Nerespectarea reglementărilor a permis conținutului electoral legat de candidatul Călin Georgescu să ajungă pe locul 9 la nivel mondial în topul trendurilor.
Raportul CSAT arată că platforma TikTok nu a respectat instrucțiunile emise de Biroul Electoral Central (BEC). Acestea prevedeau marcarea materialelor electorale video cu un cod unic atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă fiecărui candidat și etichetarea conținutului drept publicitate politică, scrie g4media.ro
Această nerespectare a reglementărilor a permis conținutului electoral legat de candidatul Călin Georgescu să devină extrem de popular, ajungând pe locul 9 la nivel mondial în topul trendurilor.
Creștere bruscă a vizibilității conținutului electoral
Analiza metrică a relevat o creștere semnificativă a popularității conținutului asociat campaniei lui Călin Georgescu în perioada 13-26 noiembrie 2024. Raportul indică faptul că această creștere nu a fost rezultatul unei amplificări artificiale până la 24 noiembrie. Totuși, explozia numărului de vizualizări, care a atins sute de milioane, s-a produs după data de 25 noiembrie.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Nicușor Dan declară război corupției și pregătește schimbări majore în strategia națională de apărare
- România este pregătită să reacționeze în cazul intruziunilor dronelor rusești, afirmă președintele Nicușor Dan
- wall-steet.ro: Nicușor Dan sau George Simion? Ce atribuții va avea viitorul Președinte al României
„Explozia numărului de vizualizări a fost înregistrată ulterior datei de 25.11.2024,” se precizează în raport.
130 de conturi implicate în promovarea hashtagurilor electorale
Potrivit datelor incluse în raport, aproximativ 130 de conturi TikTok au fost identificate ca fiind responsabile pentru diseminarea conținutului video electoral. Hashtag-urile utilizate frecvent în această campanie includ #echilibrusiverticalitate, #prezidentiale2024, și #unliderpotrivitpentrumine. Majoritatea materialelor nu au fost marcate ca reclame plătite, încălcând astfel regulile privind transparența electorală.
TikTok, o platformă cu impact global
Conform statisticilor din decembrie 2024, TikTok numără aproximativ 1,58 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel global. Această audiență masivă subliniază importanța respectării reglementărilor privind conținutul electoral pentru a asigura transparența și echitatea proceselor democratice.
Raportul MAI subliniază necesitatea unei supravegheri mai stricte a platformelor digitale în context electoral pentru a preveni abaterile de acest tip.