Titulatura oficială a Anei Nicolescu este change strategist și communication strategist, dar pe lângă aceste lucruri, ea este o susținătoare determinată a antreprenoriatului și soloprenoriatului. Atât de determinată încât a încurajat și a susținut să înceapă propriile afaceri. Am vorbit cu ea despre primii pași în antreprenoriat, despre succes, dar și despre depășirea piedicilor și a fricilor.
Le ghidez pe soloprenoare să treacă de la mentalitatea de angajat în propria firmă la cea de antreprenor, astfel încât să aibă un plan de business peste care să suprapună o strategie de comunicare cu sens, cu scop și cu rezultate și să aibă o afacere profitabilă.
Nu am lucrat cu mulți bărbați antreprenori ca să pot să dau un răspuns cât mai apropiat de realitate, însă ce pot să spun din experiența mea este că avem aceleași frici. Le ambalăm diferit și avem comportamente diferite, dar formarea mea în coaching, ascultarea activă și curiozitatea empatică m-au ajutat să văd dincolo de cuvinte și de comportamente. Sindromul Impostorului, Frica de Succes, Frica de Eșec. Sunt în noi fie că suntem femei sau bărbați. Și dacă asculți poveștile oamenilor înțelegi cum și-au format filtrele prin care văd viața și că totul pornește de la nevoia de a fi iubit așa cum ești. Căutăm validare și acceptare. Ăsta e numitorul comun.
Aș spune că poți să creezi orice posibilitate vrei, indiferent dacă ești antreprenor sau antreprenoare, atâta timp cât știi cum să te uiți la tine, să procesezi blocajele, să vezi de unde vin și cum ți-au impactat viața, să înțelegi că ai rămas în blocaje pentru că ai avut un beneficiu, care e ăla? Apoi fii sincer/ă cu tine și să îți faci planul visurilor tale pe care să-l urmezi cu religiozitate până treci dincolo de rezultatele pe care ai previzionat. Nu zic că e ușor.
Așadar n-aș spune că antreprenoriatul e greu sau e ușor și e diferit pentru bărbați și pentru femei. Antreprenoriatul nu e greu. Ce e greu e să știi cine ești, să acționezi cu integritate, să nu te minți, să te uiți cum ai generat tu anumite situații de care te plângi. E greu să accepți că te victimizezi mereu fără să pui o acțiune în loc și să mergi mai departe. Dar îți e bine ca victimă pentru că obții atenția de care ai nevoie și poate o să te iubească așa cum ești.
Dincolo de autocunoaștere și să lucreze cu ea, primul pas ar fi să îi fie clar ce vrea să facă, unde vrea să ajungă peste 5 – 10 ani. Apoi să înceapă să construiască un plan care să o ducă acolo. Dacă e la început de drum, lucrul cu un coach de business ar putea să o scutească de multe greșeli și să îi câștige timp, apoi să genereze mai rapid bani în business-ul ei. Ar face un plan strategic, nu doar ar visa frumos. Ăsta ar fi primul pas.
Ca orice alt om: autenticitate, integritate și determinare să afli cine trebuie să devii ca să faci din visul tău un business profitabil.
Din perspectiva mea, toate piedicile vin din interior. Ce se reflectă în exterior sunt contextele pe care ni le cream (inconștient) ca să ne demonstrăm că avem dreptate că e greu, nu putem, nu suntem în stare, nu merităm, nu o să cumpere nimeni de la noi, nu ne respectă nimeni, nu știm să vindem, românii nu au bani ca să cumpere cursuri scumpe, nu mă susține familia, nu mă ajută bărbatul etc.
Cea mai mare piedică pe care o percep în acest moment din experiența mea este lipsa de asumare. Mereu căutăm vinovați că nu ne merge business-ul, în loc să ne întrebăm:
-
Kudika
Am de gând să aștept moartea cu fusta șifonată și ușor ridicată, cu...
-
Kudika
Top 3 obstacole cu care se confruntă antreprenorii moderni și cum...
-
Alexandra Chivu
Mesaje de Florii. Cele mai frumoase urări pentru sărbătoriții...
-
Kudika
Îți dorești o femeie frumoasă și deșteaptă, dar ești pregătit...
-
Kudika
Ce au în comun copiii din sistem? O traumă!
-
Kudika
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual...
-
Kudika
4 investiții care trec testul timpului și care merită orice efort...
-
Kudika
În spatele fiecărei femei puternice și de succes se află… ea însăși!
-
Alexandra Chivu
Este în regulă ca femeile să își dorească mai mult?
Da, cu toții pornim de la un vis. Dar când avem un vis nu ne numim nici antreprenori, nici soloprenori, nici freelanceri, ci visători sau poate vizionari.
Un punct forte al faptului că ai un vis este că ești conectat la motivația ta și asta e minunat pentru că de multe ori în viitorul tău antreprenorial vor fi și situații mai grele, iar dacă nu te întorci la motivația ta, e posibil să renunți la antreprenoriat.
Am întâlnit multe soloprenoare care au renunțat la business-ul lor pentru că era neprofitabil, s-au întors în corporație și după câțiva ani au venit la Mastermind-urile mele că visul era tot acolo, dar avea nevoie de o strategie ca să se transforme în business profitabil.
Și ajungem la un alt punct forte, și anume că visul nu moare. Sau moare foarte greu. Așa că te ține și pe tine vie, îți dă forță, motivație, te ridică din pat în fiecare dimineață.
Un punct slab este să crezi că dacă ai un vis și crezi mult în el și mergi doar pe intuiție și instinct, o să ai un business profitabil. Asta merge până la un punct. Been there done that. Dar dacă vrei să scalezi, ai nevoie să treci de la vis la proiect și la un plan de business concret
Că business-ul poate să îți oglindească unde ești neasumată, unde nu vrei să te uiți de teamă că o să te doară. Am lucrat în programele mele anul ăsta cu 50 de antreprenori și pe măsură ce avansam în planificare și strategie, ieșeau la suprafață blocaje: nu știu, nu pot, nu am timp, nu înțeleg, nu mi se pare relevant. O fugă de a face munca, dar de fapt fuga de a te uita la tine.
De multe ori nu e că nu știi să faci vânzări, e despre faptul că nu ai primit iubire așa cum ai avut nevoie de la mama ta. Și ai simțit că nu meriți. Asta trebuie să însemne că nu ești o persoană suficient de bună, ți-ai zis. Atunci ți-e frică să apari la întâlnirea cu potențialii clienți să le vinzi ceva că dacă spun că nu le place serviciul tău și te simți respinsă, simți că nu meriți Deci aveai dreptate, nu meriți. Avea dreptate mama. Și asta doare.
Sau nu vrei să-ți faci tema și să scrii rubrica Despre mine. Zici că și se pare o prostie să scrii în beneficii pentru clienți, apoi că nu știi cum, deși ți-am predat lecția și ți-am arătat concret cum. Dar e greu pentru că nu știi cine ești. Ești cine ți-au spus alții că ești sau cine ți-ai spus tu că ești. Dar autentic, în miezul esenței, tale cine ești?
Nu știi și te simți o impostoare. Tocmai de aici apare de fapt, din punctul meu de vedere, Sindromul Impostorului. Nu că facem ce fac și alții. Asta e normal, nu am inventat noi roata. Ci din faptul că nu facem munca asta, să dăm la o parte tot ce am primit despre noi și să fim autentici și responsabili pentru propria noastră viață și pentru prorpiul business.
Dar nu facem asta pentru că dacă greșim nu mai avem pe cine să dăm vina. Și revenim la un răspuns de mai sus despre de ce avem nevoie să ne victimizăm.
Vezi, nu e despre business, este despre cine ești.
Să pretindă că are un business când are doar un proiect și să creadă că știe totul dar proiectul nu merge pentru că alții îi pun piedici. Recomand să cauți de la început de drum ghidare în business. Vei ajunge mai repede acolo unde dorești.
Dacă o să mergi la un coach de business o să ai în 8 - 10 săptămâni:
E mult? E copleșitor? Știu. Și e doar o parte din ce poți să lucrezi alături de un coach de business. Crezi că ai putea să faci singură toate astea când ai doar un vis? Dacă da, you go girl! Nu zic că nu se poate. Depinde cât timp îți ia și câți bani pierzi.
Dar dacă tu conștientizezi că ai mulți pași de urmat, eficient e să fii ghidată de un coach cu a cărui viziune și valori rezonezi.
Spune-ti parerea!