Setari Cookie-uri

Sophia Loren și frumusețea naturală a unei epoci uitate: Când părul de pe corpul femeii nu era un scandal, ci o realitate

O fotografie realizată în 1961 la Napoli o surprinde pe Sophia Loren așa cum era: radiantă, puternică, încrezătoare.

Într-un moment în care Hollywoodul impunea femeilor o estetică dureros de uniformă, Loren apărea cu brațele ridicate, într-un costum de baie simplu, zâmbind larg — iar sub braț, ceva ce azi ar stârni titluri tabloide: păr corporal vizibil. Nici urmă de jenă. Nici un filtru. Doar o femeie celebrându-și feminitatea fără rușine.

În Europa anilor ’60, părul de pe corpul femeii nu era un subiect. Nu era încărcat cu sensuri negative, nu era asociat cu lipsa de igienă sau cu un eșec estetic. Era… acolo. Natural. Făcea parte din realitatea biologică a unei femei, la fel ca zâmbetul, oboseala sau pielea expusă la soare. Însă, în aceeași perioadă, dincolo de ocean, în America, ceva profund diferit se întâmpla deja de zeci de ani.

Citește și:

Începând cu anii 1910–1920, companii precum Gillette și-au îndreptat privirea spre o piață complet nouă: femeile. Publicitatea americană a început o ofensivă agresivă împotriva părului corporal feminin, transformând ceva natural într-un dușman invizibil. Reclamele din epocă prezentau femei elegante care renunțau la părul de pe picioare și subraț pentru a fi „curate”, „civilizate” și, mai ales, demne de dorință.

Strategia a fost ingenioasă: moda a fost aliată. Apariția rochiilor fără mâneci, a fustelor mai scurte și a ciorapilor transparenți a permis brandurilor să creeze o nevoie acolo unde nu existase vreodată. Nu era vorba despre igienă. Nu era medicină. Era marketing. Industria frumuseții a învățat să vândă nu doar produse, ci nesiguranțe.

Citește și:

Citește continuarea pe confesiunileuneifeterele.ro

foto prima pagină RVillalon/ Shutterstock


Carmen este redactor-șef Kudika.ro și scrie de când își aduce aminte. A început cu integrame sustrase pe furiș de la tatăl ei și 30 de ani mai târziu se relaxează...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: