Încrederea în sine în lumea selfie-ului

Încrederea în sine în lumea selfie-ului

Presiunea social media determină fetele să își modifice digital fotografiile încă de la vârsta de 11 ani

comunicat de presa

  • - 11 ani este vârsta de la care fetele din România încep să folosească filtre și programe de editare ale pozelor pentru postările pe care le fac în social media1
  • - 74% dintre fetele cu încredere de sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze, iar mai mult de jumătate dintre fete folosesc filtre pentru a le face „să arate mai bine”1

Un studiu Dove realizat în România, la începutul anului 2021, arată faptul că editarea fotografiilor din social media, cu scopul de a îndeplini standarde nerealiste de frumusețe, a devenit o normalitate pentru fetele din România. Acest fenomen începe încă de la vârsta de 11 ani și determină scăderea încrederii în sine a fetelor.

76% dintre fete compară felul în care arată în fotografii cu pozele prietenilor apropiați și mai mult de jumătate dintre fete se raportează la influenceri și la celebrități din perspectiva felului în care arată în poze, dar și a numărului de like-uri și comentarii.

Rezultatele studiului au stat la baza lansării campaniei de comunicare Dove de anul acesta, o campanie de conștientizare a implicațiilor pe care le are editarea propriei imagini pe rețelele de socializare asupra încrederii în sine în rândul adolescentelor. Din campanie face parte și filmul “Povestea nespusă a unui Selfie, construit pe baza rezultatelor acestui studiu, care scoate în evidență povestea din spatele selfie-urilor, cu toate emoțiile și pașii de la idee până la postare și modul în care instrumentele de editare, cândva disponibile doar profesioniștilor, sunt acum la îndemâna tuturor printr-o apăsare de buton.

După un an atipic precum 2020, în care copiii au petrecut o mare parte din timp în case, în fața ecranelor telefoanelor și calculatorului, este important sa conștientizăm impactul pe care această nouă realitate îl poate avea asupra dezvoltării tinerilor. În acest sens, la începutul anului am derulat în Romania un studiu care confirmă legătura directă între timpul petrecut pe rețelele de socializare, utilizarea diferitelor filtre din aplicațiile de retușare a fotografiilor și nivelul scăzut al stimei de sine. Credem că ține de noi toți să facem din rețelele de socializare un spațiu pozitiv și creativ, un mediu de liberă exprimare și nu o sursă de auto-validare și anxietate. Campania pe care o lansăm completează ceea ce facem în programul Dove - Ai încredere în tine, un program educațional destinat adolescenților, care își propune să le crească încrederea în felul în care arată, astfel încât să își atingă potențialul maxim.” declară Maria Dumitrescu, Senior Brand Manager Dove, România.

Pentru că rolul părinților este esențial în susținerea acestui demers, Dove a creat Ghidul despre Încrederea în sine și Social Media, care poate fi consultat și descărcat gratuit pe site-ul www.dove.com/încredere. “Credem că părinții și adulții, în general, dacă au la îndemână informațiile și instrumentele necesare, pot înțelege mai bine presiunea pe care o resimt tinerii în social media. Cu ajutorul noului ghid educațional adulții pot învăța cum să-i ajute și să-i susțină pe tineri pentru a-și construi încrederea în propriul corp, astfel încât să nu le fie afectate sănătatea, prieteniile și performanțele școlare.” declară Andreea Dicu, Brand Manager Dove, România .

De 60 de ani, Dove promovează frumusețea adevărată, cea din viața reală, și toate campaniile sunt consecvente misiunii de a transforma frumusețea într-o sursă de încredere și nu de anxietate. Este motivul principal pentru care Dove implementează programe de amploare pentru creșterea încrederii în propriul corp, de la crearea primei colecții globale de imagini fără retușări digitale, până la programe educaționale pentru adolescenți în toate țările în care brandul este prezent.

Despre Programul Educațional “Dove-Ai încredere în tine”

Proiectul educațional Dove – Ai încredere în tine a luat naștere în 2004, pentru a se asigura că generația următoare crește bucurându-se de o relație pozitivă cu felul în care arată și pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și atingă potențialul maxim, să își sporească încrederea în propriul corp și stima de sine. În cei 16 ani de activitate, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 142 de țări și începând cu anul 2021, este implementat și în România. Din primele luni ale anului, peste 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee din țară au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine, iar până la finele anului, Dove își dorește să ajungă la 10.000 de tineri din România.

Programul Dove - Ai încredere în tine conține ghiduri de activitate și articole menite să-i ajute pe părinți să abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullyingul sau neîncrederea în propriul corp; sesiuni care pot fi predate la școală, în orele de dirigenție, pentru consolidarea încrederii de sine, precum și activități educaționale dedicate mentorilor și liderilor ai asociațiilor de tineret. Materialele sunt disponibile și pot fi descărcate pe de www.dove.com/ro/incredereintine.

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt beneficie atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova.

Despre Dove

Dove, brand aparținând companiei Unilever, este unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngrijire personală. 1 din 3 familii la nivel global folosește un produs Dove, fie că este vorba despre săpunuri, geluri de duș, deodorante sau produse de îngrijire pentru păr. Misiunea Dove este aceea de a transforma frumusețea într-o sursă de încredere, nu de anxietate. De aceea, prin toate programele Dove încearcă să susțină fetele și femeile de pretutindeni să dezvolte o relație pozitivă cu modul în care arată, ajutându-le să fie mai încrezătoare și să-și atingă potențialul maxim.

Vizionare placuta


Kudika
22 Aprilie 2021
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri