Setari Cookie-uri

Academia de Leadership și Pedagogie: Profesorii din generația a șasea susținută de Teach for Romania au început perioada de prac

47 de viitoare cadre didactice, a șasea generație din program, vor aduce învățare și bucurie în clasă pentru aproape 350 de copii din școlile gimnaziale Costești și Mihăilești, din județul Buzău.

comunicat de presa

Teach for Romania desfășoară între 25 iulie – 7 august perioada de practică pedagogică, componentă a Academiei de Leadership și Pedagogie – programul de pregătire inițială pentru profesorii și învățătorii susținuți de Teach for Romania.

47 de viitoare cadre didactice, a șasea generație din program, vor aduce învățare și bucurie în clasă pentru aproape 350 de copii din școlile gimnaziale Costești și Mihăilești, din județul Buzău.

Prima zi de practică pedagogică pentru cei 47 de profesori din generația a șasea a început pe 29 iulie, în școlile gimnaziale din Costești și Mihăilești, din județul Buzău. Întreaga perioadă cuprinde ore de predare, asistență la alți colegi, reflecție, feedback și mentorat. Calitatea procesului este asigurată cu sprijinul a 20 de mentori, profesori și alumni ai programului, care, alături de tutorii coordonatori, îi susțin pe profesori în planificarea și implementarea unor activități care să răspundă nevoilor de învățare ale copiilor.

Citește și:

Această experiență este posibilă datorită partenerilor noștri: Inspectoratul Școlar Județean Buzău, Școala Gimnazială Mihăilești, Școala Gimnazială Costești, Primăriile din Buzău, Mihăilești și Costești, care se implică activ, alături de organizație, în desfășurarea practicii pedagogice. Lor li se alătură Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaș Soter” și Școala Gimnazială „Sfântul Apostol Andrei”, care ne oferă spații de cazare și de studiu pentru a ne desfășura activitatea în cele mai bune condiții.

Academia de Leadership și Pedagogie este un program de pregătire inițială care dezvoltă competențe de leadership prin intermediul unei experiențe didactice relevante în comunități vulnerabile. Astfel, viitorul profesor este ajutat să înțeleagă provocările din sistemul de educație românesc pentru a putea acționa ulterior ca un model de succes pentru copii și un agent de schimbare în școală și societate.

Citește și:

Experiența prin care trec participanții ia forma unui bootcamp de 6 săptămâni, cu un program intens de pregătire ce cuprinde 200 de ore de training-uri și workshop-uri în București pe 3 direcții de învățare: autocunoaștere și dezvoltare personală, abordarea strategică a predării și construirea comunității de învățare și practică. Perioada teoretică este dublată de cea practică, prin care profesorii aduc în realitatea copiilor strategiile învățate în sălile de curs.

Cum au arătat primele 3 săptămâni de pregătire teoretică prin ochii unui participant

„În cele trei săptămâni am învățat despre cum putem să ne formăm un mindset de creștere, pe care să îl transmitem mai departe copiilor, despre cât de eficientă este autoreglarea pentru starea noastră de sănătate, fizică şi mentală.

Citește și:

Am descoperit în abordarea Teach for Romania că se pune mare accent pe dezvoltarea emoțională a copiilor, pe atitudinea acestora față de ei, față de cei din jur, de mediu, și inclusiv față de învățare. Se pleacă de la înțelegerea comportamentelor elevilor, pentru a descoperi nevoile care se află în spatele acțiunilor lor (de acceptare, de apartenență, de iubire) și se încearcă, ajutarea acestora în depășirea situațiilor dificile.

E o vorbă în Academia de Leadership și Pedagogie, aceea că într-o zi crești cât alții într-un an. Este adevărată. Am descoperit cum funcționează creierul şi, plecând de aici, cum trebuie să organizăm activităților de la clasă pentru ca elevul să capete mai ușor cunoștințe și abilități. Mi-am aflat punctele forte și sabotorii, îmi conștientizez mai bine emoțiile, toate acestea ducând în final, la o mai bună înțelegere personală și o conectare mai bună cu elevii”, Nina Jipa.

Citește și:

Din septembrie, cei 47 de profesori și învățători se alătură colegilor din anul al doilea de program și, cu mult entuziasm și credință în puterea educației, ei vor preda și vor inspira generații de elevi, care la rândul lor, vor deveni modele pentru viitor.

Despre Teach for Romania - educație de calitate pentru toți copiii din România!

Teach for Romania este o organizație non-profit care activează din 2014 și care a adus un sistem de performanță în educația din sistemul public din România. Pentru împlinirea viziunii – Educație de calitate pentru toți copiii din România – organizația atrage și pregătește oameni motivați de a deveni agenți de transformare în sistemul educațional românesc, din rolurile de profesori și învățători, pentru copiii din medii vulnerabile.

Citește și:

În cei doi ani de predare ca profesor sau învățător sprijinit de Teach for Romania, participanții au parte de programe de pregătire și training din partea unor profesioniști în pedagogie și leadership, dar și acces la cea mai mare comunitate globală în educație și leadership – Teach for All. La finalul celor doi ani, absolvenții programului sunt încurajați să continue schimbarea începută în școală prin inițiative cu impact în societate, de antreprenoriat, educație, politici publice și media.

În anul școlar 2018-2019, 111 învățători, profesori și alumni Teach for Romania au ajuns la peste 9000 de copii din mediile vulnerabile din 100 de școli, din București și din 17 județe: Brașov, Argeș, Dâmbovița, Vâlcea, Olt, Ilfov, Giurgiu, Vrancea, Prahova, Ialomița, Galați, Călărași, Constanța, Buzău, Iași, Suceava și Bacău.

Citește și:

Află poveştile profesorilor pe blog sau fii alături de noi pe Facebook și Instagram!

Contribuie și tu și fii alături de noi!

Vizionare placuta


Kudika
4 August 2019
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.