Setari Cookie-uri

Top 10 tangouri din filme

Cum se manifesta dragostea? Pasiunea e doar o parte din pachet, dar cei care se mandresc ca sunt indragostiti, fie iubesc cu patima, fie nu iubesc cu-adevarat. Poate vi se pare prea transanta afirmatia, sau prea idealista si rupta din filme – insa mie asta mi-e motto-ul si-l voi sustine pana-n panzele albe. Azi m-am hotarat sa abordez strict aceasta felie din gama larga de sentimente asociate dragostei – dupa cum v-am obisnuit deja, o voi “ataca” prin intermediul filmelor. Si. contrar oricarei structuri de text conventionale, voi incepe cu o concluzie, la care am ajuns pe masura ce ma documentam pentru a acoperi cat mai mult teren din subiectul ales: desi dragostea fara pasiune nu se poate, opusul este nu doar perfect viabil, ci si mult mai des intalnit.

Sa luam, deci, exemplul cel mai batator la ochi prin care peisajul cinematografic al ultimilor ani sugereaza pasiunea – fara a o arata pe sleau, ca doar ne referim la a saptea arta, nu la non-valorile scoase de Hugh Hefner la vraf. Daca exista o manifestare a pasiunii care sa nu presupuna sex, dar sa il mentina totusi planand in ecuatie, aceea trebuie sa fie dansul. Evident, nu step-ul si nu break-dance-ul, ci acel dans care musteste de foc si infierbanta sangele participantilor si-al spectatorilor deopotriva. Tangoul, originar din America Latina dar insusit de tot restul lumii, este omniprezent in filme pentru ca transmite, chiar si prin intermediul peliculei, sentimente extreme intr-un mod voalat. Despre aparitiile lui cele mai notabile in cinematografie vom povesti in continuare.

Realizat de Ioanina

9. “Shall We Dance?” (2004) incearca sa profite de pe urma sex-appeal-ului latino-americancelor in general si al lui Lopez in special, dar cu Gere pe post de vioara a doua alchimia pur si simplu nu se produce – si asta chiar in ciuda unei coregrafii de tango ca cea de mai jos, care in maini mai capabile ar scoate scantei. Sigur, focoasa J-Lo grabeste respiratia in costumele mulate incluse-n descrierea postului de profesoara de dans, insa ca tango-ul sa-si provoace palpitatiile stas in venele tuturor spectatorilor gura-casca, trebuie in primul rand sa se pastreze rolurile neschimbate. Oricat de greu ne-ar fi noua, femei imputernicite ale mileniului 3, sa acceptam dominatia barbatului, in acest caz, pentru efect ravasitor si impact maxim, femeia trebuie sa se lase condusa – iar, la fel cum Jennifer nu-i o actrita indeajuns de apta incat sa mimeze supunerea, nici Gere, un actor cu destule valente, nu se poate extrage tam-nesam din rolul de invatacel doar de dragul acestei scene.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
11 Martie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.