Setari Cookie-uri

Emiratul Ras Al Khaimah - performanțe record, cu o creștere spectaculoasă a turiștilor din România

IN ACEST ARTICOL:

Emiratul a înregistrat o creștere de 6% a numărului de turiști, alături de o creștere de 9% a veniturilor din turism și de 36% a veniturilor din segmentul MICE și nunți în prima jumătate a anului 2025.

Autoritatea de Dezvoltare Turistică a emiratului Ras Al Khaimah (RAKTDA) anunță o performanță solidă pentru prima jumătate a anului, marcând un nou record pentru destinație, cu peste 654.000 de sosiri de turiști, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 6% și o majorare de 9% a veniturilor din turism.

„Aceste realizări din prima jumătate a anului sunt o dovadă clară a forței ofertei turistice din Ras Al Khaimah și a impactului strategiei sale bine direcționate," a declarat Raki Phillips, CEO al Autorității de Dezvoltare Turistică din Ras Al Khaimah. „De la extinderea conectivității aeriene și dezvoltarea unor hoteluri de top, până la parteneriate strategice și un calendar tot mai bogat de experiențe și evenimente, fiecare etapă contribuie la consolidarea poziției Ras Al Khaimah ca una dintre destinațiile cu cea mai rapidă creștere din lume. Emiratul are o viziune clară - aceea de a atrage peste 3,5 milioane de turiști anual până în 2030 și ferm angajat pe drumul către o dezvoltare durabilă pe termen lung, care să aducă valoare pentru economie, comunități și vizitatori."

Citește și:

Aceste rezultate reflectă succesul eforturilor continue ale RAKTDA de a extinde conectivitatea, de a diversifica atractivitatea turistică a Emiratului și de a-și consolida prezența pe piețele internaționale și regionale cheie. Printre realizările notabile din prima jumătate a anului 2025 se numără:

-654.000 de sosiri de turiști – cel mai mare număr înregistrat vreodată într-un interval de șase luni (reprezentând o creștere anuală de 6%)

-Creștere de 9% a veniturilor din turism față de aceeași perioadă a anului trecut

-Creștere de 36% a veniturilor din segmentul MICE & nunți

-Număr ridicat de turiști din piețele-cheie precum CSI, Regatul Unit, India, China și Europa Centrală și de Est

-Creșteri semnificative din piețele cu zboruri directe extinse, inclusiv România (+65%), Polonia (+56%), Uzbekistan (+47%), Belarus (+30%)

Citește și:

-Anunțuri majore în sectorul hotelier, inclusiv deschiderea viitoare a unor unități Four Seasons, Fairmont, Taj și NH Collection (Minor Hotels) – susținând planurile de a dubla capacitatea hotelieră până în 2030

Încheierea mai multor parteneriate strategice pentru stimularea turismului, inclusiv protocoale de colaborare (MoU) cu Fujairah Adventures, Huawei, Open World și principalele agenții online de turism din China și Arabia Saudită

Calendar de evenimente în expansiune, ce include Semimaratonul RAK, Turul EAU, HIGHLANDER și noua provocare ciclistă Jais Ride

Piețele-cheie de proveniență a turiștilor înregistrează o creștere puternică


Performanța înregistrată pe principalele piețe de proveniență a turiștilor a cunoscut creșteri semnificative, cu o majorare de 25% față de anul trecut a numărului de vizitatori din India, în timp ce Regatul Unit (+5%), China (+9,2%) și Rusia (+7%) au atins cele mai ridicate niveluri de sosiri dintr-un prim semestru.

Citește și:

Totodată, România (+65%), Polonia (+56%), Uzbekistan (+47%) și Belarus (+30%) au înregistrat creșteri excepționale, susținute de zborurile directe către Aeroportul Internațional Ras Al Khaimah – un factor esențial pentru creșterea turismului incoming.

Remarcabil, veniturile din segmentul MICE și nunți au crescut cu 36%, impulsionate de organizarea unor nunți de mare valoare, conferințe internaționale, grupuri de tip incentive și inițiative strategice care consolidează poziția Ras Al Khaimah ca nou centru emergent pentru evenimente și turism de tip MICE.

Conectivitate, investiții hoteliere și parteneriate strategice în plină expansiune

În prima jumătate a anului 2025, Aeroportul Internațional Ras Al Khaimah a continuat extinderea rutelor, contribuind la creșterea sosirilor prin zboruri directe din Polonia (Katowice și Varșovia), România (București), Rusia (Moscova), Uzbekistan (Tașkent) și Republica Cehă (Praga). Aceste rute se bazează pe strategia de modernizare a aeroportului, menită să-i crească capacitatea de a primi aeronave mai mari și să îmbunătățească experiența de sosire, consolidându-i rolul de poartă principală către Emirat.

Citește și:

    Ras Al Khaimah și-a consolidat în continuare oferta hotelieră cu anunțuri de amploare în prima parte a anului, printre care:

    -NH Collection Ras Al Khaimah Al Marjan Island Hotel & Apartments (156 unități)
    -Fairmont Al Marjan Island (250 unități)
    -Taj Wellington Mews Al Marjan Island (336 apartamente hoteliere)
    -Four Seasons Resort and Residences Ras Al Khaimah at Mina Al Arab (150 unități)

    Totodată, și-a extins atractivitatea pe segmente diverse de piață prin deschiderea hotelului Rove Al Marjan Island, un hotel pe plajă ce aduce în Emirat farmecul și accesibilitatea brandului local Rove. Aceste dezvoltări sprijină obiectivul Emiratului de a-și dubla numărul de camere hoteliere până în 2030, într-unul dintre cele mai rapide ritmuri de creștere din regiune.

    Citește și:

      Colaborări strategice pentru dezvoltarea destinației și extinderea piețelor

      În primul semestru al anului 2025, au fost încheiate o serie de parteneriate strategice pentru dezvoltarea turismului și extinderea pe noi piețe. Printre acestea:

      - un parteneriat inter-emirat cu Fujairah Adventures, semnat în cadrul Conferinței Internaționale de Turism de Aventură din aprilie, pentru promovarea atuurilor complementare ale celor două destinații și crearea unui itinerariu comun pentru pasionații de aventură;

      - protocoale de colaborare (MoU) cu principalele agenții online din China, precum Trip.com și Tongcheng, pentru atragerea de turiști chinezi;

      - noi parteneriate cu patru agenții de turism online din Arabia Saudită – Fursan Travel, Smart Holidays, Almatar și Wego – pentru a valorifica cererea crescută din GCC și tendințele emergente de călătorie;

      - un acord strategic cu Huawei pentru dezvoltarea capabilităților de turism inteligent (smart tourism);
      - o colaborare cu Open World, partener în domeniul Web3, pentru explorarea unei platforme de recompense turistice bazate pe tehnologie blockchain, menită să îmbunătățească implicarea vizitatorilor.

      Citește și:

        Evenimente de marcă care stimulează turismul și atractivitatea destinației

        Conștient de rolul evenimentelor de amploare în creșterea atractivității și calității vieții în destinație, Ras Al Khaimah și-a extins calendarul de evenimente sportive emblematice în prima jumătate a anului 2025. Printre acestea:

        - ediția a 18-a a Semimaratonului Ras Al Khaimah, cu un număr record de participanți (peste 10,000) și spectatori

        - revenirea Turului EAU, ajuns la a 7-a ediție a etapei montane Jebel Jais

        - ediția a 4-a a Ras Al Khaimah Championship, parte din DP World Tour, la Al Hamra Golf Club
        revenirea aventurii montane HIGHLANDER pentru a 4-a oară, atrăgând participanți internaționali
        - lansarea în premieră a Jais Ride, o competiție ciclistă de 25 km desfășurată în aprilie 2025, care i-a provocat pe sportivi să urce cel mai înalt vârf din EAU

        Împreună, aceste evenimente consolidează poziția Ras Al Khaimah ca hub regional de top pentru sport și divertisment.


        Carmen este redactor-șef Kudika.ro și scrie de când își aduce aminte. A început cu integrame sustrase pe furiș de la tatăl ei și 30 de ani mai târziu se relaxează...

        Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
        Ti-a placut acest articol?

        Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.