Câte calorii are mămăliga? Este sănătos să mâncăm mămăligă?

Vă vom răspunde în acest articol la mai multe întrebări despre mămăligă, de exemplu câte calorii are mămăliga și dacă este mai calorică decât pâinea. Desigur că nu vom mânca mămăligă goală, așadar vă vom oferi informații nutriționale și totodată privind caloriile unor preparate precum mămăligă cu brânză și smântână. În plus, lăsăm la final câteva secrete privind beneficiile consumului de mămăligă, căci porumbul prezintă câteva caracteristici speciale între alimente.

Câte calorii are mămăliga (calorii mămăligă 100g)?

Preparată simplu, din mălai, apă și sare, o porție de 100 de grame de mămăligă nu ar trebui să depășească 70 de calorii.

La această cantitate, mămăligă prezintă:

  • 0 grăsimi,
  • 12% proteine (aproximativ 2 grame)
  • 88% carbohidrați (aproximativ 15 grame).

Câte grame are o porție de mămăligă?

Pentru a va fi mai ușor să calculați caloriile din farfurie atunci când nu dispuneți de un cântar alimentar, vă putem spune că o mămăligă obținută din ½ cană de mălai cântărește aproximativ 300 de grame.

Mămăligă: valori nutriționale și indice glicemic

Dacă mai sus am vorbit despre conținutul pe care îl are mămăligă priving grăsimile, proteinele, glucidele și fibrele, este recomandat să aflați și alte detalii privind conținutul nutritional al acesteia.

Retail jobs

Așadar, mămăliga conține antioxidanți și betacaroteni (ca orice aliment galben sau portocaliu). Antioxidanții reduc stresul oxidativ și protejează organismul în fața unor boli, cum ar fi cele cardiovasculare.

Betacarotenii prezintă atât rol antioxidant, cât și multiple alte roluri, fiind surse importante de vitamina A pentru organismul nostru. Această vitamină este esențială sănătății ochilor și vederii în general.

Mămăliga are însă un indice glicemic de aproximativ 70, astfel că persoanele cu diabet zaharat trebuie să consume cu moderație acest aliment.

Mămăliga are mai multe calorii decât pâinea? Mămăliga îngrașă?

Mămăliga are mai puține calorii decât pâinea, așadar poate fi consumată fără grijă și de către cei care urmează o dietă de slăbire.

cate calorii are mamaliga simpla, cate calorii are mamaliga cu branza si smantanaFoto: Tatiana Vorona/ shutterstock.com

Câte calorii are mămăliga cu brânză și smântână?

Dacă doriți să pregătiți o porție de mămăligă cu brânză și smântână, este recomandat să știți sau să citiți pe eticheta câte calorii la 100 de grame prezintă brânza și smântâna pe care o consumați.

Sunt diferite sortimente de brânză pe care le avem la dispoziție, iar smântâna o găsim sub diverse variante, fiind mai bogată sau mai săracă în grăsimi.

Orientativ, luând în calcul valorile nutriționale medii, dacă veți consuma o porție de mămăligă cu brânză (250 de grame de mămăligă și 100 de grame de brânză), rezultă că porția va avea 475 de calorii.

Dacă adăugați și smântână, la 50 de grame de smântână 15% grăsimi adăugați încă 80 de calorii.

Puteți constata că acest fel de mâncare este destul de caloric.

Dacă doriți să reduceți caloriile, consumați mămăligă alături de legume. De exemplu o porție mică de mămăliguță lângă o mâncare de varză sau un ghiveci cu legume.

Mămăliga: beneficii sănătoase

Mămăliga nu conține gluten

Astăzi putem vorbi despre un adevărat trend alimentar, acela prin care excludem din meniul zilnic alimentele care conțîn gluten.

Glutenul este cu siguranță nociv celor care prezintă celiachie, o formă de intoleranță la această proteină. Totuși, glutenul, în anumite perioade sau afecțiuni care implică o creștere nesănătoasă a permeabilității intestinale, poate dăuna.

Tocmai de aceea tot mai multe persoane care nu suferă de celiachie afirmă că totuși se simt mai bine pe o dietă fără gluten.

Mămăliga nu conține gluten, cu condiția ca mălaiul din care este preparată să nu fie procesat în fabrici care procesează și cereale ce conțin gluten (se contaminează).

Pentru omul sănătos, consumul de alimente care conțin gluten nu ar trebui să reprezinte o problemă.

Mămăligă nu conține histamina

Histamina se acumulează în organism prin degranularea unor celule ale sistemului imunitar, care se numesc mastocite. Acestea pot degranula în inflamații acute sau cronice, în alergii sau în anumite boli cum ar fi mastocitoza.

Histamina poate să crească și prin aportul alimentar, situație destul de frecventă. De obicei dă senzație de oboseală, de somnolență, poate chiar și diverse dureri inexplicabile în corp sau dureri de cap.

Nu-i așa că după o masă copioasă vă simțiți obosiți, ați dori să leneviți sau chiar să trageți un pui de somn? Pe lângă faptul că sângele se acumulează în zona intestinelor după mese, și histamina joacă un rol în toate aceste senzații.

Mămăligă nu conține histamina și astfel poate fi consumată chiar și în perioadele de convalescență.

Mămăliga este o sursă de carbohidrați sănătoși

Dacă doriți să renunțați la dulciuri, însă pofta vă chinuie, consumați la masă o porție de mămăligă. Vă ajută să tăiați poftă de dulce.

Mămăliga reprezintă sursă de magneziu

Știați că mămăliga conține magneziu, un mineral atât de important pentru sănătatea noastră? O porție de 100 de grame de mămăligă conține aproximativ 12% din necesarul zilnic de magneziu.

Rețeta: Cum prepari mămăliga?

Rețeta mămăligă: Ingrediente necesare

  • O jumătate de litru de apă sau zeamă de supă sau de carne fiartă;
  • 175 g mălai;
  • O linguriță de sare;

reteta mamaliga si calorii mamaligaFoto: olesea vetrila/ shutterstock.com

Rețetă mămăligă: mod de preparare

Punem apă la fiert și adăugăm sarea.

Când apa dă în clocot vom reduce focul, apoi adăugăm făină în ploaie, timp care amestecăm continuu, folosind un tel. În felul acesta nu se vor forma cocoloașe. Se amestecă în același sens.

Se lasă mămăliga la fiert la foc mic, pentru aproximativ o jumătate de oră. Cum începe să se întărească, se amestecă ușor, cu grijă să nu „sară terciul” fierbinte pe mâna.

Când încep să iasă aburi pe părți și se desprinde de margine, mămăliga este gata, o putem răsturna pe un platou.

Poftă bună!

Foto articol: Danilova Janna/shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
29 Mai 2022
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri