O fotografie realizată în 1961 la Napoli o surprinde pe Sophia Loren așa cum era: radiantă, puternică, încrezătoare.
Într-un moment în care Hollywoodul impunea femeilor o estetică dureros de uniformă, Loren apărea cu brațele ridicate, într-un costum de baie simplu, zâmbind larg — iar sub braț, ceva ce azi ar stârni titluri tabloide: păr corporal vizibil. Nici urmă de jenă. Nici un filtru. Doar o femeie celebrându-și feminitatea fără rușine.
În Europa anilor ’60, părul de pe corpul femeii nu era un subiect. Nu era încărcat cu sensuri negative, nu era asociat cu lipsa de igienă sau cu un eșec estetic. Era… acolo. Natural. Făcea parte din realitatea biologică a unei femei, la fel ca zâmbetul, oboseala sau pielea expusă la soare. Însă, în aceeași perioadă, dincolo de ocean, în America, ceva profund diferit se întâmpla deja de zeci de ani.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Soprana Oana Maria Şerban – apariţie unică în Frumosul indiferent şi Vocea umană la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical
- Andreea Răducan, la 25 de ani de la Sydney. Cum arată și cu ce se ocupă acum fosta mare gimnastă
- Chris Martin, artistul Coldplay, iubește din nou după despărțirea de Dakota Johnson. Cine este noua lui parteneră de viață
Începând cu anii 1910–1920, companii precum Gillette și-au îndreptat privirea spre o piață complet nouă: femeile. Publicitatea americană a început o ofensivă agresivă împotriva părului corporal feminin, transformând ceva natural într-un dușman invizibil. Reclamele din epocă prezentau femei elegante care renunțau la părul de pe picioare și subraț pentru a fi „curate”, „civilizate” și, mai ales, demne de dorință.
Strategia a fost ingenioasă: moda a fost aliată. Apariția rochiilor fără mâneci, a fustelor mai scurte și a ciorapilor transparenți a permis brandurilor să creeze o nevoie acolo unde nu existase vreodată. Nu era vorba despre igienă. Nu era medicină. Era marketing. Industria frumuseții a învățat să vândă nu doar produse, ci nesiguranțe.
Citește continuarea pe confesiunileuneifeterele.ro
foto prima pagină RVillalon/ Shutterstock