie asta mi-e motto-ul si-l voi sustine pana-n panzele albe. Azi m-am hotarat sa abordez strict aceasta felie din gama larga de sentimente asociate dragostei – dupa cum v-am obisnuit deja, o voi “ataca” prin intermediul filmelor. Si. contrar oricarei structuri de text conventionale, voi incepe cu o concluzie, la care am ajuns pe masura ce ma documentam pentru a acoperi cat mai mult teren din subiectul ales: desi dragostea fara pasiune nu se poate, opusul este nu doar perfect viabil, ci si mult mai des intalnit.

Sa luam, deci, exemplul cel mai batator la ochi prin care peisajul cinematografic al ultimilor ani sugereaza pasiunea – fara a o arata pe sleau, ca doar ne referim la a saptea arta, nu la non-valorile scoase de Hugh Hefner la vraf. Daca exista o manifestare a pasiunii care sa nu presupuna sex, dar sa il mentina totusi planand in ecuatie, aceea trebuie sa fie dansul. Evident, nu step-ul si nu break-dance-ul, ci acel dans care musteste de foc si infierbanta sangele participantilor si-al spectatorilor deopotriva. Tangoul, originar din America Latina dar insusit de tot restul lumii, este omniprezent in filme pentru ca transmite, chiar si prin intermediul peliculei, sentimente extreme intr-un mod voalat. Despre aparitiile lui cele mai notabile in cinematografie vom povesti in continuare.

Realizat de Ioanina

1. “Scent of a Woman” (1992) este filmul care ne rasare tuturor in minte cand e vorba de tango, pentru ca scena inlantuirii dintre Al Pacino si Donna este marcanta, memorabila, nu in ultimul rand emblematica vizavi de calitatea tactila a dansului. Pentru rolul locotenentului colonel pensionat si nevazator Frank Slade, Al a fost rasplatit cu un Oscar in acel an, tocmai datorita abilitatii de a reda dificultatea unui barbat mandru si incapatanat de a cere ajutor. Slade insa nu se inscrie in niciun tipar, si o face constient fiind ca toata lumea exact asta asteapta de la el, de la un orb. Punctul culminant al impresionantei desfasurari de forte interioare la care colonelul face apel pentru a-si depasi handicapul este scena tangoului din restaurant – Pacino si partenera Gabrielle Anwar au fost indrumati de coregrafii Jerry Mitchell si Paul Pellicoro, timp de 2 saptamani, pentru aceasta captivanta performanta care a fost filmata pe parcursul a 3 zile. In aceasta scena, elementul-surpriza, poate chiar mai mult decat prezenta scenica aproape hiperbolica a lui Pacino, tatueaza scena pe retina: faptul ca Slade, in situatia lui, o conduce pe Donna, o domina si o invarte ca pe-o ramurica usor casabila, ne taie rasuflarea.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
11 Martie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.